Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@23:30:24 GMT

پنج جامی که با حکم ۳ بر صفر از پرسپولیس گرفته شد!

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۷۲۵۸

پنج جامی که با حکم ۳ بر صفر از پرسپولیس گرفته شد!

در حالی که مسئولان باشگاه استقلال از جام های کسب شده از سوی پرسپولیس به علت 3-0 های انضباطی در ادوار گذشته حرف می زنند، پرسپولیس 5 بار عنوان قهرمانی های مهمی را به علت آرای کمیته انضباطی از دست داده است.

به گزارش تابناک ورزشی، طرفداری در نکته ای آماری جواب ادعای جنجالی مدیر رسانه باشگاه استقلال را داده و نوشته است پرسپولیس 5 عنوان قهرمانی شامل 3 قهرمانی در مسابقات باشگاه های تهران و 2 قهرمانی در مسابقات لیگ را به این شکل از دست داده است:

سال 1349 در نیمه نهایی لیگ ایران پرسپولیس 3-0 برابر تاج مغلوب اعلام شد و قهرمانی را از دست داد و تاج در پایان فصل به قهرمانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سال 1360 در مسابقات باشگاه های تهران پرسپولیس برابر تیم همای تهران 3-0 بازنده اعلام شد و قهرمانی را از دست داد و هما در پایان فصل مقام قهرمانی را به دست آورد. سال 1362 پرسپولیس در حالی که 5-2 شاهین را برده بود، در رای انضباطی بازنده شد و عنوان قهرمانی را در مسابقات تهران از دست داد و استقلال در حالی به مقام قهرمانی رسید که اگر بازی پرسپولیس مقابل شاهین 3 بر 0 نمی شد، قهرمانی با تفاضل گل بهتر به پرسپولیس می رسید. سال 1364، سه بازی تیم پرسپولیس با نتیجه 3-0 به نفع حریفانش شد و بر اساس این 3 نتیجه پرسپولیس به مسابقات نیمه نهایی نرسید و قهرمانی را از دست داد. از گروه پرسپولیس به جای این تیم، تیم های هما و پتروشیمی به مرحله نهایی رسیدند و استقلال که از گروه مقابل همراه شاهین به نیمه نهایی رسیده بود، با غلبه بر هما در نیمه نهایی و شاهین در فینال قهرمان شد. سال 1373، پرسپولیس در نیمه نهایی مسابقات لیگ چهارم آزادگان، در دربی جنجالی، بازی اش مقابل استقلال با نتیجه 2 بر 2 نیمه کاره ماند و با حکم انضباطی برابر استقلال 3-0 بازنده اعلام شد و از رسیدن به فینال مسابقات لیگ قدس بازماند. استقلال در دربی برگشت که در بندرعباس برگزار شد، با پرسپولیس به مساوی 0 بر 0 رسید و راهی فینال شد اما در فینال به دلیل محرومیت بازیکنانش که به خاطر جنجال دربی با محرومیت های سه ماهه و شش ماهه مواجه شده بودند، مقابل سایپا شکست خورد تا سایپای دکتر بیژن ذوالفقار نسب قهرمان لیگ شود.

از 5 دوره مورد اشاره 3 بار استقلال، یک بار همای تهران و یک بار سایپای تهران عنوان قهرمانی را در مسابقات مختلف به دست آوردند.

اما 2 بار هم نتایج انضباطی در مسابقات لیگ 3-0 به نفع پرسپولیس شده که هر 2 بار پرسپولیس قهرمان مسابقات شده اما این نتیجه 3-0 تاثیری در قهرمانی پرسپولیس نداشته است، بر این اساس در سال 1377 پرسپولیس بر اساس غیبت فولاد 3-0 برنده اعلام شد اما در پایان فصل با برتری 12 امتیازی برابر استقلال قهرمان لیگ شد و سپس در سال 99- 98 پرسپولیس برابر سپاهان به علت غیبت این تیم 3-0 برنده اعلام شد اما در پایان فصل به علت برتری 14 امتیازی برابر تیم فوتبال استقلال قهرمان مسابقات فوتبال لیگ کشور شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون پرسپولیس حکم سه بر صفر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال استقلال آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون عنوان قهرمانی پایان فصل مسابقات لیگ نیمه نهایی اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداداد: سرنوشت دست استقلال است

به گزارش ورزش سه، لیگ برتر ایران به حساس‌ترین روزهای خود رسیده و در فاصله 6هفته مانده به پایان این مسابقات، 2تیم استقلال و پرسپولیس رقابتی نزدیک برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی دارند. خداداد عزیزی، بازیکن و مربی سابق تیم ملی تأکید می‌کند که هر دو تیم شانس برابری برای قهرمانی دارند و تیمی قهرمان خواهد شد که در این هفته‌های حساس گاف ندهد. عزیزی در گفت‌وگو با همشهری به سؤالات پاسخ می‌دهد.
   
رقابت میلی‌متری پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی لیگ را چطور می‌بینید؟

تنها جذابیت لیگ ایران همین رقابت نزدیک 2تیم پرسپولیس و استقلال است. من غیر از این چیز خاصی در لیگ نمی‌بینم.

 یعنی کیفیت فنی لیگ ایران خوب نیست؟

آقای گل فعلی لیگ برتر چند گل زده است؟ اگر اشتباه نکنم 14گل. بازی‌های لیگ پر‌گل نیست و اگر هم تیمی برنده می‌شود با حداقل اختلاف است. خیلی از تیم‌ها زور بردن و حمله‌کردن را ندارند و پرسپولیس، استقلال و سپاهان تنها قطب‌های فوتبال هستند. تراکتور هم هر از ‌گاهی عرض‌اندام می‌کند ولی لیگ ما کیفیت فنی بالایی ندارد. تیم‌ها هم اکثرا دولتی هستند و در هزینه‌کردن مشکل دارند و فقط 3، 4تیم خصوصی در لیگ داریم. تیم‌های خصوصی هم به‌نوعی دولتی هستند یا همان «خصولتی». الان می‌گویند استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شده‌اند ولی این بخش‌ها هم دولتی هستند. آیا پتروشیمی خلیج‌فارس یا بانک‌ها دولتی نیستند؟ ما سال‌ها‌ست که با این کارها AFC را فریب می‌دهیم ولی امیدوارم بالاخره فوتبال ایران شرایط مطلوبی پیدا کند.

 شانس قهرمانی استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

هر دو تیم شرایط خوبی دارند و نتیجه هم می‌گیرند. پیش‌بینی خیلی سخت است و باید دید کدام تیم در بازی‌های آینده کمترین اشتباه را خواهد داشت. در این 6بازی هر تیمی لغزش داشته باشد، کارش سخت خواهد شد.

شانس هر دو تیم را برابر می‌دانید؟

استقلال یک امتیاز بیشتر دارد و به‌نوعی دست بالا را دارد. همین یک امتیاز شانس آنها را کمی بیشتر می‌کند چون سرنوشت قهرمانی دست استقلال است ولی پرسپولیس هم تیم خوبی است و منتظر این است که استقلال امتیاز از دست بدهد.

برخی از سبک بازی استقلال انتقاد می‌کنند، نظر شما چیست؟

هیچ جای دنیا نمی‌بینید که این صحبت‌ها مطرح شود ولی بعضی‌ها به تلویزیون می‌‌آیند و از اصطلاحات خارجی استفاده می‌کنند که واقعا خنده‌دار است. وقتی تیمی نتیجه بگیرد حرفی باقی نمی‌ماند، استقلال هم نتیجه گرفته و این از هر چیزی مهم‌تر است.

از نظر شما شیوه بازی پرسپولیس بهتر است یا استقلال؟

پرسپولیس بهتر بازی می‌کند. آنها بعد از انتخاب اوسمار به‌عنوان سرمربی جدید، فوتبالی تهاجمی ‌به نمایش می‌گذارند.

چرا سپاهان از کورس قهرمانی جا ماند؟

نمی‌دانم چه باید بگویم. آنها امسال و پارسال تیم خوبی داشتند ولی نمی‌دانم چرا قهرمان نشدند.

دیگر خبرها

  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • پرسپولیس فعلا سهمیه مستقیم لیگ نخبگان را در جیب دارد
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • پر افتخارترین تیم‌های جام حذفی ناکام در صعود!
  • ماجراجویی تراکتور و سپاهان بدون حضور سرخابی ها؛ جامی برای فرار از بحران و انتقاد
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
  • خداداد: سرنوشت دست استقلال است