Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:18:45 GMT

کتاب «تغییرات فرهنگی و اجتماعی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۵۸۵۸

کتاب «تغییرات فرهنگی و اجتماعی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تغییرات فرهنگی و اجتماعی» نوشته مصطفی محمودی (مدیر فرهنگی و رسانه ای، کارشناس هنری و مدرس دانشگاه) و ندا الماسیان طهرانی (کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و فریلنسر روابط عمومی و رسانه) توسط نشر عنوان روانه بازار کتاب شده است.

ندا الماسیان طهرانی، یکی از مولفان کتاب مذکور در خصوص کتاب «تغییرات فرهنگی و اجتماعی» گفت: یکی از چالش های اساسی در حوزه توسعه و نوسازی کشورمان در دهه های اخیر، روند نگران کننده و سریع تغییرات فرهنگی و اجتماعی است و پژوهش ها نشان می دهد باورها، ارزش ها و نگرش های ایرانیان در دهه های یاد شده به سرعت در حال تغییر بوده و سمت و سوی این تغییرات از سنتی و مذهبی به سمت عرفی و مدرن شدن رفته و شدت آن نیز در میان طبقه تحصیلکرده جامعه بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر عرصه رسانه و ارتباطات افزود: از سوی دیگر با توجه به عدم وجود کتاب آموزشی مطلوب در این حوزه که منطبق با سرفصل دروس مرتبط دانشگاهی باشد و بتواند به نیازهای علمی دانشجویان پاسخ دهد و برای عامه مردم نیز قابل درک باشد، مولفان را برآن داشت تا نسبت به تالیف و گردآوری این کتاب اقدام کنند و کتاب مذکور در مدت زمانی نزدیک به هشت ماه و استفاده از ۶۶ منبع ایرانی و خارجی نوشته شد.

در تالیف این کتاب جدیدترین سر فصل های آموزشی درس تغییرات فرهنگی و هنری برای رشته های کاردانی و کارشناسی مد نظر قرار گرفته و کتاب نامبرده می تواند به عنوان یک منبع آموزشی مناسب و کاربردی برای دانشجویان و سایر علاقه مندان مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب «تغییرات فرهنگی و اجتماعی» در قطع وزیری و ۱۲۴ صفحه با بهای ۴۸ هزار تومان توسط نشر عنوان به بازار کتاب ارائه شده است

کد خبر 5379537

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر عنوان معرفی کتاب مولف کتاب آموزشی ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ترجمه معرفی کتاب قاسم سلیمانی علوم انسانی انتشارات سوره مهر علوم انسانی اسلامی ادبیات دفاع مقدس عبدالحسین خسروپناه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هفته پژوهش معرفی نشریات تغییرات فرهنگی و اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی، منتشر و در هفته جاری عرضه خواهد شد.

در این شماره خیمه، ۵ رویداد مهم ماه فروردین ۱۴۰۳ تحلیل شده‌اند:
اول: تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه.
دوم: بررسی ماجرای مسجدسازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق.
سوم: بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌لاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر(ص) از نگاه ۳ استاد دانشگاه.
چهارم: روایتی از اشعار روضه های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی.
پنجم: برگزاری محفل صدهزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه ای.

همچنین پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است؛ این پرونده شما را با ۱۲ طلبه و ۴مداحی آشنا می کند که اعضای بدنشان، به بیماران نیازمند بخشیده اند.

این شماره به مناسبت نمایشگاه کتاب نیز، به موضوعات زیر پرداخته شده است:
کتابی کاملا کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»
مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه های مترسک.»
کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی
یادداشت های عاشورایی مرحوم دکتر عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش»

کیانوش رضایی کد خبر: 1228613 برچسب‌ها مجله اجتماعی

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد