Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:24:56 GMT

کاهش ۷۱ درصدی موارد فوتی کرونا در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۵۳۵۸

کاهش ۷۱ درصدی موارد فوتی کرونا در هرمزگان

 از ابتدای شیوع پاندمی کرونا در هرمزگان تاکنون ۲ هزار و ۴۵۴ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

دکتر فاطمه نوروزیان عصر یکشنبه در گفت وگوبا ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه در بازه زمانی ذکر شده در دیگر شاخص ها از جمله شناسایی موارد مثبت کووید نیز ۱۷ درصد، موارد بستری در بیمارستان هشت درصد و انجام تست و غربالگری ۱۱ درصد کاهش داشتیم که مورد آخر به دلیل کاهش مراجعان سرپایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: درصد مثبت شدن تست کرونا در هرمزگان نیز در طی هفته گذشته به کمترین میزان خود معادل ۶ درصد رسیده که کمترین میزان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه در یک هفته گذشته شمار موارد مثبت شناسایی شده به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده که این آمار از ابتدای سال گذشته تاکنون، کمترین موارد مثبت شناسایی شده است.

دکتر نوروزیان آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در هرمزگان را آبی به جز شهرستان بستک که زرد رنگ است، اعلام کرد و افزود: برای حفظ این شرایط نیازمند همکاری هر چه بیشتر مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی و انجام واکسیناسیون به ویژه تزریق دز سوم هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگا با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر مشاهد سویه اومیکرون در کشور، بیان داشت: این موضوع در صورتی که مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی سهل انگاری کنند، خطری جدی برای سلامت جامعه بوده و احتمال اوج گیری دوباره کرونا در این شرایط وجود دارد.

دکتر نوروزیان آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در استان را ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۱۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۸ نفر دز دوم و ۹۴ هزار و ۲۲۶ نفر دز سوم یا همان دز یادآور را دریافت کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان مرگ و میر پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مرگ و میر ویروس کرونا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه سرقت در طول سه سال گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در همه زمینه‌ها بودیم و در کشف جرم با تلاش مجموعه انتظامی استان شاهد افزایش کشف در سه سال متوالی بودیم، اظهار داشت: در حوزه کاهش سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۱۳ درصدی و کسب رتبه چهارم در بین استان‌های کشور شدیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است، گفت: نسبت به نرخ وقوع سرقت نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در حوزه سرقت‌های خشن، خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه‌ها و تلاش مجموعه انتظامی کاهش چشمگیری در این سه سال داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته ۲۶ در کاهش سرقت داشتیم، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های خرد استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و آمادگی داریم در صورت تأمین اعتبار برای ترک و بازپروری معتادان در مدت بسیار کوتاهی کمتر از ۱۰ روز همهٔ معتادان جمع‌آوری شوند و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شود.

سردار الهی، تصریح کرد: در حوزه سلاح و مهمات باتوجه‌به فرهنگ استان و قرابت و دوستی مردم با سلاح و همسایگی با سه استان مرزی مقداری سلاح در دست مردم وجود دارد که خوشبختانه در این حوزه عملکرد خوبی در استان داشتیم همین امر باعث کاهش تیراندازی و سرقت‌های مسلحانه در استان در سه سال گذشته شده است؛ ولی بااین‌حال در این حوزه نیاز به کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر و خرده‌فروشان در سال اول حضور بنده میانگین کشف مواد مخدر استان بین ۵ تا ۶ تن بود که در سال گذشته بیش از ۱۰ تن و ۶۰۰ کشف مواد مخدر داشتیم که از این حدود مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوی آن از خرده‌فروشان کشف شده است و از ابتدای سال جدید تا کنون یک تن ۷۱۰ کیلو کشف مواد مخدر داشتیم؛ یعنی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات که یک دغدغه است در ۲ سال گذشته باتوجه‌به وضعیت کشور و کاهش کرونا و افزایش سفرها در همه آیتم‌های تصادفات روند کاهشی داشتیم، گفت: کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش ۳۳ درصدی تصادفات حاصل تلاش و حضور پلیس در سطح شهر و محورهای مواصلاتی بوده است.

سردار الهی، گفت: در حوزه قتل در دو سال اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ کاهش قتل در استان داشتیم؛ ولی بااین‌حال در حوزه قتل و نزاع و در گیری‌ها نیاز به کار فرهنگی است.

وی گفت: باتوجه‌به گسترش روزافزون فناوری‌ها و پیچیدگی جرایم خوشبختانه در حوزه جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان و سایر پلیس‌های تخصصی بیش از ۹۰ درصد جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به‌منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور در کنار سایر دستگاه‌ها و مردم با تمام توان آماده‌ایم تا این اتفاق مهم بیفتد.

کد خبر 6092514

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت