Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رعد حمودی روز یکشنبه در دیدارِ سیدرضا صالحی‌امیری همتای ایرانی خود در بغداد  این اظهارات را بیان کرد و افزود: این ۲ کشور دوست و برادر یکدیگر هستند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود بین تهران و بغداد به توسعه بیشتر ورزش کمک کنیم و امیدوارم که کمیته‌های ملی المپیک ۲ کشور در راستای پیاده‌سازی بندها و مفاد تفاهم‌نامه، تلاش خود را بکار ببندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته ملی المپیک عراق گفت: این همکاری در زمینه تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک هم تاثیر بسزایی دارد. 

سپس رییس کمیته ملی المپیک ایران که در راس هیاتی برای امضاء تفاهم‌نامه ورزشی و بازدید از برخی اماکن ورزشی عراق به بغداد سفر کرده است امروز در این دیدار گفت: عراق  کشور دوست و برادر ماست و این تعامل دوسویه بین تهران و بغداد، ما را در گسترش همکاری‌های ورزشی ترغیب کرده است.

صالحی‌امیری به نایب قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری در پیکارهای قهرمانی جهان در ازبکستان اشاره کرد و گفت: کشتی ایران نیز جایگاه جهانی و المپیکی دارد که البته ارتباط بسیار خوبی نیز با فدراسیون عراق دارد و تیم ملی کشتی آزاد هم اکنون برای برپایی اردوی مشترک در بغداد بسر می‌برد.

وی ادامه داد: فدراسیون‌های تیراندازی، والیبال و بسکتبال و در بسیاری دیگر از رشته‌ها کشورمان ظرفیت لازم را برای کمک و همراهی با  ورزش عراق  دارد و هدف از حضور در این کشور، آشنایی با ظرفیت‌های عراق است تا با کمک و همکاری یکدیگر در بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی تاثیر این مشارکت را ببینید. علاوه بر حضوری موفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و کشورهای اسلامی، برای چهارمی آسیا هدف‌گذاری کرده‌ایم. همچنین برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم برنامه خوبی طراحی کرده‌ایم و بدون هیچ ملاحظه‌ای از همین امروز آماده همکاری با ورزش عراق هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اینجا (عراق) خانه ماست، آرمان‌های قلبی ما اینجا هستند و ایران هم خانه شماست. ورزش نزدیکی و برادری می‌آورد و اگر آمادگی داشته باشید طی۲ ماه آینده می‌توانیم میزبان مقامات ورزش عراق، کمیته ملی المپیک و رییسان فدراسیون‌های شما باشیم  تا تبادل ۲ جانبه فنی بین رشته‌های مورد نظر صورت گیرد.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: از یک ماه آینده برای اجرای تفاهم‌نامه ورزشی بین ۲ کشور و  بنا به درخواست فدراسیون‌های ورزشی طرفین آماده هر نوع همکاری هستیم. به خصوص که محجبه بودن ورزشکاران دختر عراقی امکان برگزاری دیدارها و اردوهای مشترک را برای تیم‌های ملی زنان ۲ کشور فراهم می‌آورد.

صالحی‌امیری به دوره‌های آموزشی در آکادمی ملی المپیک که اخیرا جزو ۱۲ آکادمی برتر دنیا شده است، اشاره کرد و افزود: می‌توانیم دوره‌های مختلف پیشرفته مدیریت ورزش، مربیگری پیشرفته و دوره‌های پیشرفته علمی و نظری برای سرپرستان و مدیران ورزشی زیر نظر بهترین استادن برگزار کنیم.

پس از پایان این دیدار تفاهم‌نامه ورزشی بین رییسان ان.او.سی ایران و عراق به امضا رسید. همچنین صالحی امیری نمونه دست ساز جام ارجان را به همتای عراقی خود اهدا کرد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک عراق امضای تفاهمنامه سید رضا صالحی امیری عراق کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک صالحی امیری تفاهم نامه رییس کمیته ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا - تایلند شاگردان شمسایی با پیروزی بر تایلند بر بام آسیا ایستادند تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.   پائز: تابستان امسال کار بزرگی باید انجام دهیم سرمربی تیم ملی والیبال گفت: معجزه در ورزش وجود ندارد و در تلاش هستیم که تابستان امسال کار بزرگی به همراه والیبال ایران انجام دهیم.   عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد سامیار عبدلی سریع ترین شناگر ایران در جریان مسابقات قهرمانی شنا آلمان حدنصاب ملی ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند را جابجا کرد.   پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در پیامی قهرمانی ایران را در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا تبریک گفت.   پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا دومین روز رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا با کسب چهار پیروزی برای نمایندگان ایران پیگیری شد.   سعید احمدعباسی آقای گل و بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا شد بازیکن تیم ملی ایران به دو عنوان انفرادی در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ دست پیدا کرد.   قهرمانی دختران ایران در فوتبال زیر ۱۸ سال آسیای میانه تیم دختران زیر ۱۸ سال کشورمان با کسب ۴ پیروزی و یک تساوی برابر حریفان خود در مسابقات کافا، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.   جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند بانوی ملی پوش تیراندازی جانبازان و توان یابان کشورمان در ماده تفنگ سه وضعیت به مصاف حریفان خود رفت.   اهداف پروازی انتخابی المپیک؛ پایان کار نمایندگان ایران در اسکیت نمایندگان کشورمان در اسکیت آقایان پشت خط آتش مسابقات انتخابی المپیک ایستادند.   تور جهانی تنیس جوانان؛ عنوان قهرمانی به اشجاری و یزدانی رسید پرونده رقابت‌های تور جهانی تنیس در شرایطی بسته شد که پارسا اشجاری و یاسمن یزدانی عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کردند.   هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان تلاش برای ابقا در صدر جدول و برگزاری دربی حساس نصف جهان هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان با بازی حساس مس با طبس و دربی اصفهان آغاز می‌شود.   قاسمپور به مجارستان نمی‌رود؛ یزدانی راهی پاریس می‌شود، اما مشروط تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در مورد انتخاب ملی پوش وزن ۸۶ کیلوگرم اعلام شد.    

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • رییس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم