Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام پیر موذن روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد:مشکلات تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی استان مشترک است و با تغییر برخی از قوانین و اجرای درست آن‌ها از سوی مسئولان بار بزرگی از دوش تولیدکنندگان برداشته می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که برای تولیدکنندگان وجود دارد ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای آنهاست، طبق قانون این تسهیلات باید به صورت سه ساله برای واحدهای جدید و یک ساله برای سایر واحدها ارائه شود که در استان اردبیل این تسهیلات به صورت سه ماهه، ۶ ماهه یا ۹ ماهه ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: مسئله دیگر در ارائه تسهیلات سرمایه ثابت از سوی بانک‌هاست که برخلاف مصوبات موجود بانک‌ها اعلام می‌کنند که با توجه به نبود نقدینگی کافی امکان پرداخت تسهیلات برای سرمایه ثابت را ندارند در صورتی که پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت از مصوبات سفر رئیس جمهور به اردبیل است.

پیرموذن افزود: مشکل دیگر فعالان بخش خصوصی استان بحث برگشت ارز حاصل از صادرات است که با توجه به اینکه نظام بانکی برای برگشت ارز با تحریم رو به روست صادرکنندگان ما از صرافی‌ها برای این منظور استفاده می‌کنند و چون نمی‌توانند طبق قوانین بانک مرکزی ارز را به بانک مرکزی تحویل دهند با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان استان صادرکنندگان خرد هستند و ما خواستار مصوبه ای هستیم که صادرات در مبالغ پایین از بازگشت ارز معاف باشند، اگر این اتفاق ممکن شود هم به نفع کشور و هم به نفع صادرکنندگان خواهد بود و به این طریق صادرات رونق می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع معادن و کشاورزی اردبیل با بیان اینکه فضای کسب و کار در استان مطلوب نیست و رتبه اعلام شده در این بخش برازنده اردبیل نیست افزود:برای تسهیل‌سازی و بهیود فضای کسب و کار لازم است قوانین مخل شناسایی شده تا محیط کسب و کار در استان ساماندهی شود چرا که رتبه فضای کسب و کار در این استان بسیار پایین است.

وی اظهار کرد:پایین بودن رتبه فضای کسب و کار نشان از نتیجه عملکرد مدیران دستگاه های مربوطه است که اصلاح و بهبودی آن نیازمند تسهیل‌سازی در امر تولید و سرمایه‌گذاری است.

پیرموذن گفت: بخش خصوصی در استان اردبیل با مشکلاتی در فضای کسب و کار ، کسب نتیجه از بابت استعلام‌ها ، جوابگو نبودن به موقع سازمان‌ها ، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی ، صادرات غیرنفتی و مسایل مرتبط با سازمان امور مالیاتی مواجه می باشد که باعث پایین آمدن رتبه این استان در کشور شده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت تسهیلات ارزان قیمت استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت تسهیلات بانکی رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت تسهیلات ارزان قیمت استان اردبیل فضای کسب و کار استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی عصر یکشنبه در جریان سفر به شهرستان فسا با بیان اینکه با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دیگر دستگاه‌ها مشکل این واحد تولیدی حل شده است گفت: واحد کشتارگاه صنعتی جهان‌زرین فسا چهار سال تعطیل بود و این مساله باعث بیکاری عده زیادی شده بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و در راستای حمایت حقوقی و قضائی از واحدهای تولیدی و صنعتی پیگیری رفع تعطیلی این واحد صنعتی را در دستور کار قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس در پیگیری مشکلات ۸۰ واحد دارای مشکل ادامه دارد و با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضائی دادگستری استان فارس در هر هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان فارس و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحدهای صنعتی پیگیری و گره‌ها و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان رفع می‌شود.

وی گفت: بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله مواردی است که در بازدیدهای میدانی و هدفمند از واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس توسط ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس پیگیری می‌شود.

موسوی در پایان گفت: حل و فصل مشکلات واحد تولیدی کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا سبب می‌شود که علاوه بر اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم، زمینه فعالیت اقتصادی ۳۰۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم فراهم شود.

کد خبر 6097673

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل