Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:57:10 GMT

فرهنگ، زیربنای حرکت‌های تمدن‌ساز است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۷۲۸۱

فرهنگ، زیربنای حرکت‌های تمدن‌ساز است

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری که با موضوع (تقویت همگرایی دستگاه‌های فرهنگی و رفع موانع و عدم اتفاق نظر‌های احتمالی) در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: حضرت زهرا (س) الگوی کاملی در حوزه اخلاق و صیانت از خانواده است که باید به جامعه امروز معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در حوزه فرهنگ، باید بر اساس نقشه راه و اسناد بالادستی گام برداشت، افزود: تک روی در این بخش قابل پذیرش نیست بلکه باید با همگرایی و تعامل در جهت تحقق اهداف تعیین شده حرکت کرد.

استاندار گیلان بر لزوم آسیب شناسی برای اقدامات فرهنگی صورت گرفته و بررسی نتایج آن تاکید کرد و گفت: مبنای حرکت در نظام فرهنگی، توجه به زیرساخت هاست که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید داشته اند.

اسدالله عباسی با اشاره به اینکه در کشور نقشه مهندسی فرهنگی با تاکید بر ارزش‌های اسلامی تدوین شده، افزود: باید به مسائل فرهنگی بصورت واقع بینانه و هم جهت با باور‌ها و ارزش‌های دینی، نگریسته شود.

او با بیان اینکه دشمنان کشور، فرهنگ را نشانه گرفته اند، گفت: دشمنان رمز موفقیت ایران اسلامی را اندیشه‌های والای رهبر معظم انقلاب و نیز انسجام در نهاد خانواده می‌دانند از این‌رو در جهت تخریب این ارزش‌ها تلاش می‌کنند.

استاندار گیلان به وضعیت فرهنگ در استان و اقدامات لازم در جهت تعالی این بخش اشاره و افزود: نماینده، ولی فقیه در گیلان، سکاندار فرهنگ عمومی است و باید در این حوزه، انسجام داشته باشیم.

اسدالله عباسی گفت: هویت و اصالت گیلان در حوزه فرهنگ، بسیار با عظمت است از این‌رو باید در جهت حفظ و اعتلای آن اقدامات فرهنگی اثرگذاری را انجام داد.

او افزود: الگوسازی و بهره گیری از ابزار هنر برای نمایش داشته‌های فرهنگی استان ضروری است و در حوزه محتوایی، صدا و سیمای مرکز استان باید با ساخت فیلم‌های فاخر، الگوسازی موثری داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و حضور مسافران با فرهنگ‌های مختلف در استان گفت: لازم است نسبت به صدور فرهنگ اصیل استان به مسافران، گام‌هایی اثرگذار برداشته شود.

اسدالله عباسی از ائمه جمعه شهرستان‌ها نیز خواست با آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی، نسبت به بیان واجبات و مستحبات دینی مرتبط با فرهنگ مصرف در جامعه اقدام و در این زمینه الگوسازی کنند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار گیلان مهندسی فرهنگی استاندار گیلان اسدالله عباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است