Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:35:42 GMT

چرا اُمیکرون خطرناک‌تر از دلتاکروناست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۱۹۴۷

چرا اُمیکرون خطرناک‌تر از دلتاکروناست؟

به نقل از نیوز، محققان ادعا کردند که میزان عفونت مجدد با سویه اُمیکرون ویروس کرونا بیش از پنج برابر بیشتر از سویه دلتاست و محافظت طبیعی ایجاد شده در برابر عفونت مجدد با اُمیکرون ممکن است کمتر از ۱۹ درصد باشد.

تحقیق محققان امپریال کالج لندن بر اساس داده‌های آژانس امنیت سلامت بریتانیا و خدمات بهداشت ملی بوده و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق افزایش خطر ابتلا به اُمیکرون علامت‌دار در مقایسه با دلتا برای افرادی که ۲ هفته یا بیشتر از دوز دوم واکسن و ۲ یا چند هفته از دوز تقویت‌کننده شان گذشته بود نیز بررسی شد.

بر اساس تخمین‌هایی که برای اثربخشی واکسن در برابر عفونت علامت‌دار از سویه دلتا استفاده می‌شود، اثربخشی واکسن بین صفر تا ۲۰ درصد پس از تزریق ۲ دوز و بین ۵۵ تا ۸۰ درصد پس از دوز تقویت‌کننده است.

پروفسور نیل فرگوسن، سرپرست این تحقیق، گفت: نتایج تحقیق کنونی شواهد بیشتری در این مورد ارائه می‌دهد که اُمیکرون می‌تواند از ایمنی قبلی ناشی از ابتلا به بیماری یا واکسیناسیون فرار کند.

وی افزود: این سطح فرار از سیستم ایمنی به این معنی است که اُمیکرون تهدید بزرگ و قریب‌الوقوع برای سلامت عمومی است.

داده‌های تجزیه و تحلیل شده توسط امپریال کالج بر اساس ۳۳۳ هزار مورد بود که شامل ۱۲۲ هزار و ۶۲ مورد دلتا و ۱۸۴۶ موردی بود که از طریق توالی‌یابی ژنوم به‌عنوان اُمیکرون تایید شد.

پروفسور عذرا غنی از امپریال کالج که این تحقیق را رهبری کرد، آن را برای مدل‌سازی مسیر احتمالی موج اُمیکرون در آینده و تاثیر بالقوه واکسیناسیون و سایر مداخلات بهداشت عمومی ضروری دانست.

یافته‌های جدید می‌تواند اعمال محدودیت‌های شدیدتر را در تعدادی از کشورهای اروپایی در تلاش برای جلوگیری از گسترش سویه جدید تسریع بخشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونای دلتا ا میکرون ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم

اقدام عجیب و خطرناک یک راننده تاکسی در حمل بار در سطح شهر، سوژه فیلمبرداری شهروندان شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد