Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:28:43 GMT

ایالت های غرب آمریکا گرفتار بحران کم آبی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۵۴۷۴

ایالت های غرب آمریکا گرفتار بحران کم آبی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه سی ان ان؛ کالیفرنیا تنها یکی از ایالات های غربی آمریکاست و شرایط بارشی و رطوبت ناشی از طوفان های اخیر برای همه ایالت ها، یکسان نبوده است.

سامانه ملی اطلاعات یکپارچه خشکسالی ایالات متحده اعلام کرد با اینکه هوای طوفانی دسامبر، موجب افزایش توده برف در کالیفرنیا شده، اما آب برف معادل آن در برخی ایستگاه های این مرکز در نیومکزیکو، کلرادو، یوتاه، مونتانا، وایومینگ و نوادا، به میزان بی سابقه ای پائین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند رشته کوه های می توانند مقدار زیادی رطوبت از طوفان های بزرگ، گردآوری کنند، اما مانع گذر آنها به ایالت های همسایه می شوند.

ابزار نقشه برداری وزارت کشاورزی ایالات متحده نشان می دهد با اینکه برخی نقاط مانند کالیفرنیا، اورگون، واشینگتن، نوادا و آریزونا، نسبت های معادل آب برف نسبتا بالایی داشته اند، اما دیگر ایالت ها مانند کلرادو، نیومکزیکو و وایومینگ هنوز در مقایسه با مقادیر میانگین، دچار مشکل هستند. کمبود بارش برف در کلرادو بر زندگی میلیون ها شهروند ساکن در ایالت های دیگر نیز، تاثیر منفی می گذارد، زیرا ذوب شدن توده برف در بهار، آب حوزه رودخانه کلرادو را تامین می کند.

به گفته چلسی پترز کارشناس هواشناسی شعبه مرکز ملی هواشناسی آمریکا در لاس وگاس؛ انباشته شدن توده برف در رشته کوه های غربی ایالات متحده یا کمبود آن، می تواند تاثیرهای منفی رشته ای بر ایالت های جنوب غربی داشته باشد، به ویژه اگر سطوح توده برف برای چند سال پیاپی پائین تر از میزان میانگین باشد. انباشتگی توده برفی کمتر از عادی به مدت چند سال در رشته کوه های غربی که آب حوزه رودخانه کلرادو را تامین می کند، افزایش تنش تامین آب را تداوم می دهد که از قبل هم به علت افزایش جمعیت، دچار مشکل بوده است. ما اخیرا شاهد این تاثیر منفی بر ذخیره منابع آب و سطوح دریاچه های مید و پاول بوده ایم که در سال گذشته شاهد پائین ترین میزان ذخیره منابع آب در ۳۰ سال گذشته بوده اند.  

 جولی کالانسکی معاون عملیات مرکز هواشناسی و سطوح آب غرب آمریکا گفته است: گرچه افزایش توده برف، تا این اندازه، عادی نیست، اما بی سابقه هم نیست. با اینکه بررسی های پیشین، نشانگر افزایش ناگهانی توده برف تا ۲ برابر میزان عادی در هر سه سال بوده، اما معمولا این رخداد در سراسر فصل زمستان رخ می دهد و نه در دسامبر.

این دگرگونی های ناگهانی هفته های گذشته در بیشتر ایالت ها که شامل چند بارش باران و برف بود و آثار خشکسالی را از بین برد، در پی نوامبر بسیار گرم و خشک، پربارش ترین آغاز سال آبی کالیفرنیا در بیش از ۴۰ سال گذشته بود که از اول اکتبر تا ۳۰ سپتامبر همان سال طول می کشد.  

دفتر ملی خدمات آب و هوایی آمریکا اعلام کرده که طوفان سه شنبه که موجب یک تا ۲ اینچ بارش باران در نقاط ساحلی و کم ارتفاع شد، کمبود بارش را از بین برده است.

بارش بیشتر باران و برف در سواحل غربی به علت سه موج جداگانه رطوبت و بارش، انتظار می رود و برای پنج روز آینده، بارش گسترده باران به میزان ۲ تا چهار اینچ در امتداد نوار ساحلی و نقاط کم ارتفاع ایالات متحده، پیش بینی می شود.  

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا بارش برف ایالات متحده آمریکا خشکسالی بارش باران کالیفرنیا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا بارش برف ایالات متحده آمریکا تغییرات آب و هوا بارش برف ایالات متحده آمریکا خشکسالی بارش باران کالیفرنیا سازمان هواشناسی ایالات متحده ایالت ها توده برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، مناطق مختلف استان شاهد بارش باران بود، بارانی که از شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد  و از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!