Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:15:37 GMT

جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۸۰۷۰

جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج به دست آمده از یک بررسی جدید نشان می‌دهد، ابتلا به کووید ۱۹ می‌تواند باعث تورم ماهیچه‌های فرد تا بیش از ۶۰ درصد شود.

کارشناسان از ۱۸ بیمار بیوپسی گرفتند تا تأثیر کووید ۱۹ را بر عضلات بررسی کنند؛ آنها دریافتند که چهار نفراز این افراد دچار تورم شدید عضلات بودند؛ کشف این علامت در بیماران کووید۱۹، محققان را حیرت زده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیوپسی یا نمونه برداری روشی برای بررسی دقیق تر بافت های بدن است که مشکوک به ابتلا به بیماری هستند. زمانی‌که آزمایش‌های اولیه غیرطبیعی بودن قسمتی از بدن را نشان دهند ، پزشک درخواست بیوپسی می کند . 

داده‌ها نشان می‌دهد،  کوچک شدن عضلات در بیماران بدحال شایع‌تر است؛ به گفته محققان، این حالت ممکن است یک پاسخ ایمنی شدید باشد، به طورکلی ماهیچه‌ها می‌توانند تا ۶۰ درصد در برخی از بیماران کووید ۱۹ متورم شوند.

به گفته تیمی از بیمارستان جسا در هاسالت، بلژیک، پاسخ ایمنی به کووید ۱۹ به میتوکندری‌ها، نیروگاه‌های سلولی آسیب می‌زند و درنهایت باعث متورم شدن ماهیچه‌ها می‌شود.

تون مستین، نویسنده اصلی این پژوهش می‌گوید، این نوع تورم می‌تواند منجر به از بین رفتن فیبرهای عضلانی شود، اما افزایش اندازه ماهیچه احتمالا فقط یک علامت موقتی است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: تورم عارضه ماهیچه کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت

امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا به دلیل عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن جودو کشورمان، جمعه شب به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

ملکی پور سال‌ها عضو تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان بود. وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، مدال‌های تورنمنت‌های مختلف و چندین دوره قهرمانی مسابقات کشوری را در کارنامه خود داشت.

سرویس ورزشی ایرنا درگذشت ملکی‌پور را به خانواده وی و جامعه جودو کشور تسلیت می‌گوید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید