Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نمایشگاه مرا بخوان که توسط یلدا دوستی هنرمند نقاش برپا می شود، کوششی در باب جستار موسیقی ایرانی در عالم نقاشی و خط و نزدیک شدن به روح موسیقی اصیل ایرانی است.

یلدا دوستی درباره برگزاری این نمایشگاه و سبک ارائه آثار می گوید: نمایشگاه تلفیقی خط، موسیقی و نقاشی مرا بخوان شامل ۹ اثر آبستره انتزاعی است که با ۹ قطعه موسیقی اثر استاد محمدرضا شجریان تلفیق شده است و در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعات موسیقی که با تنظیم جدید مهریاد کیارسی که کمی از فضای سنتی به فضای پاپ منتقل شده است، روی تمامی آثار پخش می شود. به این صورت که هر بیننده‌ای که روبه روی هر کدام از آثار نمایشگاه قرار می گیرد، به وسیله یک هدفون که در کنار هر کدام از نقاشی ها وجود دارد، می تواند قطعه ای را که من هنگام کار کردن و به تصویر کشیدن اثر از آن الهام گرفته ام گوش کند.

همچنین از ابراهیم الفت هنرمند خوشنویس دعوت کردم تمام اشعاری را که بر روی قطعات موسیقی خوانده می شود روی آثارم خطاطی کند. در واقع من در این نمایشگاه سعی کرده ام آثاری را خلق و در معرض دید علاقه مندان قرار دهم که فضای یگانه ای بین این سه هنرمند به وجود آورده و می توان با یک حس مشترک به یک خلق واحد رسید.   

نمایشگاه مرا بخوان روز دوشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۷ در گالری پردیس ملت برپا می شود و این نمایشگاه تا روز سه شنبه ۷ دی ماه ادامه دارد.

علاقه مندان برای بازدید آثار نمایشگاه می توانند در تمام ایام هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبروی بزرگراه کردستان، پردیس سینما گالری ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

برچسب‌ها موسیقی نقاشی افتتاح نمایشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسیقی نقاشی افتتاح نمایشگاه موسیقی نقاشی افتتاح نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین نمایشگاه آثار هنری کنگره با عنوان «نگاره‌های حرا» عصر یکشنبه در سالن کتابخانه شورای اسلامی شهر شیراز افتتاح شد.

این نمایشگاه که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز دور ششم و مسؤولان شهرستان شیراز امروز همزمان با یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به صورت رسمی گشایش یافت دربردارنده منتخب آثار سه سال برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت (ص) و گذر هنر نبوی آستان جانان است.

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص) تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه، همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 6091492

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین