Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی وزارت بهداشت، دکتر «بهرام عین اللهی» در سالروز گرامیداشت شهید مفتح به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: اکنون فضای جدیدی در دانشگاه ها ایجاد شده و از این موقعیت باید با حرکت جهادی استفاده کنیم. روسای دانشگاه ها و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها باید از این فضا حداکثر استفاده را کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر لزوم کارهای فرهنگی و وحدت آفرین بیشتر احساس می شود که باید برای آن برنامه عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشت.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر مبنای مشارکت بیشتر جوانان است و اینها تکالیف برجای مانده است که سالها از آن گذشته است و باید این بیانیه را یکی از اسناد بالادستی بدانیم و به آن توجه کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم بازنگری در وضعیت موجود، تصریح کرد: قطعا باید کار تحولی و جدید انجام شود. صرفا با تشکیل کلاس های دانشگاه ها و واحدهای درسی نمی توان به اهداف فرهنگی مورد نظر دست یافت. لازم است کارهای تحولی از سوی روسای دانشگاه ها و مدیران دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام شود.

عین اللهی یادآور شد: تجربیات ما نشان می دهد کارهای متنوع و جذاب به ویژه اردوها و فضای تعاملی بین دانشجویان، اساتید و علما همانند راهیان نور، اردوهای قرآنی و عترت، مسابقات قرآنی، می تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، جوانان و نیروهای انقلابی در کنار همدیگر به واکسیناسیون هم وطنان پرداختند و سدها شکسته شد. اردوهای جهادی یکی از اقدامات بسیار خوب بود که شاهد حضور اساتید و علما به همراه جوانان بودیم. در زلزله طبس که جوان بودیم، رهبر معظم انقلاب به باغ گلشن آمدند و آنجا با روحانیت بیشتر آشنا شدیم؛ چون همان جا که برای رسیدگی به مصدومین کار می کردیم با درس دین نیز بیشتر آشنایی پیدا کردیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای نشاط آور برای جوانان می تواند بسیار مفید باشد و امید است در فضای خدمتی روحانیون، دانشجویان و اساتید، عجین شوند. مهمترین محل هایی که می توانیم وحدت ایجاد کنیم، مرزهای مشترک ما است. به عنوان نمونه دفاع از نظام و ولایت می تواند نقاط مشترک باشد.

عین اللهی گفت: اجرای طرح های معرفت افزایی به ویژه برای اساتید باید تقویت شود و روسای دانشگاه های علوم پزشکی باید به معرفت افزایی اهمیت ویژه ای دهند. این طرح ها باید صرفا از جنبه اخذ امتیازات خارج شود و طرح های معرفتی مدت دار و با نشاط اجرا شود.

وی تاکید کرد: بحث سلامت معنوی دینی در رشته های علوم پزشکی حتی در درمان بیماری ها بسیار موثر است و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی باید برای این حوزه، اهمیت ویژه قائل شوند.

عین اللهی افزود: مهمترین مساله در اسلامی شدن دانشگاه ها، جذب اساتید است و در این قسمت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها باید مشارکت فعال داشته باشد و افراد متدیّن، متعهد و متخصص را وارد کنند. طرحی داریم که بتوانیم از مشارکت علما و اساتید حوزه در فرآیندهای عملی به ویژه در مراکز درمانی و بیمارستان های جامع، استفاده کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مهمترین محل اتصال حوزه و دانشگاه، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است. جدا از اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه، سیاستگذاری می کند و انتظار بالایی از این شورا وجود دارد که با ترکیب جدید به این وحدت کمک کند.

وی ادامه داد: حضور علما و اساتید حوزه در مراکز درمانی و بیمارستان های جامع در درمان و نیز آموزش دانشجویان می تواند بسیار موثر و مفید باشد. علوم پزشکی شاید ظاهر مادی داشته باشد، اما علوم خداشناسی است و اگر اساتید، علوم پزشکی را خوب تدریس کنند، خداشناسی است.

وزیر بهداشت یادآور شد: باید به علم نافع اهمیت دهیم و علمی را ترویج کنیم که نافع باشد و نیاز مردم را برطرف کند و خروجی آن، مهاجرت نیروها نباشد. طبق آمارها سال گذشته ۹۰۰ نفر و تا نیمه امسال، ۶۰۰ نفر در گروه علوم پزشکی به خارج از کشور رفته اند و اگر محصول زحمتی که در دانشگاه های علوم پزشکی می کشیم به یک کشور دیگر برسد نشان می دهد در فرآیندها مشکل داریم و لازم است نیروهایی تربیت کنیم که به کشور و خدمت به مردم، متعهد باشند.

آیین گرامیداشت روز ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه‌ شامگاه شنبه به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بهرام عین اللهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها وحدت حوزه و دانشگاه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بهرام عین اللهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ویروس کرونا بهرام عین اللهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها وحدت حوزه و دانشگاه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها علوم پزشکی حوزه و دانشگاه دانشگاه ها وزیر بهداشت عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان پزشکی مشهد در حمایت از جنبش دانشجویان آزادیخواه آمریکا

همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم جمع زیادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در تالار ابن سینای  این دانشگاه شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فرانسه، سر دادند.

آزادگان دنیا حمایت حمایت، سکوت هر آزاده خیانت خیانت، خیبر خیبر یا صهیون، جیشو محمد یا ربون، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای گوش به فرمان توایم خامنه‌ای و‌ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، جنایات فجیع در غزه و برخورد وحشیانه پلیس آمریکا را به شدت محکوم کردند و حمایت خود از اقدام اساتید و دانشجویان آمریکا علیه اسرائیل غاصب را اعلام کردند.

اقدام شنیع آمریکا علیه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این کشور محکوم است

علی تقی‌پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: محور تاریخ گفتمانی از ایران آغاز شد و می‌بینیم که در خاک آمریکا هم مردم، دانشجویان و اساتید این کشور اقدامات دولت خبیث  آمریکا و اسرائیل را محکوم می‌کنند.

وی افزود: نتانیاهو معتقد بود که تا فلسطین و جبهه مقاومت را از پای نیاورد دست از جنگ  نخواهد کشید، اما دیدیم روز به روز در برابر جبهه مقاومت خوار و ذلیل‌تر شد.

در پایان این تجمع بیانیه دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حمایت اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا قرائت شد.

در این بیانیه ضمن قدردانی از اساتید و دانشجویان ۳۸ دانشگاه آمریکا و تحسین اقدام ارزنده جامعه دانشگاهی این کشور بر نابودی آمریکا و اسرائیل با ایجاد یک اتحاد و همدلی میان تمامی انسان‌های آزادی‌خواه جهان تاکید شد.

همچنین در این بیانیه جنایات ۷ ماهه اخیر اسرائیل غاصب در غزه محکوم شد و دانشگاهیان حاضر در این تجمع  خواستار  پایان سکوت مدعیان آزادی و واکنش قاطع سازمان ملل علیه جنایات و وحشی‌گری‌های آمریکای جنایکار و اسرائیل غاصب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان پزشکی مشهد در حمایت از جنبش دانشجویان آزادیخواه آمریکا
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد