Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:40:18 GMT

جمکران جزو محدوده شهر قم شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۷۹۶۳

جمکران جزو محدوده شهر قم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه صادق‌مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار قم، موافقت این شورای عالی با الحاق روستای جمکران به محدوده شهر قم را به استانداری قم ابلاغ کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ با عنایت به دادنامه شماره ۵۰۴ مورخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری راجع به ابطال بند ۳ مصوبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ شورای عالی شهرسازی و معماری پیرامون الحاق روستای جمکران به شهر قم (به دلیل عدم طی فرآیند قانونی تقسیمات کشوری)، موضوع مذکور را پیرو مصوبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ خود مورد بررسی قرار داد و با توجه به رفع ایراد قانونی فوق الذکر طی مصوبه شماره ۱۶۱۸۶/ ت ۵۸۲۵۰ ه مورخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هیئت وزیران، با الحاق روستای جمکران به محدوده شهر قم، در حد مصوبه طرح جامع شهر قم (مصوبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ شورای عالی شهرسازی و معماری) موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراتب جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می‌شود.

کد خبر 5378292

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی شهرسازی و معماری روستای جمکران وام مسکن لایحه بودجه 1401 وزارت جهاد کشاورزی وزارت نیرو نهضت ملی مسکن بانک مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن شب یلدا فرابورس سید جواد ساداتی نژاد قیمت سکه بهار آزادی شورای عالی شهرسازی و معماری شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هویت شهر مشهد گفت: براساس مناسبت‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین ایام شهادت‌ها و ولادت ها، برای ورود زائرین به مشهدالرضا برنامه ریزی‌های داشته و انجام داده ایم از جمله دفترچه‌های راهنمای زائر حاوی معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی تهیه شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ملی زیارت اعتبارات خوبی برای مشهد مقدس تصویب و پیش بینی کرده ولی هیچکدام محقق نشده است. به عنوان مثال طبق تصویب در این کارگروه، سهمیه اتوبوس دولتی برای مشهد ۹۰۰ عدد بوده، اما متاسفانه حتی یک اتوبوس هم از این طریق به ناوگان اتوبوسرانی ما اعطا نشده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که در مناطق حاشیه شهر مشهد ده خط اتوبوسرانی شهری با ۹۰ درصد تخفیف خدمات ارائه کند و این امر صورت گرفت و همچنان انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح رایگان شدن خطوط اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای زایران را تصویب کردیم، اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد.


حاجی بگلو در خصوص تغییر نام خیابان طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی به نام امام جواد (ع) بیان کرد: هر طرحی برای بررسی در شورا باید حداقل امضای پنج یا هشت نفر از اعضا را داشته باشد که این طرح هم چنین بود، اما بنده از اسامی اعضا موافق آن اطلاعی ندارم، اما این مصوبه در کمیته انطباق تایید نشده و صورت نخواهد پذیرفت.

او در خصوص پروژه خطوط مترو در مشهد تصریح کرد: طبق وعده شهرداری تا پایان ۱۴۰۴ حفاری‌های مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن بیشتر درگیر تجهیز و آماده سازی ایستگاه ها، ریل گذاری و خرید واگن خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره پرداختی‌ها به پیمانکاران شهرداری تاکید کرد: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار در پروژه‌های مختلف دارد و آنها قلب تپنده شهرداری هستند. به زودی پرداختی‌های این پیمانکاران  واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند