Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در بازدید از سد آزاد و سامانه انتقال آب به تصفیه‌خانه سنندج اظهار داشت: برای بهره‌برداری از سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج ۶ هزار میلیارد ریال نیاز است که تلاش ما تامین این اعتبار از محل ماده ۵۶ برای تکمیل پروژه است.
وی با بیان اینکه پروژه‌های سد آزاد و ژاوه از طرح‌های پیشران برای توسعه استان است، اضافه کرد: برای تکمیل سد ژاوه نیز پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است و برای تامین این میزان اعتبار، پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ تحول بزرگی در درآمد کشاورزان ایجاد می‌شود، افزود: ظرفیت‌های خوبی در استان برای دستیابی به اهداف مورد نظر دربهره‌برداری از پروژه‌های مهم به ویژه حوزه وزارت نیرو وجود دارد.

زارعی کوشا با بیان اینکه در غرب استان از جمله شهرهای بانه و سقز هم با مشکل کمبود و کیفیت آب شرب مواجه هستیم، اظهار داشت: امیدواریم با سفر وزیر نیرو در آینده‌ای بسیار نزدیک و همینطور رییس جمهور تا پیش از پایان امسال، شاهد جذب اعتبارات خوب برای اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان باشیم.

وی نگاه دولت به کردستان را ویژه و باانگیزه‌ دانست و ادامه داد: در سفر رییس جمهور به استان، تلاش می‌کنیم از ظرفیت تهاتر نفت برای جذب اعتبارات مورد نیاز در پروژه‌های مهم استفاده کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به هزینه کرد ۳۰ هزار میلیارد تومانی در پروژه‌های سد آزاد و ژاوه، از رسانه‌ها خواست با نگاهی کارشناسانه، امیدآفرین و واقع‌بینانه وضعیت موجود و مشکلات و خدمات را در جامعه منعکس کنند.


۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح انتقال آب از سد آزاد به سنندج

مجری طرح‌های سد آزاد و ژاوه هم با بیان اینکه سامانه انتقال آب از سد آزاد به سنندج ۳۰ درصد پیشرفت دارد، افزود: برآورد اولیه برای بهره‌برداری از این طرح، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که با توجه به افزایش قیمت لوله و دیگر وسایل مورد نیاز، اگر تا آخر امسال به بهره‌برداری نرسد، هزینه‌ها ۲ برابر خواهد شد، بنابراین برای اتمام طرح چهار هزار میلیارد ریال نیاز است.

ناصر علیزاده هزینه‌کرد این پروژه را ۲ هزار ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: برای تکمیل کل پروژه سد آزاد ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، ضمن اینکه تاکنون سه هزار تن لوله برای اجرای سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد سامانه انتقال آب از سد آزاد، تامین ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز سنندج، قروه و دهگلان است، افزود: در کنار این موضوع، چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات در مسیر سامانه آبی خواهد شد که ۵۰۰ هکتار آن اجرا شده است.

علیزاده پیشرفت کلی پروژه‌های سد آزاد و ژاوه را ۸۵ درصد عنوان کرد و گفت: سامانه انتقال آب آزاد به دشت‌های قروه و دهگلان، ۸۸ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر آن تونل است، ضمن اینکه با بهره‌برداری از سد ژاوه ۷۰ میلیون مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی ۱۰ هزار هکتار از اراضی قروه و دهگلان تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: سد زاوه ۱۰۰ درصد انجام و لوله گذاری سامانه انتقال انجام شده است که با افتتاح آن ۱۲ هزار هکتار از اراضی قروه و دهگلان آبی می شود، البته برای اتمام طرح ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مجری طرح‌های سد آزاد و ژاوه گفت: ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج نیز در حال اجرا است که در حال حاضر ۸۲ درصد پیشرفت دارد و در بخش اول برای اتمام بخش مایع آن ۴۰۰ میلیارد ریال و در مرحله دوم بخش جامد، ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

سد آزاد یک سد سنگریزه‌ای با هسته رسی که در ۴۰ کیلومتری غرب سنندج در استان کردستان واقع شده است

پروژه سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با ۲۸ کیلومتر طول با ۳۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

چند سالی می‌شود بحث کیفیت آب شرب سنندج بر سر زبان‌ها افتاده و مدیران شرکت آب و فاضلاب کردستان ضمن اذعان به بدطعم بودن آن بخاطر تغییرات دمایی و پدیده تغذیه‌گرایی در دریاچه سد قشلاق، بر سلامت و بهداشتی بودن آن همواره تاکید دارند.

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا کردستان سنندج وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل زارعی کوشا کردستان سنندج اسماعیل زارعی کوشا کردستان سنندج وزارت نیرو سامانه انتقال آب از سد آزاد انتقال آب از سد آزاد هزار میلیارد ریال سد آزاد به سنندج بهره برداری قروه و دهگلان تصفیه خانه برای اتمام مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج

شهردار سنندج از کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست مدیران و معاونان شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین گستره انتظارات مردم بسیار سخت است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری را بر ۳ مبنای امور کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف کرده‌ایم که امیدواریم با اجرای آن‌ها زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم سازیم. شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب انجام شده است که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما این‌ها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. رشیدی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، ادامه داد: همگام‌سازی و به‌روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که آغاز شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته که قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی و کاهش فساد اداری خواهد بود. وی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم. شهردار سنندج تصریح کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد. رشیدی افزود: در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم. وی با اعلام اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز طی سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت که امسال نیز استمرار خواهد داشت، گفت: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون محلی در سال گذشته انجام شد و پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده است. شهردار سنندج اضافه کرد: کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی را در سال جاری انجام خواهیم داد. کد خبر 748851

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی