Web Analytics Made Easy - Statcounter

محرم عبداله پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال کسب اخباری جداگانه مبنی بر حضور افراد ناشناس در مناطق باستانی این شهرستان یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالدران با همکاری عوامل انتظامی به سه محل مورد نظر اعزام و این افراد را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه این سوداگران به دنبال کشف اشیاء عتیقه بودند گفت: در این خصوص بیش از ۱۰ نفر با بههمراه داشتن سه دستگاه فلزیاب و ردیاب قبل از هرگونه حفاری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالدران با هشدار به سوداگران فرهنگی از مردم خواست با همکاری‌ با یگان حفاظت میراث فرهنگی در معرفی و شناسایی این سودجویان برای جلوگیری از لطمه زدن به میراث فرهنگی و تاریخی کشور تلاش کنند.

وی بیان کرد: چالدران دارای ۱۰۴ اثر تاریخی ثبت شده است که به تازگی ۴۰ اثر دیگر نیز شناسایی شده تا پس از تهیه مستندازم ات لمراحل ثبت ملی را طی کند.

به گزارش ایرنا، چالدران در شمالی ترین نقطه آذربایجان غربی واقع شده است؛ این منطقه یکی از ۶ شهرستان مرزی آذربایجان غربی است که در امتداد مرزهای ایران با کشور ترکیه واقع شده و به موجب همین تلاقی در قرن دهم هجری قمری محل جنگ ۲ کشور ایران و عثمانی با عنوان جنگ چالدران بود.

این شهرستان دارای آثار تاریخی مهم ثبت شده ای چون "قره کلیسا"، بنای "سید صدرالدین"، "آی گون دره سی" و "کلیسای صخره ای" است.

برچسب‌ها گردشگری آذربایجان غربی چالدران قاچاق اشیاء عتیقه میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان غربی چالدران گردشگری آذربایجان غربی چالدران قاچاق اشیاء عتیقه میراث فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر