Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از سازمان امور دانشجویان، شفیق دیوب، سفیر جمهوری سوریه در ایران و هاشم داداش پور، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در راستای توسعه همکاری‌های علمی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که به دنبال سفر وزیر علوم سوریه به ایران و پیگیری‌های توافق های انجام شده برگزار شد، دکتر هاشم داداش‌پور گفت: ما آمادگی داریم کمک کنیم هر چه سریعتر توافق صورت گرفته اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برای اینکه بتوانیم جزییات این توافق نامه را اجرایی کنیم لازم است کارگروهی اجرایی با مشارکت نمایندگان سفارت و سازمان تشکیل شود تا با همفکری بتوانیم هر چه سریعتر به یک جمع بندی مشترک رسیده و توافق نامه را اجرایی کنیم.

داداش پور افزود: آن چیزی که برای ما روشن است تقویت ارتباطات با سوریه جزو اولویت های راهبردی دولت سیزدهم بوده و ما به عنوان یکی از اجزائ این دولت تلاش خواهیم کرد که این ارتباط را در حوزه دانشجویی تقویت کنیم.

معاون وزیر علوم گفت: با تاکید بر پذیرش و آمادگی ایران برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد سوریه ای و توافق های انجام شده شرایطی را در نظر گرفتیم که در فرایند های اجرایی به آن توجه شده است و اگر مورد توافق دو طرف باشد این امر به نتیجه برسد.

دکتر داداش پور در خصوص مشکل ورود و خروج دانشجویان بین الملل گفت: با پیگیری های انجام شده با دستگاه های مرتبط و توافق های صورت گرفته در حال رفع مشکلات هستیم و به زودی دانشجویان بین المللی به مدت تحصیل از شرایط اقامت و ورود و خروج برخوردار خواهند شد.

سفیر سوریه نیز ضمن تشکر از برگزاری این دیدار گفت: امیدوارم این دیدار گام دیگری برای همکاری های علمی، فناوری و تکنولوژی میان دوکشور باشد.

وی گفت: هدف من از این ملاقات پیگیری توافق های انجام شده در سفر وزیر علوم سوریه به ایران است و از رئیس سازمان بر ای تمامی تلاش های که در این زمینه انجام دادند تشکر می کنم.

سفیر سوریه گفت: یکی از اولویت های دولت و آموزش عالی سوریه تقویت روابط علمی و فناوری و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران و همچنین تقویت روابط همکاری میان دانشگاه های دو کشور است.

دکتر شفیق دیوب گفت: ما برای همکاری در تمامی زمینه ها با کشور ایران اعلام آمادگی می کنیم و نیازمند این هستیم که روابط را در این زمینه‌ها تقویت کنیم.

سفیر سوریه از نشست های مشترک رئیس سازمان امور دانشجویان با دانشجویان سوریه ای شاغل به تحصیل در ایران تشکر کرد و افزود: خوشحالم از پیگیری و توجه شما به مشکلات دانشجویان و امیدوارم با پیگیری های شما به زودی این مشکلات حل شوند.

سفیر سوریه از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهور ایران رئیسی قدردانی و گفت: قطعاً با حمایت های رهبری و رئیس جمهور شاهد پیشرفت ایران خواهیم بود.

گفتنی است؛ در این نشست، فراس الشنتا رایزن فرهنگی سفارت سوریه، دکتر سلمان پور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، دکتر مسعودی سرپرست اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، دکتر رازقی سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی و دکتر لباف زاده سرپرست اداره کل امور دانش آموختگان سازمان حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دانشگاه سوریه سازمان امور دانشجویان انجام شده رئیس سازمان سفیر سوریه داداش پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه ۱۴۰۳ منعقد و از پوستر این رویداد با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه 1403، طی مراسمی به امضای هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.

همچنین در ادامه‌ این مراسم، با حضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی و مدیران دانشگاه شیراز در سالن آمفی تئاتر پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، از پوستر برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در سال جاری رونمایی شد.

براساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دانشگاه شیراز در خردادماه 1403، میزبان برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی است که با حضور بیش‌ از 400 نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رونمایی از نخستین ماهنامه ملل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز

گفتنی است، در ادامه‌ این مراسم، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز در نشست صمیمانه‌ای با معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مسئولان دانشگاه شیراز به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از نخستین شماره «ماهنامه ملل» که از سوی دانشجویان غیرایرانی برای معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشور‌های مختلف تهیه می‌شود، رونمایی شد.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی