Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با موادمخدر؛ جرمی میلسوم هماهنگ کننده ارشد برنامه منطقه ای در دهمین نشست کمیته راهبردی برنامه منطقه ای افغانستان و کشورهای همسایه به بیان مختصری از دستاوردهای اصلی برنامه منطقه ای در فاز دوم پرداخت و اولویت های راهبردی کلیدی برای فاز سوم برنامه منطقه ای را در سال ۲۰۲۲ ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه؛ موادمخدر را موضوعی فرامنطقه ای بیان کرد و افزود: نیاز داریم که در این موضوع کشورها با یکدیگر همکاری کنند.

هماهنگ کننده ارشد برنامه منطقه ای ادامه داد: مواد مخدر یکی از چالش برانگیزترین مسائلی است که جامعه جهانی با آن رو به رو است و متاسفانه تأثیرات نامناسبی را در ابعاد مختلفِ فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، قانونی و جلوگیری از توسعه پایدار در جوامع برجای گذاشته است.

میلسوم گفت: توجه به حوزه های درمان و پیشگیری از اعتیاد، بسیار مهم هستند اما کار اصلی ما؛ نظارت بر مسیرهای غیرقانونی قاچاق مواد مخدر است به خصوص جرائمی که مرتبط با آن اتفاق می افتند؛ بنابراین باید به صورت منطقه ای به این موضوع بپردازیم و آن را در سطح منطقه تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل (UNODC)، برنامه های خوبی برای افغانستان در جهت تامین امنیت و توسعه پایدار دارد که با اجرای آنها شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

همچنین کاندیش ولش مسئول بخش عملیات در این نشست، ضمن تشکر از کشوهای عضو و شرکای مالی در برنامه ها گفت: چالش های زیادی در سال ۲۰۲۰ در امر مبارزه با مواد مخدر وجود داشت، از جمله کرونا که هنوز آثار اجتماعی و اقتصادی آن ادامه داد.

وی سال ۲۰۲۱ را نقطه عطفی در اجرای برنامه ها خواند و گفت: امروز فاز دوم برنامه منطقه ای پایان می یابد و فاز سوم این برنامه آغاز خواهد شد.

مسئول بخش عملیات ادامه داد: همکاری منطقه ای در امر مباره با مواد مخدر حساس است و ما در دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل تلاش داریم که به توسعه پایدار کمک کنیم.

ولش افزود: رشد مشکلات، تنوع بخشی به مواد مخدر صنعتی و پولشویی در قاچاق مواد مخدر؛ ما را ملزم به همکاری می کند.

وی بیان داشت: اعتیاد آسیب های زیادی بر خانواده و بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می گذارد و حکومت ها را دچار آسیب می کند.

همچنین ولادیمیر تارابرین، سفیر و فرستاده ویژه وزیر امور خارجه روسیه در همکاری های بین المللی برای مقابله با تروریسم در این نشست گفت: این نشست فرصتی برای به روز رسانی در منطقه است که به موقع برگزار شده است.

وی افزود: متاسفانه ۲۰ سال حضور نظامیان در افغانستان نتیجه منفی داشته است و برنامه های اجتماعی و اقتصادی منطقه ای دچار آسیب شدند. طی این سالها نیز شاهد تولید افزایش مت آمفتامین و تروریسم بودیم.

تارابرین اظهار داشت: باید بتوانیم امنیت و رونق را در کشور افغانستان تامین کنیم؛ چرا که این موجب توسعه پایدار در آن کشور خواهد شد.

وی گفت: مانند ابتکار سه جانبه؛ همکاری سه جانبه ای میان روسیه، ژاپن و دفتر (UNODC)، در امر مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و شاهد همکاری خوبی هستیم؛ همچنین معتقدیم بدون هماهنگی منطقه ای در امر مبارزه با موادمخدر موفق نخواهیم شد.

دکتر عباس لطفی مدیرکل روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست گفت: امیدوارم این نشست گام مثبتی را در امر مبارزه با مواد مخدر پیش ببرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کاملا از برنامه منطقه ای حمایت می کند و تاکنون در تمامی جلسات بین المللی شرکت کرده است.

مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر برنامه اول منطقه ای بوده و باید توجه ویژه ای به منشا تولید مواد مخدر شود و با آن در همان کشور مبدا مبارزه شود.

لطفی گفت: با حضور ۲۰ سال ائتلاف غربی در کشور افغانستان تنها شاهد افزایش مواد مخدر، حشیش، مت آمفتامین و… بودیم و ائتلاف غربی نتوانست اقدامی را در مبارزه با معضل مواد مخدر انجام دهد.

وی افزود: در این نشست به مشکل مواد مخدر در افغانستان توجه شده است و این در حالی است که یک نفر از افغانستان در این جلسه شرکت نکرده است؛ لذا باید به این مسئله توجه بیشتری کنیم.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد افغانستان مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد افغانستان مواد مخدر سازمان ملل متحد افغانستان مواد مخدر امر مبارزه با مواد مبارزه با مواد مخدر برنامه منطقه ای توسعه پایدار منطقه ای برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند

عباسعلی بهدانی فرد اظهار داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مبنی بر تردد قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی استان یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با کنترل جاده ورودی یزد؛ ۲ دستگاه سواری پژو حامل موادمخدر را شناسایی و خودروها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد عنوان کرد: در این عملیات ۳ قاچاقچی دستگیر و ۱۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و ۳ قاچاقچی که قصد انتقال این محموله به شمال کشور را داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

کد خبر 6093308

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد