Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تمام تلاش غرب برای این است که الگوی حکومت دینی که در انقلاب شکل گرفته موفق نشود، گفت: در حال حاضر بزرگترین خطر برای استکبار سیاسی شدن توده‌های دینی در عالم اسلام است.

به گزارش مشرق، غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین بزرگداشت روز «وحدت حوزه و دانشگاه» که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، گفت: شعار وحدت حوزه و دانشگاه از شعارهای راهبردی و اساسی انقلاب بوده، یعنی مربوط به یک موقعیت، زمان و مکان خاص که کهنه شود، نیست و هر چقدر هم زمان می گذرد ما بر اهمیت آن بیشتر پی می بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه صرفا این نیست که دانشگاهیان و حوزویان با هم مهربان باشند، به هم احترام بگذارند، برنامه های مشترک برگزار کنند و... البته اینها خوب است، اما وحدت حوزه و دانشگاه پاسخی است به یک نظریه مهم دیگری که لازمه آن جدایی حوزه و دانشگاه است و آن نظریه سکولاریسم است یعنی جدایی دین از سیاست.

حدادعادل ادامه داد: اگر در یک کشور و جامعه‌ای جدایی دین از سیاست حاکم باشد جدایی حوزه و دانشگاه دیگر یک امر طبیعی است. امروز آن نظریه ای که نظریه عمومی غرب در دوران  مدرنیته است  جدایی دین از سیاست است و از نظر تاریخی هم سقوط امپراتوری عثمانی در صد و سه سال پیش یعنی در سال ۱۹۱۸ میلادی، پایان دورانی است که در بین مسلمانان؛ حکومتی به نام دین مشروعیت به خودش بدهد. البته منظورم این نیست حکومت عثمانی یک حکومت بی عیب و ایراد بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: شکست امپراتوری عثمانی یعنی آغاز سکولاریزه کردن همه کشورهای اسلامی. از پایان اول جنگ جهانی به بعد هیچ دولتی دیگر با تسلط استعمار و غرب اجازه نداشته که از دین مشروعیتش را بگیرد و به دین اجازه بدهد در سیاست دخالت کند و شما می بینید در تمام تحولاتی که در مصر، ترکیه، ایران، افغانستان، غرب آسیا، خاورمیانه و... بوده یک الگوی واحد اجرا شده که در کشور ما هم رضاخان بود و تمام درگیری های رضاخان با حوزه و روحانیت به این نظریه برمی‌گردد.

حدادعادل گفت: سالهایی که ما در دانشگاه درس می خواندیم تفکر عمومی این بود که یک عده برای اداره دنیا به دانشگاه می آیند و دانشگاه هم آدم تربیت می کند برای اداره دنیا. یک عده هم برای آخرت هستند که این‌ها باید به حوزه بروند و دنیا و آخرت هم از هم جدا هستند و دین هم برای بحث های شخصی و فردی و برای رابطه قلبی انسان و خداست و اداره جامعه هم ربطی به دین ندارد و اصلاً دین برای یک واقعیتی به نام جامعه حکمی ندارد و این تصور و تفکری بود که اقتضائات آن جدایی حوزه و دانشگاه است.

وی تاکید کرد: بزرگترین خطر برای استکبار در حال حاضر سیاسی شدن توده های دینی در عالم اسلام است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اصل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه بوده است. یکی از تفاوت تفاوت های ۱۵ خرداد ۴۲ با ۲۲ بهمن ۵۷ هم این است که در ۱۵ خرداد ۴۲ وحدت حوزه و دانشگاه حاصل نشد ولی در ۱۵ سال اتفاقاتی در دانشگاه رخ داد که دور دوم که امام به میدان آمد دانشگاه و دانشجو پای کار بودند. این اتفاق اگر در بقیه کشورهای اسلامی رخ دهد سلطه غرب بر جهان اسلام منتفی خواهد شد.

حدادعادل یادآور شد: تمام هم و غم و برنامه های غرب این است که حکومت دینی موفق نشود حالا شما در نظر بگیرید در این حدود چهل و سه سال چه کارهایی کردند تا این الگوی متولد شده که ضد سکولاریسم است و باور قطعی مسلم عمومی غرب را ابطال کند و غرب هم با تمام تلاش می‌خواهد کاری کند که این الگو موفق نشود از جنگ گرفته، تا تحریم اقتصادی و شایعه پراکنی و... همه اینها برای این است که بگویند حکومت دینی نمی تواند موفق شود.

وی گفت: برای ما و شما این وظیفه است که فکر کنیم چه کاری باید انجام دهیم که حکومت دینی موفق شود و .... و یک سلسله سوالاتی وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود.

حدادعادل تصریح کرد: امروز زمینه‌های وحدت حوزه دانشگاه بهتر از اول انقلاب است و این نتیجه مهاجرت معکوس دانشگاهیان به حوزه است. ما در دوره رضاخان شاهد مهاجرت از حوزه به دانشگاه هستیم اما در انقلاب این اتفاق افتاده که از عده ای هم درس دانشگاهی خواندن و بعد به حوزه رفتند.

وی گفت: الان یکی از مظاهر زمینه سازی های برای وحدت حوزه و دانشگاه انجمن های علمی تخصصی است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت دین اسلام دانشگاه حکومت دینی حداد عادل غلامعلی حداد عادل سکولاریسم خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی وحدت حوزه و دانشگاه حکومت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما مقابل ابرقدرت‌هایی چپاول‌گر ایستاده‌ایم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مالک حسنی بعد از ظهر امروز در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: دنیای غرب شعار توخالی بود که به خورد عالم می‌داد؛ دنیایی که با شعار پیشرفت و تکنولوژی برای تمدنی که می‌خواست بسازد از مقدس‌ترین کلمات سو استفاده کرد.

وی بیان داشت: کشوری که حرف از دموکراسی، آزادی بیان و نظم نوین جهانی می‌زند؛ این کشور بالغ بر ۷۰۰ پایگاه نظامی در کل عالم دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد افزود: ما مقابل ظلم و سو استفاده از مقدس‌ترین کلمات عالم، مقابل ابرقدرت‌هایی که به دنبال چپاول نظام و دولت‌های کل دنیا هستند، ایستاده‌ایم.

وی درباره هدف از تجمع در دانشگاه شهرکرد خاطر نشان کرد: ما کنار مظلومین عالم و مظلومین غزه هستیم؛ تا شعار سر بدهیم که ابر قدرت‌های عالم تاریخ مصرف آنان تموم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با اشاره به ظلم توأمان در عالم اذعان داشت: کشورهای غربی استانداردهای دوگانه علیه بشریت خرج و ظلم علیه بشریت اعمال می‌کنند.

وی به بیداری دانشجویان اشاره و افزود: ما در کنار کودکان مظلوم غزه هستیم؛ امروز در قلب آمریکا و اروپا علارغم امپراطوری بزرگ رسانه‌ای که راه انداخته و حرف‌هایشان را به عالم دیکته می‌کردند؛ وجدان دانشجویان عالم بیدار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه سازمان ملل دستاویزی برای قدرت‌ها می‌باشد، اظهار کرد: ابر قدرت‌های دنیا به دنبال منفعت، قدرت و ثروت‌های خودشان هستند؛ ما امروز کنار هم ایستاده‌ایم تا این دوگانگی را به آنان گوشزد کنیم.

وی با بیان اینکه امروز روز تلاقی خون و وجدان است، گفت: خون جوانان و کودکان مظلوم غزه در دل جوانان عالم جوانه خواهد زد؛ تمام این بی نظمی عالم زیر سر صهیونیسم جهانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با اشاره به جنبش دانشجویان، دانشگاه آمریکا بیان داشت: دانشجویان مقابل ظلم در عالم ایستاده‌اند و وجدان‌های بیدار به رهبری مظلومین عالم به سر منزل مقصود می‌رسد.

کد خبر 6091267

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • مقابل ابرقدرت‌های چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • ما مقابل ابرقدرت‌هایی چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است