Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی روز شنبه در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه کاشان افزود: اگرچه در چند سال گذشته تعداد مقاله‌های علمی افزایش یافته اما از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری نشده است.

وی با اشاره به وجود ده‌ها هزار عضو هیات علمی در دانشگاهای کشور، خاطرنشان کرد: آیا همه اعضا پای کار پژوهش آمده‌اند، باید در موضوع پژوهش به کمیت و کیفیت پرداخته شود و اثرهای پژوهشی نیز با انتشار در جامعه، عینیت و تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور مجلس رییس جمهور با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید در کار پژوهش به نیازهای روز کشور با نوآوری توجه کنند و جرات و جسارت در نوآوری داشته باشند، تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان باید با روحیه نقادی از دانش دیگران بهره ببرند البته نه اینکه مطلب دیگران را بدون تحقیق و پژوهش قبول کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در خدمت به مردم، رشد و پیشرفت جامعه و برطرف کردن مشکلات کشور باشند، اظهار داشت: دولت توجه و اهتمام خاصی به دانشگاه‌ها دارد و همواره بر ارتباط با صاحبنظران و نخبگان تاکید دارد چون فکر و اندیشه نخبگان مورد نیاز کشور است و دولت دانشگاه ها را اتاق فکر خود می داند.

حسینی با اشاره به اینکه در سند تحول موضوع‌ها در ۲ بخش فرابخشی و پیشران مشخص شده است، تاکید کرد: نباید سند تحول به کار فرمایشی تبدیل و پس از آن به فراموشی سپرده شود بلکه همه باید آن را دقیق مطالعه و تحلیل کنند و در اجرای آن سهیم باشند.

وی اظهار داشت: دانشگاهیان باید کمک کنند تا این سند به گفتمان غالب تبدیل شود چراکه اسناد بالا دستی زیادی در کشور وجود دارد و سال‌ها برای آنها زحمت کشیده شد اما متاسفانه برخی از آنها آرشیو شده و در جامعه عینیت و تحقق پیدا نکرده است.

حسینی دولت سیزدهم را دولتی مردمی بیان و اضافه کرد: باید به سمت ایران قوی حرکت کنیم که البته با شعار این اقدام انجام نمی‌شود بلکه این مهم با کار و مجاهدت مانند شهیدان شهریاری و تهرانی مقدم و فخری زاده امکان‌پذیر است.

معاون امور مجلس رییس جمهور با توجه به نبود اصطکاک و تنش در داخل کشور، این فرصت را غنیمت شمرد، تصریح کرد: اگرچه اختلاف نظر کارشناسی وجود دارد اما هم اکنون سه قوه در کنار هم هستند و با کمک دیگر نهادها و دستگاه می‌توان به پیشرفت و توسعه کشور کمک کرد. 

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از فرافکنی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید پای کار باشند تا این سند تحول اجرا شود، اگر امروز این مهم انجام نشود چه موقعی می‌توانیم این کارهای بزرگ را انجام دهیم؟

حسینی با اشاره به گام‌های بزرگی که در چهار دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی درکشور برداشته شده است، اظهار داشت: نباید به وضع موجود بسنده کرد بلکه باید بازنگری شود چرا که رشد و شتاب علمی کشور باید همواره حفظ و از دیگران پیشی بگیریم.

به گفته وی، اگر در آموزش و پرورش نظام رتبه‌بندی معلمان مطرح، پیگیری و اجرا می‌شود باید در کنار آن معلمان نیز به کار خود بها و فعالیت بیشتری انجام دهند، باید نظام تربیت دانش‌آموزان متحول شود تا بتوان برای آینده کشور، نقش‌آفرینی کنند.

معاون امور مجلس رییس جمهور در ادامه ساماندهی نظام بانکی و بوروکراسی اداری کشور، یارانه‌های پنهان و آشکار، بودجه، مالیات، بیمه همگانی، مهاجرت، اقتصاد دریا، بازار سرمایه، ارزهای مجازی و تجارت را از جمله مسایلی برشمرد که می‌تواند توسط دانشگاهیان و مرکزهای علمی مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد.

وی نقش دانشگاه‌ها در ساماندهی محیط زیست، آب، اقتصاد خانواده، ورزش و سلامتی، استفاده از آب‌های ژرف و انرژی‌های نو، گردشگری، مسکن و شهرسازی، کشاورزی، معادن، و اقتصاد دیجیتال را تاثیرگذار دانست و اظهار داشت:دانشگاه‌ها و مرکزهای علمی کشور باید به این موضوع‌ها برای تحقیق و پژوهش ورود پیدا کنند.

معاون امور مجلس رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، تورم، رکود، کاهش نقدینگی مردم، سررسید بدهی‌ها، کمبود اعتبارها و تعهدات سنگین را از مشکلات موجود کشور بیان و اضافه کرد: ماهانه بطور میانگین ۱۰ هزار میلیارد تومان فقط برای سررسید بدهی‌ها پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از مسایل حاشیه‌ای، گفت: پرداختن به مسایل اصلی کشور مایه اقتدار است چرا که اگر می‌خواهیم نظام الگو و الهام‌بخش در جهان داشته باشیم باید وضعیت معیشت مردم بهتر شود.

حسینی برگزاری بزرگداشت و تجلیل از عالمان دینی، دانشمندان و هنرمندان را امری ضروری دانست و افزود: منطقه کاشان دارای توانمندی‌های مهم است که باید توجه خاصی به تکریم بزرگان شود تا دانشجویان و نسل جوان بتواند از رمز و راز زندگی‌شان الگو بگیرند.

وی تاکید کرد: نباید فقط به تکریم و بزرگداشت مفاخر، مشاهیر و عالمانی که درگذشته اند اکتفا کرد بلکه باید از اندیشمندان در قید حیات نیز تجلیل و قدردانی کرد تا دانشجویان از اثرها و برکت‌های آنها فیض ببرند.

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت یاد برخی عالمان دینی، ادبیان، مفاخر، مشاهیر و هنرمندان از جمله ملاحبیب‌الله شریف، سپیده کاشانی، سهراب سپهری، کلیم کاشانی و کمال‌الملک، اظهار داشت: این شهرستان به تنهایی اندازه برخی استان‌های کشور دارای این گونه ظرفیت‌هاست و مرکز کاشان‌شناسی باید نسبت به معرفی این نخگان به نسل جوان همت گمارد.

حسینی پیش از شرکت در آیین بزرگداشت روز پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه کاشان، با حضور در گلزار شهدای این دانشگاه، نسبت به سه شهید گمنام مدفون در دانشگاه کاشان ادای احترام کرد.

معاون امور مجلس رییس جمهور جمعه شب برای شرکت در آیین بزرگداشت هفته پژوهش وارد کاشان شد.

تجدید میثاق با شهدای گمنام مدفون در دانشگاه کاشان، دیدار با آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهر و تجلیل از پژوهشگران برتر از دیگر برنامه‌های‌های حسینی در سفر به کاشان بود.

آیین بزرگداشت روز پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر کاشان روز شنبه در دانشگاه این شهرستان برگزار شد و معاون امور مجلس رییس جمهوی پس از حضور و سخنرانی در این آیین کاشان را به مقصد تهران ترک کرد.

هشت هزار و ۶۲۳ دانشجو در ۲۰۲ رشته تحصیلی (۶۴ رشته کارشناسی، ۱۰۰ کارشناسی ارشد و ۳۸ دکتری) در دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند که با در نظر گرفتن دانشجویان مجازی تابستان این رقم به ۹ هزار و ۲۳۱ نفر می‌رسد. 

دانشگاه کاشان با ۳۰۲ عضو هیات علمی دارای ۲۳ دانشکده و پژوهشکده است.

برچسب‌ها پژوهش دانشگاه کاشان کاشان سیدمحمد حسینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهش دانشگاه کاشان کاشان پژوهش دانشگاه کاشان کاشان سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه کاشان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

سیدمحمد حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف درباره تعطیلی شنبه و پنجشنبه مطرح شد و پس از اعلام تعطیلی پنجشنبه برخی افراد با تشکیک در نظر کمیسیون اجتماعی، مطرح شدن این موضوع در صحن علنی خواستار هستند.

وی ادامه داد: دولت در پیشنهاد لایحه تعطیلی یک روز دیگر در هفته روز خاصی را مشخص نکرد و فقط به دنبال تصویب قانون تعطیلی بود که اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند و باید منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی باشیم.

رفع مشکلات کارگری از اولویت‌های دولت سیزدهم

‌معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحد‌های راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.

وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، بیان کرد: احیای واحد‌های راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.

حسینی ابراز کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.

به گفته معاون امور مجلس رییس جمهور، راه‌اندازی واحد‌های پیشران صنعتی، معدنی و پتروشیمی تضمین‌کننده آینده شغلی کارگران است.

وی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: اعتراض‌های شغلی در دولت سیزدهم شده است و در حمایت از قشر زحمت کش کارگران اختلاف نظری بین مسوولان وجود ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

معاون امور مجلس رییس جمهور درباره خبر‌هایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی روز‌های گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: سه هفته کاری تا پایان فعالیت این دوره از مجلس شورای اسلامی باقیمانده و بعید است چنین مساله‌ای مطرح باشد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرسش و نکته‌ای مدنظرشان باشد وزیران پاسخگو خواهند بود.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای سمنان و بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه معاون امور مجلس رییس جمهور به این استان بود.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم