Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی راستگو در جلسه‌ای با حضور شماری از نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴ میلیون نفر جامعه کارگری در کشور وجود دارند موضوعاتی مانند همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان علارغم مصوبات قانونی در فرآیند اجرایی نظیر کمیته تطبیق درست انجام نمی‌شود و از انتظار ما از نمایندگان مجلس برای این حقوق سه یا چهار میلیون تومانی این است تا قانون اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: قرار بر این بود که تا پایان برنامه ششم توسعه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که متاسفانه محقق نشد، امروز دولت هیچ آورده‌ای به تامین اجتماعی نداشته و متاسفانه این سازمان به نوعی حیات خلوت برخی شده است.

رئیس خانه کارگر استان فارس افزود: مطابق با بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، ماده ۳ قانون الزام، ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی در موضوعات درمان رایگان، بیمه تکمیلی و افزایش حقوق بر اساس نرخ تورم مسائلی مطرح شده است، حال اگر در این خصوص نقدی مطرح کنیم، به عنوان مُخل اقتصاد معرفی می‌شویم، حال آنکه کارگران را بهترین کارشناسان مسائل اقتصادی می‌دانیم.

مسائل بانک رفاه، پرداخت عیدی، مالیات پرداختی در لایحه جدید دولت به مجلس و مسئله کارخانه زیمنس، روغن نباتی و مخابرات از راه دور از دیگر مطالبات نمایندگان جامعه کارگری بود که توسط علی راستگو به نمایندگی از جمع حاضر مطرح شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بهترین کارشناسان و مدیران اقتصادی همین کارگران، کارمندان و همچنین بانوان هستند، مطرح کرد: وقتی که از جانب کارشناسان دولت خط فقر حدود ۱۰ میلیون تومان اعلام می‌شود و حقوق‌بگیران با دریافتی کمتر از این مبلغ چرخ زندگی را می‌چرخانند، نشان‌دهنده یک آسیب است.

علیرضا پاکفطرت با اشاره به متضرر شدن خریداران سهام شستا همانند سرمایه‌گذاران در بورس، گفت: مشکلات فقط مربوط به جامعه کارگری نیست و معلمان، نیروی انتظامی و حتی سربازان هم مشکل دارند؛ اقتصاد این چیزی نیست که الان هست و هر کسی چه در دولت و چه مجلس که بر سر کار می‌آید قبل از خود را نقد می‌کند، حال آنکه از نظر من این قابل قبول نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: در دنیا اگر مجلسی آمد و نتوانست کاری بکند باید برود کنار و انتخابات زودتر از موعد برگزار شود تا افراد جدید جایگزین شوند چراکه در دولت فعلی هم دلار افزایش پیدا کرد و به نوعی مالیات را می‌گیرد و نفت را می‌فروشد و حقوق پرداخت می‌کند.

علیرضا پاکفطرت با تاکید براینکه استهلاک سرمایه بیشتر از سرمایه‌گذاری است، افزود: جاده‌ها، فرودگاه، هواپیما، قطار و ... در حالی مستهلک می‌شوند که تقریبا سه برابر نیاز کشور کارمند داریم که هزینه آن را باید همه ما پرداخت کنیم.

او با بیان اینکه بودجه دولت به حقوق هم نمی‌رسد و وضعیت اقتصادی خوب نیست، گفت: باید مدیریت و کمک کرد تا دوران گذار را پشت سر بگذاریم و به جایی برسیم که سیستم کشور بر اساس فرمایشات و رهنمود‌های رهبری تولیدمحور شود و لازم است همه به تولیدکنندگان توجه ویژه داشته و ادارات، سیستم مالیاتی و بیمه و ... هم در خدمت تولیدکننده باشند و بدانیم که ما نباید فقط تولید کارمند داشته باشیم.

پاکفطرت با تاکید براینکه نباید با افزایش حقوق خشنود شد، گفت: مطمئن باشیم با این روند وضعیت درست نخواهد شد؛ باید راهکار‌های مدیریتی را اجرایی کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای پیگیری مسائل جامعه کارگری باید نمایندگان این جامعه در استان و حتی در کشور یک جلسه با وزیر کار داشته باشند و مطالبات خود را پیگیری کنند.

بازرس کانون بازنشستگان و رئیس اتحادیه بانوان کارگر در استان فارس نیز گفت: حدودا ۲۸گروه حمایتی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت مهمان ناخوانده قرار گرفتند که هزینه بسیار بالایی را به سازمان تحمیل می‌کند، لازم است این گروه‌ها به صندوق دیگر که تحت حمایت دولت انتقال یابند.

زهرا درویشی گفت: حدودا ۸۷ اقلام داروی ضروری از لیست پوشش بیمه‌ای خارج شده است، حال کارگران و بازنشستگان با حقوق ۳ الی ۴ میلیون تومان چگونه هزینه مخارج سنگین زندگی و دارو و درمان را بپردازند، با این تورم افسارگسیخته مشکلات و مسائل کارگران و بازنشستگان مهمترین دغدغه جامعه به شمار می‌رود لذا نباید اجازه داد که فقر و بیچارگی و برده‌کشی مدرن شکل بگیرد.

دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در بخشی از این برنامه با بیان اینکه در لایحه جدید دولت، سقف مشخصی برای پرداخت حقوق‌بگیران تعیین شده است، مطرح کرد: وضعیت اقتصادی ما نامطلوب است و فارغ از مطرح کردن مسائل سیاسی، بخشی از مشکلات فعلی ما ناشی از رهاشدگی این مسائل در دولت گذشته در طول ۸ مدیریت کشور است.

روح‌الله نجابت گفت: تحریم‌ها موثر بوده، اما گره زدن مشکلات کشور به این مسئله معنایی ندارد، اما با توجه به انضباط‌بخشی مالی و اداری وضعیت پیش‌رو روشن است و وظیفه ماست که مطالبات را دنبال کنیم و به مردم گزارش دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در بخش پایانی این جلسه با بیان اینکه دولت به سمت کاهش استقراض منابع مالی از بانک مرکزی رفته است، گفت: روند در پیش گرفته دولت در کاهش استقراض از بانک مرکزی و پرداخت بدهی‌های خود به نفع اقتصاد ما مثلا در سازمان بورس و نرخ تورم است و با توجه به هماهنگی دولت و مجلس نیز اوضاع اقتصادی و مدیریتی در کشور رو به بهبود است.

جعفر قادری افزود: تلاش ما بر این است تا در لایحه دولت به مجلس نیز کار‌هایی که از ما بر می‌آید برای مردم انجام دهیم و ارزیابی ما از تعامل دولت و مجلس این است که در حال حاضر فرصت خوبی برای حل مشکلات در کشور وجود دارد.

قادری گفت: دولت بایستی به سمت نظارت و کاهش تصدی‌گری برود و هدف ما چابک‌سازی آن، کاهش دخالت‌ها و تقویت نظارت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی است که موضوع در مجلس در حال بازنگری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی خانه کارگر فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تامین اجتماعی جامعه کارگری استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

 

به گزارش تابناک، محمدحسن آصفری اظهار کرد: در طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها یا شنبه، موضوع تعطیلی کارگران دیده نشده و تنها کارکنان دولت لحاظ شده که اگر این اتفاق رخ دهد و یک روز به تعطیلی ایام کاری ادارات افزوده شود، باید سوبسیدی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا کارگر نیز همچون کارکنان از این تعطیلی بهره‌مند شوند.


وی تصریح کرد: دولت در طرح خود ۴۴ ساعت کار را به ۴۰ ساعت کاهش داده که اگر قرار است یک روز به تعطیلی‌ها افزوده شود، باید سوبسیدی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا برای کارگران در نظر گرفته شود.

 

تعطیلی‌ پنج‌شنبه‌ها باید ۱۱ میلیون نیروی کار بخش خصوصی و دولتی را در بر بگیرد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌توانیم بدون اینکه منابعی برای بخش خصوصی در نظر بگیریم، حکمی صادر کنیم و این قانون زمانی می‌تواند شامل حال کارگران شود که منابع آن دیده شود.

وی افزود: در پیشنهادی که دولت ارائه کرده، این موضوع دیده نشده، اما در صحبتی که با شخص رئیس جمهور داشتیم، تاکید کردند که اگر قرار است تصمیمی گرفته شود، باید کمک شود تا کارگران نیز همچون کارمندان از این تعطیلی‌ها بهره‌مند شوند.

آصفری با بیان اینکه کلیات طرح تصویب شده و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی در انتظار ارجاع به صحن علنی مجلس است، اظهار کرد: این پیشنهاد مطرح شده که تعطیلی شامل حال نیروهای کارگری شود، شمولیت این طرح باید ۱۱ میلیون نیروی کار بخش خصوصی و دولت را در بر بگیرد اما چیزی که در حال حاضر تصویب شده، صرفا برای کارمندان است که باید در طرح بازنگری شود.

 

دولت لایحه تغییر قانون کار را به مجلس ارائه دهد

وی تاکید کرد: اگر قرار است کشور توسعه پیدا کرده و در آن شور و نشاط ایجاد شود، باید به موضوع تولید، اشتغال و صنعت توجه شود؛ در حال حاضر با توجه به صنعتی شدن جهان، وضعیت اقتصادی و تورم در جامعه، نیاز است یک بازنگری جدی در بحث قانون کار صورت بگیرد.

او تصریح کرد: دولت باید لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه دهد تا قانونی تصویب شود که هم به نفع کارگر وهم به نفع کارفرما باشد.

 

در مسکن کارگری کم‌کاری کردیم

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: امروز می‌بینیم در برخی از شهرستان‌های استان همچون ساوه و زرندیه، واحدهای صنعتی با کمبود نیروی کار مواجه هستند؛ یکی از مشکلاتی که باعث کاهش نیروی کار شده، به مشکلات معیشتی و زیرساختی بازمی‌گردد.

او گفت: استان در حوزه مسکن کارگران هیچ اقدامی انجام نداده وکوتاهی کرده است که باید در جلسات شورای کار و اشتغال به صورت ویژه به بحث مسکن کارگران بپردازد.

 

اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

آصفری در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امروز در مجلس تذکری بابت تاخیر در این امر داده شد، مقرر گردید از پایان اردیبهشت ماه امسال متناسب سازی حقوق بازنشستگان با افزایش ۴۰ درصدی حقوق اجرایی و عملیاتی شود و حقوق بازنشستگان ۴۰ درصد افزوده شود.

 

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود