Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز یکشنبه در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر افزود: مسئولان باید برای فراهم سازی رفاه نسبی مردم بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: دولت سیزدهم با گره گشایی از کار مردم در جهت بازگشت اعتماد سلب شده از مردم تلاش می کند و بارقه های امید در دل مردم با حضور این دولت خدمتگزار جوانه زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش های دولت و مسئولان در حل مشکلات مردم اظهار داشت: هرجا مردم ببینند گره گشایی انجام و مشکلی حل شد، اعتماد آنها بیشتر می شود و نظام و دولت مستحکم‌تر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: نیت در کارها بسیار مهم است، کار اگر در جهت رضای خدا نباشد و دید مادی در کارها داشته باشیم و به دنبال منافع مادی باشیم کار به نحو احسن انجام نمی شود و به مشکل برخواهیم خورد.

امام جمعه سمنان اقدامات انجام شده در حوزه صنعت ، معدن و تجارت استان را مطلوب دانست و افزود: استان سمنان دارای ظرفیت خوبی در بخش معدن است و باید در بخش فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی معادن تلاش شود.

سمنان از استانهای برتر در رفع موانع تولید

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این دیدار گفت: احیا واحدهای راکد و حفظ وضع موجود و اشتغال واحدها دو اولویت اصلی این مجموعه در استان است.

علی تشنه دل افزود: سازمان صمت استان به عنوان یک سازمان اقتصادی در بحث تنظیم بازار و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و احیا واحدهای راکد ، نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وظایف اجتماعی مهمی دارد و به عنوان یک مجموعه اقتصادی و اجتماعی باشد.

وی افزود: در بخش صنعت ، تولید به محور مرکزی حاکمیت و نظام تنیده شده است و وظیفه این سازمان و سایر دستگاه ها این است که نگاه جامع نسبت به اقتصاد استان داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: کارآمدی در دستگاه های دولتی نقطه ای است که مورد هدف دشمنان است و سعی بر این دارند که با کمرنگ جلوه دادن اقدامات دستگاه ها نظام را فاقد کارآمدی لازم نشان دهند.

تشنه دل با اشاره به برخی چالش ها و مشکلات موجود در حوزه صنعت ، معدن و تجارت افزود: نهادهای مرتبط باید با تعامل و همکاری، چالش های موجود را برطرف کنند و باید هم‌سویی بیشتری بین دستگاه ها در جهت توسعه استان اتفاق بیفتد و اگر نهادی بخواهد خواسته خود را دنبال کند هم اقتصاد دچار مشکل می شود و توسعه استان نمی تواند تحقق پیدا کند.

وی با بیان برخی اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف صنعت ، معدن و تجارت استان اضافه کرد: استان سمنان در بحث رونق تولید و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل‌دار و بند الف تبصره ۱۸ جزو استانهای برتر کشور است و تصمیم بر این است که با تلاش سایر دستگاه ها ، فردی بیکار نشود زیرا نبود اشتغال و بیکاری تبعات فردی ، اجتماعی ، سیاسی و امنیتی برای استان و کشور دارد.

یکهزار و ۷۹۱ واحد صنعتی در استان سمنان دارای پروانه بهره برداری و مشغول به فعالیت هستند که با سرمایه گذاری حدود ۹۳ هزار میلیارد ریال برای ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغالزایی داشتند. پروانه بهره‌برداری برای سرمایه‌گذاری حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان صادر شد که برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشت.

۳۷ درصد اشتغالزایی استان سمنان در بخش صنعت و تولید است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران مرتضی مطیعی تولید داخلی توسعه اقتصادی پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی تولید و رونق اشتغال استان سمنان ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران مرتضی مطیعی تولید داخلی توسعه اقتصادی معدن و تجارت استان استان سمنان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر خواهد بود، گفت: کاربردی کردن میز خدمت برای عموم باید مورد توجه قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،  آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار قاضی‌زاده هاشمیف رئیس بنیاد شهید کشور با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا توفیق است، اظهار داشت: باید به خانواده‌های شهدا سرکشی کرد و در این سرکشی‌ها مشکلات آن‌ها شنیده می‌شود و این دیدن و تفقد از این خانواده‌ها برکات معنوی دارد.

وی با اشاره به استقرار میز خدمت‌ برای خدمات‌رسانی تصریح کرد: اگر در میز خدمت جواب مثبت ارائه می‌شود، باید دید چرا مراجعین در ادارات پاسخ مثبت نمی‌گیرند؟ و باید آمار درستی از میز خدمت‌ها داشته باشیم و میز خدمت برای بهره عموم مردم کاربردی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه تصریح کرد: باید ببینیم چند مراجعه کننده در میز خدمت، خدمت دریافت می‌کنند و چند نفر برای بار اول و چند نفر برای بار چندم مراجعه می‌کنند.

محمدی لائینی افزود: اگر فردی  مشکلش با مراجعه در ادارات برطرف نشد و در میز خدمت مصلی حل شود، پس میزخدمت می‌تواند در ایجاد انگیزه در مسئولان موثر باشد.

وی گفت: میزهای خدمت باید در ملاعام گذاشته شود و میز خدمت‌هایی که در ادارات وجود دارد فعال و کارآمد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • امیدها در شهر خسته زنده شد؛ هواداران نساجی: در لیگ برتر می مانیم! / فیلم
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم