Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا ،  با توجه به فرا رسیدن چله زمستان و اوج  سرما، در برخی از مدارس بابل سامانه گرمایشی به صورت  کامل فعال نیست.

طبق گزارش رسمی حدود ۹۰ هزار دانش آموز در مدارس بابل تحصیل می کنند و پنج هزار معلم هم آموزش آنان را بر عهده دارند. 
زهرا طاهری مادر یکی از دانش‌آموزان ابتدایی بابل به خبرنگار ایرنا گفت : این روزها نگران سلامت دخترم به مهم ترین دغدغه خانواده تبدیل شده ، چون کلاس‌های آنها فاقد سیستم گرمایشی می باشد و دخترم بعد از بازگشت از مدرسه از سرمای کلاس درس همواره شکایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانش آموز ابتدایی به لحاظ جسمی بسیار در معرض خطر قرار دارد و توان تحمل سرمای زمستان را ندارد و ضرورت دارد هرچه زودتر برای این امر چاره اندیشی شود.

این مادر بابلی گفت : با توجه به اینکه دختر من و هم کلاسی های آنها در هفته دو روز  به مدرسه  می‌روند اگر این دو روز را  مانع ورود آنها به کلاس سرد شویم به شدت به لحاظ آموزشی آسیب می‌بیند .

طاهری افزود : با توجه به این که هنوز در شرایط کرونایی هستیم ، اگر نبود سیستم گرمایشی مدارس زمینه ساز سرماخوردگی شود ، احتمال ابتلا به کرونا و استرس های آن و همچنین هزینه زیاد را برای خانواده‌ها به همراه خواهد آورد .
 این مادر بابل گفت :  در حال حاضر تکمیل سیستم گرمایش مدارس بابل باید در اولویت آموزشی قرار بگیرد و با توجه به هشدارهای این روزهای هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا تحمل سرما برای دانش آموزان امکان پذیر نیست .

مشکل رفع خواهد شد

 مهدی جایمند مدیر آموزش و پرورش بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت :  در حال حاضر سیستم گرمایشی ۱۰ مدرسه بابل حدود ۵۰ درصد فعال می باشد که  تا دو هفته دیگر این مشکل به طور کامل رفع خواهد شد .

وی افزود :  در سال جاری اداره کل تجهیز و نوسازی استان  سیستم گرمایشی ۳۵ مدرسه بابل را نوسازی کرده که از این تعداد ۱۰ مدرسه به علت کمبود اعتبار سیستم گرمایش آنها نیمه کاره فعال شد.

جایمند اظهار داشت : در این مدارس سیستم گرمایشی نیمی از کلاس ها فعال شد و بقیه کلاس ها و سالن  باقی مانده است .

وی اضافه کرد : در این  ۱۰ مدرسه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در ۱۱۷ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش بابل بیان داشت :  اعتبار لازم برای تکمیل سیستم  گرمایشی این ۱۰ مدرسه در قالب اوراق تامین شده است که از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان در حال انعقاد قرارداد می باشد .
وی افزود : بزودی روند تکمیل سیستم  گرمایشی این مدارس شروع خواهد شد .

جایمند گفت : تاکنون برای نوسازی سیستم گرمایش این ۳۵ مدرسه  ۵۵ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است و در طرح نوسازی سیستم گرمایش بخاری های گازی جمع‌آوری و مدارس به سیستم شوفاژ مجهز می شوند.

برچسب‌ها مدارس مازندران بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مازندران بابل مدارس مازندران بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رحیم عبدالکریمی گفت: در این کلاس‌ها  بیش از ۲۵۰ نفر ساعت کلاس آموزشی با محوریت شعار هفته زمین پاک در قالب ارائه‌ی کارگاه آشنایی با موضوع پسماند، پلاستیک و مضرات آن با حضور کارشناسان و محیطبانان این اداره برگزار شد.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در مباحث زیست محیطی، زمینه‌های تحقیقی و پژوهشی برای دانش آموزان تعریف شده و مقرر گردید این برنامه‌ها در مدارس تداوم پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف