Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:57:17 GMT

چند خبر کوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۴۲۶۸

چند خبر کوتاه از کردستان

به گزارش ایرنا، معاون گردشگری و سرمایه ‌گذاری اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان در جلسه مشورتی بررسی مصادیق طرح‌های گردشگری در حاشیه راه‌های اصلی و فرعی استان که با حضور نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، از تدوین دستورالعمل توسعه زیرساخت‌های گردشگری در محورهای مواصلاتی کردستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرمان وطن‌دوست با بیان اینکه در زمینه صدور مجوز در استان محدودیتی وجود ندارد، افزود: باید با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، در راستای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران گردشگری و رفع موانع و مشکلات این حوزه تلاش کرد.

وی ادامه داد: ایجاد تاسیسات گردشگری در جاده‌های اصلی و فرعی استان و شیوه صدور مجوزها، بنابر بخشنامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیازمند بازبینی بیشتر است.

وطن‌دوست یادآور شد: شناسایی و احصا محورهای گردشگری و همچنین ظرفیت و بعد مسافت از جمله موضوعاتی است که باید در جلسه آتی کارگروه گردشگری استان بررسی شود.

اجرای فاز دوم طرح "یاس" در جمعیت هلال احمر کردستان

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: فاز دوم طرح یاس "یاران آسیب ستیز" در سطح استان کردستان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش تاب آوری در مناطق محروم در حال اجرا است.

بابک قنبری افزود: در فاز نخست طرح یاس، دختران ۳۰ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از آموزش های جمعیت هلال احمر بهره مند شدند و در فاز دوم نیز بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۵۰ نفر سهمیه استان است که به طور منظم از آموزش بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: در طرح یاس تاکنون ۱۰ کلاس امدادی اعم از کمک های اولیه، مخاطرات و پایه داوطلبی برگزار شده و ۱۵ کلاس غیر امدادی اعم از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره گروهی، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از مواد مخدر صورت گرفته که می توان از ظرفیت این دختران آموزش دیده برای ارائه آموزش در سطح محلات و در بین اعضای خانواده استفاده کرد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: طرح ملی یاس با فعالیت دختران ۳۰ تا ۴۵ سال از سال گذشته در کشور آغاز شده و فرصت خوبی برای نقش آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و امدادی بوده و مایه آرامش و نشاط است.

کسب سه نشان نقره ورزشکاران کردستانی در رقابت‌های قهرمانی پیوند اعضاء کشور

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: تیم ورزشکاران پیوند اعضاء استان کردستان در رقابت های قهرمانی کشور که به میزبانی تهران برگزار شد موفق شدند در رشته های دارت و پتانک سه نشان نقره را کسب کنند.

حامد جولایی افزود: در رشته دارت رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال زانکو الماسی با ایستادن بر سکوی دوم نشان نقره را کسب کرد. امیر شاه ملکی نماینده دیگر کردستان عنوان دوم رده سنی ۶۰ سال به بالا رشته دارت را به خود اختصاص داد و صاحب نشان نقره شد و در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال رشته پتانک عبدالله فتحی جایگاه دوم و نشان نقره را از آن خود کرد.

وی یادآور شد: رقابت‌های ورزشی دارت، پتانک، بدمینتون، اسکواش، دوومیدانی و تنیس روی میز پیوند اعضاء قهرمانی کشور با حضور ۳۴۰ ورزشکار به نمایندگی از ۲۸ استان سراسر کشور بخش آقایان و بانوان طی روزهای ۲۶ تا ۲۸ آذرماه به میزبانی استان های تهران، قزوین و فارس برگزار شد.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا است.

برچسب‌ها گردشگری کردستان وزارت ورزش و جوانان سنندج جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کردستان وزارت ورزش و جوانان گردشگری کردستان وزارت ورزش و جوانان سنندج جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جمعیت هلال احمر برگزار شد نشان نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس

دریافت 49 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دهم اردیبهشت ماه یادآور بازگشت جزایر خلیج‌فارس به ویژه جزیره سرخ‌گون هرمز به دامان میهن است؛ روزی که سربازان ایرانی به فرماندهی امامقلی‌خان حاکم ایالت فارس موفق شدند با شکست پرتغالی‌ها آن‌ها را از خلیج‌فارس اخراج کنند.

کد خبر 6090421

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • شجاع: خدا به پورحمیدی عزت داد
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان