Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر حمید زینالی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد،افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های واگیردار در پرندگان و مشترک با انسان بوده که بر اثر آن عفونت حاد تنفسی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه قزوین یکی از قطب‌های صنعت طیور کشور است،اظهار داشت: این مساله رسالت ما را در مراقبت‌های بهداشتی مربوط به حوزه طیور سنگین‌تر کرده است و با همه توان و استفاده از ظرفیت‌های خود علیه بیماری‌ها  مقابله می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینالی تصریح کرد: منشأ اصلی ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، پرندگان آبزی و به خصوص پرندگان مهاجر آبزی هستند که شیوع آن می‌تواند خسارات سنگین و جبران ناپذیر به صنعت طیور وارد کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین افزود: با هدف پیشگیری و مقابله با آنفلوانزی فوق حاد پرندگان، ممیزی، رصد و پایش مرغداری‌های استان قزوین تشدید یافته است و آموزش‌های لازم برای مراقبت و تقابل با این بیماری نیز به واحدها ارائه شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه همه چیز تحت کنترل است و خطری شهروندان را تهدید نمی‌کند، اما رعایت اصول بهداشتی لازم و ضروری است.

این مسوول با اشاره به واکسینه کردن بیش از ۴۰ میلیون قطعه طیور در استان قزوین از سال ۹۷ تاکنون به منظور پیشگیری از بیماری ها، افزود: عملیات واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین به عنوان پایلوت از ابتدای تیرماه ۹۷ در گروه‌های مشخصی از جمعیت طیور هدف شامل مزارع مرغ اجداد، مادر، و پولت تخمگذار آغاز و همچنان ادامه داد.

 وی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از خرید طیور زنده و بومی از حاشیه شهرها و بازارهای محلی خودداری کنند.

زینالی یادآور شد: نظارت و کنترل زنده فروشی طیور در بازارهای محلی و در حاشیه شهرها در قالب گروه‌های مشترک با شهرداری، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور آنفولانزا دام و طيور استان قزوین سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور آنفولانزا دام و طيور سازمان دامپزشکی کشور آنفولانزا دام و طيور استان قزوین سازمان دامپزشکی کشور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  سرهنگ غلامحسین عرب گفت:  در پی وقوع چند فقره سرقت طیور در شهرستان دامغان ، ماموران پلیس  ۴ سارق حرفه‌ای را شناسایی و همگی آنها را با اجرای چند عملیات ضربتی برای دستگیری  در مخفیگاهشان دستگیر  کردند.
وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات فنی پلیس به ۹ فقره سرقت طیور به تعداد ۵۰۰ قطعه اعتراف کردند ادامه داد: سارقان در یکی از سرقت‌ها مقادیری طلا به ارزش ۲ میلیارد ریال از داخل منزل به سرقت برده بودند که همگی اموال به سرقت رفته کشف و تحویل مالباختگان شد.
متهمان پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار صادره روانه زندان شدند.

دیگر خبرها

  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • فیلم/ طحان نظیف: موارد ردصلاحیت روحانی متعدد است
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز