Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@20:03:03 GMT

رزمایش مشترک سایبری آمریکا و رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۱۶۶۴

رزمایش مشترک سایبری آمریکا و رژیم صهیونیستی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: این رزمایش شامل آموزش‌های مختلف برای آمادگی در مقابل چالش‌های دفاع سایبری بود. این مشارکت استراتژیک بین اسرائیل و آمریکا است و به هر دو امکان می‌دهد تا برتری در شبکه سایبری را بدست آورند.  

به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، این رزمایش در مقر فرماندهی سایبری آمریکا انجام شد و ششمین رزمایش از این نوع میان جوخه دفاع سایبری اسرائیل با فرماندهی سایبری آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برگزاری رزمایش سایبری در اسرائیل در حالی انجام می‌شود که این رژیم خود با تولید جاسوس‌افزار و بدافزارهای مختلف به سایر کشورها از جمله ایران حمله کرده است.  

بر پایه این گزارش، جنجال نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس حدود سه ماه پیش و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به تلفن‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد.  

تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از نرم‌افزار جاسوسی موسوم به "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری صهیونیستی "ان اس او" برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی و همچنین سیاستمدار در سراسر جهان استفاده شده است.  

طبق گزارش "سی ان بی‌سی" یک از شخصیت‌های مهم که گوشی او توسط این نرم‌افزار جاسوسی هک شده است، نامزد جمال خاشقچی است که توسط عاملان حکومت سعودی در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید.  

کشورهایی که بیشترین استفاده را از این نرم‌افزار انجام داده‌اند شامل آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، رواندا، عربستان سعودی و امارات می‌شوند.  

محققان توانستند بیش از هزار نفر را از طریق تحقیق و مصاحبه در چهار قاره شناسایی کنند: چندین نفر از اعضای خانواده سلطنتی عرب، حداقل ۶۵ مدیر بازرگانی، ۸۵ فعال حقوق بشر، ۱۸۹ روزنامه نگار و بیش از ۶۰۰ سیاستمدار و مقام دولتی، در میان افرادی بودند که گوشی آنها با نرم‌افزار پگاسوس هک شده بود.  

اولین بار برنامه جاسوسی اسرائیلی "پگاسوس" در سال ۲۰۱۶ فاش شد؛ هنگامی که از سوی یک سری برنامه‌های جاسوسی بسیار پیشرفته، تلفن همراه «احمد منصور» فعال اماراتی هک شد که در پی آن منصور بازداشت و تاکنون زندانی شده است.  

بارزترین ویژگی این برنامه، فناوری "ZERO click" یا هک گوشی بدون تماس کاربر با لینک مشکوک است و پیشرفته‌ترین تکنیک برای هک گوشی و جاسوسی از کاربران آن بدون آگاهی آنها است، زیرا بسیار گران بوده و قیمت آن بیش از سه میلیون دلار است.  

این شرکت صهیونیستی اعلام کرده که هدف اصلی این برنامه مبارزه با آنچه تروریسم نامیده می‌شود، است، اما قربانیان هدف قرار گرفته -به گفته جیک مور کارشناس امنیتی انگلیس- فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران، سیاستمداران و برخی افراد ثروتمند بودند، بنابراین هر کسی که پشت این برنامه قرار گیرد، افراد مشخص و خاصی را هدف قرار می‌دهد.  

آمریکا شرکت ان اس او را در لیست سیاه قرار داده است با این حال، در ماه جاری میلادی، منابع آگاه اعلام کردند که تلفن‌های همراه ۹ مقام وزارت خارجه آمریکا به وسیله جاسوس‌افزار پگاسوس ساخت شرکت صهیونیستی "ان اس او" هک شده است.

 انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رزمایش سایبری آمریکا رژیم صهیونیستی نرم افزار جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه

به گزارش­ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آکسیوس، بنا به گزارش‌های رسانه‌ای نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.
اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است.
دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.
آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

دیگر خبرها

  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است