Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای، فرصت ثبت نام متقاضیان تسهیلات ۱۲ درصدی برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را تا پایان آذر اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع تمامی واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا که در ۱۴ گروه شغلی ذیل دیده شده اند، می‌رساند؛

بنا بر اطلاعیه پیشین اتاق اصناف ایران، مورخ ۲۰ شهریور، با پیگیری‌های اتاق اصناف ایران، مهلت ثبت نام تسهیلات ۱۲ درصد برای ۱۴گروه شغلی که پیش‌تر تا پایان شهریور تعیین شده بود، تا پایان آذر ۱۴۰۰ تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس و مطابق با مصوبه کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا ، فعالان ۱۴ گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی (شامل ۸۵۰ زیر رسته) که در ذیل به آن اشاره خواهد شد، فقط ۳ روز دیگر فرصت دارند که با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام تسهیلات ۱۲ درصدی ثبت نام کنند.

فهرست گروه‌های شغلی مشمول این تسهیلات:

۱- مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها،طباخی ها، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها

۲- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین‌راهی، موزه ها و زائرسراها

۳- حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای ریلی و دریایی

۴- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری

۵- دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی

۶- تولید و توزیع پوشاک

۷- تولید و توزیع کیف و کفش

۸- مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی بستنی و آبمیوه

۹- مراکز باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی

۱۰- مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه‌ای

۱۱- مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی

۱۲- آموزشگاه های رانندگی آرایشگاه ها سالن های زیبایی و گرمابه ها

۱۳- موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند

۱۴- واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر مراکز تولید محصولات گل خانه ای سبزی و صیفی‌جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی

بر این اساس به تعداد کارکنان واحدهای ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد، با باز پرداخت ۲۲ ماهه اقساط و ۲ ماه تنفس (مجموعا ۲۴ ماه) تعلق می‌گیرد.

در راستای تمدید زمان دریافت وام جدید کرونا، پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک‌ها نیز تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

پیش از این بانک‌ها موظف بودند تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ تسهیلات حمایتی کرونا را پرداخت کنند اما در کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها تا پایان بهمن ماه ادامه پیدا کند.

لازم به یادآوری است، تالارداران خسارت دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مطابق با دستورالعمل های پیش تر اعلام شده، و نامه شماره ۷/۰۹/۶۱۷۷ مورخ ۱۴۰۰.۴.۲۸ اتاق اصناف ایران به جای مراجعه به سامانه کارا، به اتحادیه مراجعه کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وام جدید کرونا تسهیلات اتاق اصناف اتاق اصناف ایران تولید و توزیع مراکز تولید تا پایان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه

امتداد -بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،‌ نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

درگام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

۱۰۰همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

واریز ۱۹ میلیارد دلار به صندوق توسعه

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود  ۱۹  میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • ستاره پرسپولیس پایان فصل جدا می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه