Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:43:38 GMT

خوزستان در معرض سوش اومیکرون است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۰۰۳۹

خوزستان در معرض سوش اومیکرون است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری عصر امروز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به وضعیت آبی خوزستان اظهار کرد: این شرایط به دلیل همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون و همچنین فعالیت دستگاه‌های مرتبط است که باید این حفظ شود.

وی با بیان اینکه نباید از اینکه دیگر در خطر نیستیم احساس امنیت کنیم، افزود: ۲۰ درصد افرادی که مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند برای دریافت دوز دوم اقدام نکرده‌اند که عملاً مانند این است که این افراد واکسنی دریافت نکرده‌اند و علاوه بر اینکه ممکن است این افراد از خدمات محروم و کارت واکسن آنها باطل شود و در معرض ابتلاء به بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۲۰ درصد ۱۲ تا ۱۷ ساله‌های خوزستانی نیز برای دریافت مرحله اول واکسن مراجعه نکردند که از این دو گروه خواهش می‌شود برای حفظ سلامت خود سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

سرمست شوشتری با بیان اینکه این بیماری فعلاً درمان مؤثری ندارد، افزود: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مؤثرترین راه در پیشگیری از ابتلاء به بیماری واکسیناسیون بوده و تاکنون هیچ خطر ناشی از دریافت واکسن نیز مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: استان خوزستان معرض سوش اومیکرون است و ایران نیز در آینده با این ویروس درگیر می‌شود زیرا نمی‌توان صددرصد از ورود این ویروس به کشور جلوگیری کرد و این سوش گسترش سریعی دارد و می‌تواند باعث مرگ و میر مبتلایان نیز شود.

کد خبر 5378728

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اهواز سویه اومیکرون کرونا ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها بارش باران آلودگی هوا شب یلدا سانحه تصادف ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سای تک دیلی، دانش پژوهان مرکز تحقیقات ریکن، صفحات فوتوولتائیک آلی ضد آب و انعطاف پذیر ساخته اند که حتی وقتی در معرض باران یا چرخه‌های شستشو قرار گیرند همچنان عملکرد خود را حفظ می‌کنند؛ دستاوردی که امکان تلفیق سلول‌های خورشیدی در پوشاک را فراهم می‌آورد.

یکی از کاربرد‌های بالقوه صفحات فتوولتائیک آلی، تولید تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی است، دستگاه‌هایی که می‌توانند به لباس متصل شده و مثلا بر ابزار‌های پزشکی بدون نیاز به تعوبض باتری نظارت کنند. با این حال، محققان دریافتند دستیابی به صفحات ضد آب بدون استفاده از لایه‌های اضافی که منجر به کاهش انعطاف پذیری صفحه می‌شود، چالش برانگیز است.

محققان می‌دانستند ضد آب کردن این صفحات بدون کاهش انعطاف پذیری آنها کار دشواری است، اما توانستند بر این چالش غلبه کنند. صفحات فتوولتائیک معمولا از چندین لایه ساخته می‌شوند. لایه آخر فعال است که انرژی با طول موج مشخصی را از نور خورشید می‌گیرد و از این انرژی برای جدا کردن الکترون‌ها و «حفره‌های الکترونی» به کاتد و آند استفاده می‌کند. الکترون‌ها و حفره‌ها می‌توانند از طریق یک مدار دوباره به هم متصل شده و برق تولید کنند. در دستگاه‌های قبلی، این لایه که حفره‌های الکترونی را حمل می‌کند، عموما به طور متوالی با لایه بندی ایجاد می‌شد.

با این حال، برای پژوهش جدید، محققان در لایه آند، یک الکترود نقره را مستقیما روی لایه‌های فعال قرار داده و چسبندگی بهتری بین لایه‌ها ایجاد کردند. آنها از فرآیند بازپخت حرارتی استفاده کردند و صفحه را به مدت ۲۴ ساعت در معرض هوا در دمای ۸۵ درجه سانتیگراد قرار دادند. 

 «سیکسینگ شونگ» «Sixing Xiong» یکی از مجریان این پژوهش می‌گوید تشکیل این لایه چالش برانگیز بود، اما موفق شدیم آن را ایجاد کرده و توانستیم صفحه‌ای با ضخامت فقط ۳ میکرومتر بسازیم.

آنها برای آزمایش این صفحه ابتدا آن را به مدت چهار ساعت به طور کامل در آب غوطه ور کرده و دیدند هنوز ۸۹ درصد عملکرد اولیه خود را حفظ می‌کند. سپس یک صفحه را ۳۰۰ بار در زیر آب تحت کشش ۳۰ درصدی قرار دادند و دریافتند که حتی با این کار، ۹۶ درصد عملکرد خود را حفظ می‌کند. آنها به عنوان آخرین آزمایش، این صفحات را در ماشین لباسشویی انداخته و مشاهده کردند، صفحه از این مصیبت جان سالم به در برد، چیزی که قبلا هرگز به دست نیامده بود.

این پژوهشگران قصد دارند با نگاهی به آینده، پایداری این صفحات را در شرایط دیگر مانند قرار گرفتن در معرض هوا، نور شدید و فشار مکانیکی، بهبود بخشیده و سلول‌های خورشیدی آلی فوق نازک خود را بیشتر توسعه دهند تا بتوان از آنها برای دستگاه‌های پوشیدنی واقعا کاربردی استفاده کرد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان