Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، چند روزی است که در محل کتابخانه دانش آموز واقع در فلکه معلم شیراز نمایشگاهی از صنایع دستی و تولیدات و توانمندی های بانوان سرپرست خانوار و خود سرپرست فرهنگی عضو موسسه تدبیر فرهنگیان فارس بر پا شده است.

 خبرنگار فارس در آیین افتتاح این نمایشگاه، با تعدادی از مسئولین موسسه تدبیر فرهنگیان به گفتگو و مصاحبه پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوان استان فارسی توانمند در عرصه تولید و کارآفرینی

مدیر عامل موسسه تدبیر فرهنگیان فارس، ضمن بیان توانمندی‌های زنان فرهنگی خودسرپرست عضو این موسسه، اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی ها و صنایع دستی اعضاء موسسه، در ٢٨غرفه، شامل ظروف رزین، بافتهای گوناگون، تابلوهای نقاشی، عرقیات گیاهی، گل‌های روبان، گیاهان دارویی، انواع ظروف آینه کاری، عروسک، انواع بافتنی و مجسمه‌سازی‌ به مدت ٢٠ روز جهت بازدید عموم دایر شده است.

شیرازی با اشاره به توانمندی زنان در عرصه‌های تولید و کارآفرینی افزود: با توجه به جمعیت ۵۰ درصدی زنان در استان و ظرفیت موسسه تدبیر در کمک به تولید انواع محصولات فرهنگی و هنری، همچنان نیاز است با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در حمایت از این بخش و فرآوری آنها، ضمن اشتغال‌ زایی، ارزش افزوده قابل توجهی عاید اعضا و فعالین این عرصه شود.

بیش از سه هزار نفر عضو موسسه تدبیر فرهنگیان هستند 

رییس هیات مدیره موسسه تدبیر هم در بازگشایی این نمایشگاه و فروشگاه اظهار داشت: در این موسسه ٢٠کارگاه هنری و ٣٧٠٠نفر عضو فعالیت دارد و با توجه به ظرفیت موسسه می‌توان تعداد کارگاه ها را به تناسب نیاز جامعه و گروه هدف افزایش داد.

زهرا افتخاری گفت: اگر در این زمینه حمایت‌ها صورت گیرد، بانوان خودسرپرست می‌توانند در عرصه‌های مختلف ملی بدرخشند.

وی با قدردانی از خانم سیفی مسئول نمایشگاه کارآفرینی تدبیر درحمایت مالی و معنوی افزود: موسسه در جهت آموزش، ترویج و ایجاد الگوهای جدید و تنوع شغلی در قالب مهارت آموزی، آموزش های جدیدی را برای بانوان عضو ارائه می‌کند.

افتخاری افزود: بانوان توانمند استان می توانند الگویی موفق در عرصه های مختلف برای زنان جامعه باشند و توانسته‌اند با تلاش و همت، اتفاقات مهم اقتصادی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: این موسسه با هماهنگی با متولیان امور تلاش می‌کند تا ظرفیت بانوان را در زمینه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و مهارتی، ارتقا دهد و با حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و فصلی، شاهد درخشش، رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه و بالفعل بانوان عضو خواهیم بود و بانوان مجالی برای عرضه توانمندی‌های خود پیدا خواهند کرد.

نمایشگاه توانمندی بانوان خودسرپرست فرصتی برای حمایت از هنر و رشد اقتصادی است

حمیدرضا آذری، رییس هیات امنا موسسه تدبیر  هدف از برگزاری این نمایشگاه با رعایت پروتکلهای بهداشتی را توان‌افزایی بانوان و فراهم ساختن مکانی برای عرضه و فروش آثار هنری، صنایع دستی و تولیدات خانگی و همچنین آموزش این تولیدات توسط بانوان به منظور حمایت از هنرمندان و کمک به اقتصاد خانواده‌ها اعلام کرد.

گفتنی ست این نمایشگاه  تا دوم دی ماه، برپا است و همشهریان می توانند برای بازدید از توانمندی های بانوان سرپرست خانواده و خود سرپرست فرهنگی عضو موسسه تدبیر فرهنگیان فارس، از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر در محل کتابخانه دانش آموز، حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان سرپرست خانواده توانمندي زنان فرهنگي توانمندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ ایران اکسپو

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ ایران اکسپو
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی