Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت:اعتبارات استانی آذربایجان شرقی بدون لحاظ طرح‌های ملی از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است.

اوبا بیان اینکه افزایش بودجه با توجه به تورم‌ها افزایشی نیست، بلکه کاهشی است ادامه دادوافزود:سهم استان از اعتبارات استانی کشور ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۶ درصد است که در مجموع ۱۴.۷ درصد افزایش یافته است؛ البته متوسط افزایش اعتبارات استانی کشور ۱۲.۹۷ درصد است.

او همچنین با اشاره به اینکه برای تامین اعتبار طرح‌های ملی حدود ۲ هزار میلیارد تومان به صورت نقد لازم است گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ اقتصادی رتبه هشتم کشور را در کلان اقتصاد ایران دارد، در حالی که به لحاظ جمعیتی در رتبه ششم قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین با اشاره به اینکه با افزایش جمعیت میزان رتبه بندی سرانه کاهش می‌یابد افزود: در سرانه منافع و مصارف استان‌ها آذربایجان شرقی رتبه ۲۳ کشور را دارد و این به خاطر تراکم جمعیت استان ماست.

بهبودی افزود: برخی استان‌ها به خاطر نفت خیز بودن یا گازخیز بودن و برخی استان‌ها به خاطر محروم بودن اعتبارات خاص و بیشتری را دریافت می‌کنند، اما آذربایجان شرقی از این اعتبارات محروم است.

اوبا اشاره به اینکه اگر با شرایط فعلی پیش رویم و روند اتمام پروژه‌ها کند باشد به ۵۰ سال زمان برای اتمام پروژه‌های فعلی استان نیاز خواهد بود گفت: با تورم و قیمت‌های فعلی به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان نیاز است البته به شرطی که تخصیص اعتبارات به صورت کامل و نقد داده شود.

اوبا بیان اینکه سال آینده در بحث وصول مالیات رشد ۷۸ درصدی نسبت به امسال داریم افزود: سهم درآمدی استان ۲.۵۸ درصد کل کشور است ضمن اینکه سایر استان‌های کشور نیز ۷۶.۸۷ درصد افزایش دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در مورد افزایش حقوق‌های کارمندان دولت هم گفت: به طور متوسط ۱۰ درصد به میزان حقوق‌های کارمندان دولت افزوده می‌شود و سقف حقوق کشور ۳۷ میلیون تومان به صورت ناخالص است.

بهبودی یک خبر خوش هم از افزایش بودجه سال ۱۴۰۱ داد و افزود: رویکرد منطقه‌ای بودجه سال آینده افزایش پیدا کرده که باید از این بستر در توسعه استانی استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات دولتی آذربایجان شرقی میلیارد تومان سال آینده استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی