Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا قانعی، در آئین رونمایی پوستر نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور و حرکت انقلابی خردمندانه و عاقلانه در این زمینه افزود: یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های ما در این اداره کل تحول در ساختارهای فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای این مساله فرایندهایی تعریف شده که یکی از آنها تدوین سند زیست بومی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان است که از اوایل دیماه کارگروه‌های تخصصی را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شکل خواهیم داد و می‌کوشیم با استفاده از ظرفیت همه کارشناسان اداره کل و ظرفیت‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه این سند را به بهترین شکل در تمام شهرستان‌های استان تدوین کنیم.

قانعی اظهار داشت: جدی شدن ماجرای پژوهش و آینده پژوهی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه، تکریم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و ارتقای جایگاه مادی و معنوی آنها در جامعه از رسالت‌های مهمی است که بنا است در سند تحول به آنها بپردازیم و به شکل جدی پیگیری کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: از نکات دیگری که در این اداره کل پیگیری خواهیم کرد، بازگرداندن نقش حکمرانی فرهنگ به شورای فرهنگ عمومی است؛ شورای فرهنگ عمومی موظف است که مقدمات حکمرانی فرهنگی را در جامعه فراهم کند و در حقیقت می‌توان گفت که این شورا یک پارلمان فرهنگی و بهترین جایگاهی است که می‌توان در حوزه فرهنگ تصمیم‌گیری کرد.

قانعی گفت: امروز شاهد هستیم که فرهنگ عمومی جامعه با مدل‌های مختلف و ابزارهای رسانه تحت الشعاع قرار گرفته و جریان مقابل انقلاب اسلامی سعی کرده با تخریب باورهای اعتقادی مردم، تبلیغ ادیان نوظهور و ساختگی، ترویج نسخه‌های جعلی عرفان، معنویت‌های سکولار، تصویرسازی غلط و وارونه نمایی حقایق و برهم زدن نظم محاسباتی مسئولان و دامن زدن به شایعات جامعه را از خود متأثر کند.

او افزود: در مقابل، آنچه که ما به عنوان رسالت برای خودمان تعریف کرده‌ایم که در گام دوم انقلاب باید بتوانیم با نگاه و بینش تمدنی خودمان به آن برسیم این است که جریان‌های مقابل را تقویت کنیم و اقداماتی همچون ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی، هدایت فرهنگی و ترویج سبک ایرانی و اسلامی را به عنوان اولویت دنبال کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تدوین برش استانی نقشه مهندسی انقلاب فرهنگی در فارس اضافه کرد: به زودی این سند منتشر خواهد شد و در اختیار اهالی فرهنگ و رسانه قرار خواهد گرفت تا از پیشنهادهای آنها نیز بتوانیم بهره‌مند شویم.

قانعی افزود: تاکنون جمع زیادی از متخصصان در خصوص این سند اظهار نظر کرده‌اند که امیدواریم در عرصه گسترده‌تری بتوانیم این سند را دنبال کنیم.

او اضافه کرد: رویکرد جدید دیگر که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دنبال خواهد شد تقویت جریان‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در مناطق محروم است.

وی اظهار داشت: برقراری روابط حسنه و صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و تکریم جایگاه هنر و هنرمند که به معنای واقعی باید رقم بخورد از دیگر اولویت‌های این اداره کل خواهد بود چرا که به رغم اقداماتی که در این زمینه شده اما کم کاری‌هایی نیز صورت گرفته که باید برنامه ریزی جدی تری در این زمینه داشته باشیم.

قانعی، تکریم هنرمند را تکریم جایگاه هنر دانست و افزود: ما به این مساله باور داریم و امیدواریم با این اتفاق بتوانیم زمینه ساز بازگردادن امید به جامعه فرهنگی و هنری باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در خصوص نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی این استان هم گفت: این جشنواره می‌تواند آغازی باشد بر اتفاقات خوبی که در عرصه تولید محصولات و کالاهای فرهنگی در استان شاهد خواهیم بود و انتظار است که رسانه‌ها با تمرکز این برنامه را تبلیغ کنند.

قانعی افزود: یکی از مواردی که ما در حوزه اقتصاد فرهنگ می‌توانیم کار کنیم همین جشنواره است تا نمایه‌ها و آرایه‌های فرهنگی تولید شده را به کالاها و محصولات فرهنگی قابل ارائه به خانواده‌ها تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: با رایزنی‌هایی که با برنامه ریزان جشنواره در تهران شده سعی کرده‌ایم با تمرکز بر مکتب شیراز کالای فرهنگی تولید و آثاری خلق شود که در همه کشور قابل استفاده باشد.

کد خبر 5379477

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد فارس سند راهبردی اصحاب رسانه ویروس کرونا بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بارش باران لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها ایام فاطمیه شب یلدا بارش برف آلودگی هوا کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اهالی فرهنگ اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان