Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@09:06:25 GMT

دوچرخه «Urtopia» ارمغانی از آینده (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۲۰۰۰

دوچرخه «Urtopia» ارمغانی از آینده (+عکس)

به گزارش جام جم آنلاین، این دوچرخه یک پرنوتایپ بی‌استفاده نیست، Urtopia طراحی‌شده در هنگ‌کنگ، برای شهر طراحی‌ شده است، به همین دلیل نام آن ترکیبی از Urban به معنی شهری و Utopia به معنی آرمان‌ شهر یا شهر رویاها است.

یکی از بهترین ویژگی‌های این دوچرخه بدنه کاملاً فیبر کربنی آن است که شامل دوشاخ جلو، دسته‌فرمان و زین نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار بدنه فیبر کربنی، فرمان نیز در متمایز کردن خود از دیگران با جای دادن چراغ جلو LED در خود موفق عمل کرده است.

امکانات دیگر نصب‌شده روی آن شامل اسکنر اثرانگشت برای فعال کردن سیستم حرکتی، کنترل‌های سمت چپ برای فعال کردن راهنماها و صفحه‌نمایش LCD در میان فرمان است.

این صفحه‌نمایش اطلاعات معمولی شامل سرعت فعلی و مقدار شارژ باتری را به نمایش می‌گذارد. همچنین شامل دو میکروفون باقابلیت حذف صدای باد است که به کاربر اجازه استفاده از قابلیت دستور صوتی در حین حرکت را می‌دهد.

زین این دوچرخه نه‌تنها شامل چراغ عقب و راهنما است بلکه شامل رادار موج میلی‌متری است که دوچرخه‌سوار را از وجود اتومبیل‌هایی که باوجود تمام هشدارها از پشت نزدیک می‌شوند با به لرزش درآوردن دسته‌فرمان مطلع می‌سازد.

موتور ۲۵۰ واتی برای کمک به دوچرخه‌سوار توسط باتری لیتیومی قابل جدا شدن ۳۶۰ وات‌ساعتی ال‌جی تغذیه می‌شود. زمان شارژ ۲.۵ ساعتی برای پیمودن ۴۸ تا ۱۲۹ کیلومتر کافی خواهد بود که آن‌هم به نوع مسیر و اینکه کدام‌یک از پنج حالت کمکی انتخاب‌شده بستگی دارد. حداکثر سرعت برای مدل‌های مخصوص بازار آمریکا ۳۲ کیلومتر بر ساعت و برای مدل‌های مخصوص بازار اروپا ۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

در صورت اقدام به دزدی این دوچرخه جایروسکوپ داخلی حرکات را تشخیص داده و آژیر هشدار را فعال و اقدام به ارسال پیامی بر روی تلفن هوشمند دوچرخه‌سوار می‌کند. اگر دوچرخه درهرصورت دزدیده شد مکان آن توسط GPS داخلی قابل‌ردیابی خواهد بود.

امکانات دیگر آن شامل ترمزهای دیسکی، سیستم انتقال قدرت با تسمه کربنی و لاستیک‌های ۷۰۰X30c ضد پنچری است. بااینکه امکانات زیادی روی این دوچرخه نصب‌شده وزن این دوچرخه تنها ۱۳.۶ کیلوگرم است.

 

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دوچرخه فیبرکربنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی

محسن شاه سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با دعوت سرمربی تیم ملی دو دوچرخه سوار قزوینی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان دعوت شدند.

وی افزود: حسین زنجانیان و طاها قابلی برای حضور در اردوی آمادگی تیم ملی که خود را برای مسابقات آسیای آماده می‌کند دعوت شده‌اند.

دبیر هییت دوچرخه سواری قزوین بیان کرد: این اردو از امروز چهارشنبه در گیلان آغاز شده و یک هفته ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6088166

دیگر خبرها

  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است