Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری آبرسانی پایدار به ۴۰ روستا با اعتبار بیش از ۵۴ میلیارد تومان انجام شده است و با اجرای این طرح‌ها ۱۶ هزار و ۵۱۰ نفر در روستاهای استان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: آبرسانی پایدار با اجرای شبکه و خط انتقال انجام شده است یا با ایجاد تاسیسات، افزایش ظرفیت در خط انتقال، مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ مردم این روستاها به پایداری آب رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: آبرسانی پایدار به ۴۰ روستای دیگر نیز با اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری انجام خواهد شد که طرح‌های باقیمانده در مجموع بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفت هزار و ۲۰۴ نفر دیگر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد شبکه آبرسانی در خراسان جنوبی وجود دارد که آبرسانی به این روستاها در برنامه سال مالی آینده است.

امامی عنوان کرد: امسال ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار استانی برای آبرسانی پایدار به روستاهای خراسان جنوبی مصوب شده که از این مقدار تاکنون ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کاهش تعداد روستاهای آبرسانی سیار استان به دلیل قرار گرفتن در فصل سرما گفت: در حال حاضر به ۳۲۰ روستا آبرسانی سیار می‌شود که تعداد آن نسبت به فصل تابستان کاهش چشمگیری دارد.

۳۰۹ هزار و ۹۲۳ نفر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی زندگی می‌کنند که بیش از ۴۰ درصد جمعیت این استان مرزی را تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها کم آبی توسعه ایران خراسان جنوبی توسعه روستایی آبرسانی شركت آب و فاضلاب خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی توسعه ایران خراسان جنوبی کم آبی توسعه ایران خراسان جنوبی توسعه روستایی آبرسانی شركت آب و فاضلاب خراسان جنوبی آبرسانی پایدار میلیارد تومان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسؤولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران میهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند.

میهمانان مراسم سپس برای کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند.

گفتنی است؛ خیرین در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

کد خبر 6092073

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد