Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراتر از طراحی بسته بندی، برندسازی در حوزه مواد غذایی همیشه با دیگر زمینه‌ها متفاوت بوده است. در حوزه مواد غذایی تمرکز و رقابت بر سر تحریک نیازهای طبیعی است. طراحی روی بسته بندی شما میتواند حتی از فاصله دور در قفسه فروشگاه به سادگی اشتهای مخاطب را تحریک کند و یا او را به کل بی میل کند. برای اینکه مطمئن شوید بسته بندی شما از نوع اول است به خواندن ادامه دهید تا شما را با ۵ اصل و نکته ضروری طراحی بسته بندی مواد غذایی آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قبل از آن بیایید درباره اهمیت طراحی بسته بندی مواد غذایی کمی بیشتر صحبت کنیم.

چرا بسته بندی محصولات غذایی تا این اندازه اهمیت دارد؟

بسته بندی در مواد غذایی چند هدف اصلی را دنبال می‌کند. از حفاظت فیزیکی محصول گرفته تا ممانعت از خرابی و یا منقضی شدن محصول تا بکارگیری آن بعنوان ابزاری موثر در فروش!

اگر بسته بندی شما از این اهداف دور شود، محصول شما نه تنها موفق به جذب مشتری جدید نمی‌شود بلکه حتی می تواند مشتری‌های فعلی خود را به مرور از دست دهد.

فارغ از نگهداری و محافظت از محصول، طراحی بسته بندی هویت محصول شما و اولین چیزی است که مشتری از آن می بیند. برای همین یک بسته بندی نامناسب هرگز نمی تواند چهره خوبی از محصول را به جا گذاشته و مخاطب را ترغیب به خرید کند.

حالا که همه از اهمیت زیاد بسته بندی محصولات غذایی مطمئن هستیم، بگذارید به سراغ ۵ اصل مهم آن برویم:

محصول خود را با صداقت عرضه کنید.

در محصولات غذایی، مشتری‌های وفادارتان عمدتا خریداران اصلی شما هستند و تاثیر مستقیم و غیر مستقیم زیادی در رشد کلی برند دارند. اما چنین مشتریانی یک شبه شیفته شما نمی‌شوند. برای جلب وفاداری مشتری مواردی مثل کیفیت خوب محصول، ارائه قیمت پایین و برندسازی درست همگی موثر هستند اما همه و همه با صداقت برند؛ معنا و مفهوم خود را پیدا می کنند.

برای مثال وقتی که شما محصولی با قیمت پایین‌تر از رقبا عرضه کرده‌اید اما برای نشان دادن کیفیت و فروش بیشتر، از عکس های غیر واقعی در بسته بندی خود استفاده می‌کنید، نه تنها ارزش جدیدی خلق نکرده‌اید بلکه مشتری را از خود بی اعتماد کرده‌اید. فراموش نکنید که یک طراحی بسته بندی فریبنده طول عمر بالایی نداشته و تنها اعتبار برند شما را خدشه دار می‌کند.

پس اگر به دنبال یک رابطه خوب و ارزشمند با مشتری خود هستید، صداقت را در اولویت کار خود قرار دهید.

در انتخاب جنس و متریال بسته بندی خود دقت کنید.

طراحی بسته بندی شما اهمیت زیادی دارد اما بدون متریال درست هیچوقت نمیتواند ظاهری دلنشین و جذاب را برای مخاطب نمایش دهد. خوشبختانه شما در بسته بندی محصولات غذایی گزینه‌های محدودی ندارید اما مسئله انتخاب متریالی است که به کالای شما ظاهری جذاب ببخشد، تازگی محصول غذایی را نشان داده و از آن محافظت کند. همچنین نیازی به گفتن نیست که این نوع بسته بندی باید با بودجه بسته بندی شما سازگار بوده و نسبت به ارزش محصول معقول باشد.

برای مثال برای طراحی بسته بندی خشکبار معمولا به جای جعبه های مقوایی از سلفون و بسته بندی‌های پلاستیکی استفاده می‌شود تا علاوه بر حفظ زیبایی در هزینه های بسته بندی صرفه جویی شود.

رنگ‌ها همه چیزند!

رنگ‌ها بیش از هر چیز دیگر القا کننده احساسات بوده و می توانند با بهترین یا در عین حال بدترین مضمون در بسته بندی شما ظاهر شده و با مخاطب ارتباط بگیرند. مخاطبان نیز در میان محصولات مختلف، چیزی را انتخاب می‌کنند که با او ارتباط خوبی گرفته باشند. شما نیز بعنوان کسی که قصد افزایش فروش محصول خود را دارید، باید در رنگ بسته بندی خود به سه مورد اصلی توجه داشته باشید:

حس و حال محصول را نشان دهید: اگر محصول شما پسته است، رنگ‌های قرمز و سبز که بخشی از رنگ خود محصول هستند بهتر از هر رنگ دیگری می توانند معرف محصول باشند.
  تمایز خود را به نمایش بگذارید: به یاد داشته باشید که بسته بندی‌ای برنده است که بین رقبای دیگر در قفسه فروشگاه گم نشده به سادگی به چشم بیاید. فراموش نکنید که رنگ بسته بندی علاوه بر معرفی محصول شما، ماهیت برند شما تعیین می کند. هویت رنگی قرمز و آبی نوشابه‌های کوکاکولا و پپسی را بعنوان مثال در نظر بگیرید. از دید ما ایرانی‌ها رقابت این دو از رقابت بین پرسپولیس و استقلال کم نمی‌آورد. به مشتری فکر کنید: تمرکز شما در همه حال باید به بازار هدفتان باشد. شناسایی جنسیت، سن، وضعیت اقتصادی آنها و حتی نیاز و انگیزه‌شان به برندسازی و فروش شما کمک زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال، طراحی بسته بندی زعفران با رنگ کلاسیک قرمز و بنفش خود محصول را به صراحت معرفی می کند اما ما در طراحی بسته بندی فدک علاوه بر بکارگیری از رنگ های خود زعفران و گل آن، بسته بندی را با پس زمینه مشکی و مضمون طلایی طراحی کردیم تا ارزش بالای این محصول را در قالبی لوکس و اشرافی نشان دهیم.

شما می توانید در انتخاب رنگ خود از هر چه دارید مایه بگذارید اما در نهایت زمانی می توانید بسته بندی خود را خارق العاده خطاب کنید که رنگ‌های آن را با در نظر گرفتن این سه مورد انتخاب کرده باشید.

شفافیت همیشه اولویت است.

یکی از مواردی که بیشتر بسته بندی های مواد غذایی در آن ضعف دارند، نشان دادن وضوح و شفافیت است. برند های مواد غذایی اغلب با استفاده زیاد از عکس، متون و پترن های مختلف، بسته بندی را از هدف و تمرکز اصلی خود دور می‌کنند و همینطور در جلب توجه مخاطب شکست می‌خورند.

بسته بندی شما نیز برای جلب توجه تنها ۳ ثانیه زمان دارد. طراحی این بسته بندی باید در طی این زمان خود را به صراحت معرفی کرده و علاوه بر نشان دادن ارزش محصول، اعتبار برند آن را نیز اثبات کند.

برخلاف چیزی که شاید تصور کنید این شفافیت است که عمق طراحی بسته بندی شما را بیشتر کرده و تمرکز مخاطب را به سمت پیام اصلی بسته بندی می‌برد.

دسترسی و مصرف آسان را فراموش نکنید.

همه می توانند جذب یک بسته بندی زیبا شده و حتی ترغیب به خرید محصول شوند اما آیا قرار است یک تجربه خرید دلنشین داشته باشند یا احساس کنند که فریب خورده‌اند؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی به کاربرد بسته بندی و سهولت دسترسی به محصول داخل آن بستگی دارد.

مخاطب زمانی یک تجربه منحصر به فرد را تجربه می‌کند که بسته بندی به تنهایی توانسته باشد برای او ارزش جدیدی خلق کند. این بسته بندی دیگر نیازی به تلاش برای جذب مشتری نداشته و مشکلی در جلب اعتماد مشتری نیز نخواهد داشت.

آیا به طراحی بسته بندی اختصاصی خود نیاز دارید؟

ما در استودیو طراحی ظریف گرافیک در دو شاخه اصلی طراحی لوگو و طراحی بسته بندی به طور اختصاصی فعالیت داریم و خوشحالیم که در مرحله‌ای از سابقه کاری خود هستیم که با نیم دهه سابقه و به پایان رساندن بیش از ۵۰۰ پروژه موفق نیازی به ادعای‌های پوچ نداریم.

ظریف گرافیک در همه چیز خوب نیست اما وقتی پای طراحی بسته بندی به میان می‌آید، با استفاده از تجربه و تیم خلاق خود می داند تا چگونه برای شما یک بسته بندی اختصاصی، گیرا و حرفه ای طراحی کند که علاوه بر افزایش فروش محصول به رشد تدریجی برندتان کمک کند.

کد خبر 1584146

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طراحی بسته بندی محصولات غذایی بسته بندی خود بسته بندی شما مواد غذایی محصول شما رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال

تین نیوز

در جلسه ای که با حضور مدیر کل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن اصفهان، مدیر بخش حمل و نقل مجتمع فولاد مبارکه و مدیر عامل شرکت توکا ریل برگزار شد، افزایش حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن برنامه ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ریل نیوز، عابدین هادی نژاد مدیرکل بازرگانی داخلی هدف از این نشست را افزایش حمل ریلی مواد اولیه به فولاد مبارکه و محصولات فولادی برای صادرات از این مجتمع ذکر کرد و گفت: موضوعات مختلفی در زمینه ارتقاء و بهبود همکاری های سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت فولاد مبارکه و شرکت حمل و نقل ریلی فعال در حمل و نقل ریلی محمولات مجتمع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هادی نژاد افزود: در این نشست عوامل موثر در سرعت بازرگانی محمولات این شرکت در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نظارت و پیگیری لازم برای اجرای صحیح طرح قطار باری کامل، شناسایی و رفع مشکلات اجرای آن از جمله رعایت دستورالعمل های بارگیری و باربندی محصولات فولادی، حذف توقف های غیر ضروری در سطح ادارات کل مناطق و … از سوی طرفین انجام شود.

وی گفت: این جلسه گام مهمی برای تقویت همکاری های این دو صنعت است و انتظار داریم نتایج آن را در پایان سال ۱۴۰۳ در قالب افزایش حمل مواد اولیه و همچنین حمل محصولات تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف و رضایت مندی مشتری شاهد باشیم. در این راستا برنامه ریزی شده است حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن افزایش داشته باشد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکننده فولاد کشور است و نقش کلیدی در صنعت ریلی کشور دارد. این شرکت در حمل مواد اولیه و محصولات خود در شبکه ریلی در رتبه اول قرار داشته و با حمل حدود ۷.۸ میلیون تن بار (۵.۳ هزار میلیارد تن کیلومتر) در سال ۱۴۰۲حدود ۲۱ درصد از کل حمل ریلی بخش داخلی را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • طراحی جالب نسل اولیه توستر نان (عکس)
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)