Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، با این حال به گفته محققان آمریکایی واکسن آنفلوآنزا همچنان در برابر بیماری شدید و مرگ محافظت می کند. این محققان اثربخشی این واکسن را در برابر سویه H۳N۲ ارزیابی کردند. این واکسن همچنین برای محافظت در برابر سویه H۱N۱ و ۲ سویه آنفلوآنزای B طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکات هنسلی استاد میکروبیولوژی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیای آمریکا گفت: نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که یک «تناسب بزرگ» میان این واکسن و نسخه جدید و جهش‌یافته H۳N۲ وجود دارد.

وی افزود: این یافته ممکن است به توضیح شیوع آنفلوآنزا در دانشگاه میشیگان در ماه گذشته که بیش از ۷۰۰ نفر را تحت تاثیر قرار داد، کمک کند.

این محقق یادآور شد: براساس این بررسی بیش از ۲۶ درصد افرادی که آزمایش آنفلوآنزای آنها مثبت بود، واکسینه شده بودند - نتیجه آزمایش درصد مشابه ای از افراد مورد بررسی نیز منفی بود. این موضوع نشان می دهد که واکسن آنفلوآنزا در پیشگیری از این نوع عفونت موثر نبوده است.

هنسلی همچنین گفت: ویروس‌ آنفلوآنزا دائماً جهش می‌یابند و انواع مختلفی از آن می‌توانند همزمان در گردش باشند. تغییرات در نسخه جهش یافته H۳N۲ به آن کمک می کند تا از آنتی بادی هایی که بدن در واکنش به واکسن های آنفلوآنزا می سازد، دوری کند.

وی ادامه داد: همچنین براساس این بررسی ایمنی جمعیت در برابر ویروس‌های آنفلوآنزا به احتمال زیاد پایین است زیرا این ویروس‌ها در طول همه‌گیری کووید-۱۹ به طور گسترده در گردش نبوده‌اند. فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و کاهش سفرهای بین‌المللی به احتمال زیاد به کاهش گردش جهانی ویروس‌های آنفلوآنزا کمک کرده است.

استاد میکروبیولوژی دانشگاه پنسیلوانیا یادآور شد: هنگامی که محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹ کاهش یابد یا برداشته شود، ممکن است گونه های ویروس‌ آنفلوآنزا به دلیل عدم ایمنی ناشی از عفونت بیماری در ۲ سال گذشته به طور گسترده ای به گردش درآیند.

هنسلی تصریح کرد: این مطالعه به وضوح نشان داد که واکسن‌ آنفلوآنزای فصلی به طور مداوم از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر جلوگیری می‌کند، حتی در سال‌هایی که عدم تطابق آنتی ژنی زیادی وجود دارد.

وی همچنین گفت که تغییرات در این ویروس به احتمال زیاد از آن در برابر سلول‌های T سیستم ایمنی محافظت نمی‌کند، بنابراین واکسن آنفلوآنزای این فصل همچنان به احتمال زیاد از ابتلا به بیماری‌های شدید و مرگ جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها واکسن آنفلوآنزا برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا برگزیدگان علم واکسن آنفلوآنزا برگزیدگان علم واکسن آنفلوآنزا احتمال زیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد

امروز با حضور وزیر اقتصاد از برات الکترونیکی زنجیره تامین رونمایی شد که این برات قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز با حضور سیداحسان خاندوزی ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی، آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) برگزار شد.

سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاههای فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع موجود در مدیریت جریان نقدینگی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و لزوم نوآوری و تعریف ابزارهای جدید و مطمئن برای بهره گیری در زنجیره تامین مالی از کارکردهای کلیدی برات الکترونیکی است.

توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ خزانه داری کل کشور و طراحی و پیاده سازی برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین مالی پیاده سازی از کارکردهای این ابزار است.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می توان به طراحی تمام فرآیندهای برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین از مرحله صدور، قبول ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، تدریجی و تنزیل اشاره کرد.

برات الکترونیکی از قابلیتهایی همچون زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاهها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی برخوردار است.

برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و برخط و با امضای دیجیتال تمام ذی نفعان صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند