Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند این رژیم چنان که ادعا می‌کند، قادر به انجام اقدام نظامی موثر علیه تاسیسات هسته‌ای ایران نیست.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره فضاسازی‌های اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش این رژیم برای اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین و تداوم پیش رفت برنامه هسته‌ای ایران، نوشت: مقامات ارشد نظامی پیشین و فعلی اسراییل می‌گویند، اسراییل توان انجام حمله‌ای را ندارد که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند یا وقفه چشم گیری در آن ایجاد کند، حداقل می‌توان گفت چنین چیزی در زمانی کوتاه میسر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورک تایمز می‌نویسد: یک مقام رده بالای امنیتی فعلی می‌گوید، آماده سازی برای حمله‌ای که بتواند به برنامه هسته‌ای ایران آسیبی جدی وارد کند، حداقل دو سال طول می‌کشد.

این روزنامه آمریکایی می‌افزاید: به گفته کارشناسان و مقامات رسمی، حمله‌ای در مقیاس کوچک‌تر که تنها به بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای آسیب بزند، در مدت زمان کوتاه تری میسر خواهد بود، اما تلاشی گسترده‌تر برای تخریب ده‌ها تاسیسات هسته‌ای در نقاط دوردست ایران —چیزی که مقامات اسراییلی به آن تهدید کرده‌اند— فراتر از توان ارتش اسراییل خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: رِلیک شافیر، یک افسر بازنشسته نیروی هوایی اسراییل در این باره می‌گوید، این کار بسیار سخت است، حتی می‌توانم بگویم غیرممکن است بتوان حمله‌ای انجام داد که بتواند از پس تمامی این تاسیسات بر بیاید.

همچنین در این گزارش اشاره شده است نیروی هوایی اسراییل برای طی کردن مسافتی طولانی تا هر یک از تاسیسات هسته‌ای ایران، فاقد هواپیما‌های سوخت‌رسان با تعداد و کارآیی لازم است و کشور‌های همسایه، به طور مثال امارات متحده عربی نیز به دلیل امتناع از مداخله در چنین اقدامی حاضر به ایجاد امکان سوختگیری برای جنگنده‌های اسراییلی نخواهند بود.

گزارش نیویورک تایمز همچین اشاره می‌کند نیروی هوایی اسراییل به دلیل فقدان جنگنده‌هایی که قادر به حمل بمب‌های سنگرشکن باشند، قادر نخواهد بود حمله‌ای موثر انجام دهد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تاسیسات هسته ای ایران حمله اسرائیل تاسیسات هسته ای ایران برنامه هسته ای نیویورک تایمز حمله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی اعتمادی اسراییل به بی‌بی‌سی در لاپوشانی حمله ایران

دریافت 21 MB کد خبر 6087207

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • بی اعتمادی اسراییل به بی‌بی‌سی در لاپوشانی حمله ایران