Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش روز یکشنبه در سفر به لبنان و دیدار با میشل عون در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی خواستار کمک جامعه جهانی به این کشور برای عبور از بحران‌های موجود شد و از دولت لبنان خواست هرچه سریع‌تر اصلاحات مورد نیاز را انجام دهد.

وی یادآورشد که به میشل عون گفتم من با یک پیام ساده اینجا آمدم و آن پیام این است که سازمان ملل با ملت لبنان همبستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گوترش افزود: انتخابات سال آینده، کلیدی خواهد بود و ملت لبنان باید با قدرت در روند انتخاب نامزد‌های خود مشارکت داشته باشد.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: تداوم کمک بین المللی به ارتش و نهاد‌های امنیتی لبنان، کلید ثبات این کشور است.

میشل عون رییس جمهوری لبنان نیز گفت: با دبیرکل سازمان ملل در باره بحران‌های پیاپی که لبنان از آن رنج می‌برد و نیز راه‌های خروج از آن‌ها به ویژه موارد مربوط به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی ماه‌های اخیر گفتگو کردم.

وی افزود: به دبیرکل اطمینان دادم که برای برون رفت از بحران‌های موجود ولو به طور تدریجی، از طریق تدوین برنامه بهبود اقتصادی با هدف ارایه آن به صندق بین المللی پول و گفتگو در باره آن همزمان با اصلاحات در زمینه‌های اقتصادی، مالی و اداری تلاش خواهیم کرد.
عون تاکید کرد که لبنان بهار آینده شاهد انتخاباتی پارلمانی است و تمامی ابزار‌ها برای آن فراهم خواهد شد تا انتخاباتی شفاف و سالم برگزار شود و بیانگر اراده واقعی مردم لبنان در انتخاب نمایندگان شان باشد.

به گزارش ایرنا، لبنان هم اکنون به دلیل توطئه خارجی و فساد داخلی با بدترین بحران مالی خود در طول تاریخش مواجه است؛ طی ماه‌های اخیر ارزش پول این کشور بیش از ۱۵۰ درصد کاهش یافته است، به طوری که دو سال پیش نرخ برابری هر دلار آمریکا با لیر لبنان، ۱۵۰۰ لیر در مقابل یک دلار بود که این میزان در روز‌های گذشته به بیش از ۲۵ هزار لیر در مقابل یک دلار رسید.

در چند ماه اخیر قیمت کالا‌ها و خدمات در لبنان سر به فلک کشیده و تورم در ۱۲ ماه متوالی، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

اداره آمار مرکزی لبنان اعلام کرده که بهای مواد غذایی از سال ۲۰۲۰ تاکنون در این کشور چهار برابر شده و این بدان معنا است که در حال حاضر دو سوم از جمعیت چهار میلیون و دویست هزار نفری لبنان زیر خط فقر به سر می‌برند.

شرایط اقتصادی این روز‌های لبنان آنقدر وخیم شده که سازمان ملل متحد هشدار داده که ۸۰ درصد مردم این کشور پول برای خرید غذا ندارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون دبیرکل سازمان ملل رییس جمهوری لبنان میشل عون آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی

به گزارش قدس آنلاین، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری با انتشار تصویری از میزان افزایش قیمت کالاهای اساسی در سرزمین های اشغالی، به کابینه حاکم اعتراض کرد.

وی نوشت: قیمت ها در حال افزایش و طبقه متوسط در حال نابودی است، کابینه هزینه های زیادی را به ما تحمیل می کند و اگر نرود، افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی به مهاجرت معکوس صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی دامن زده است. صهیونیست ها که با وعده زندگی بهتر، از کشورهای دیگر به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند، به دروغ بودن وعده های تل آویو پی بردند.

اگرچه آمریکا و بسیاری از پایتخت های غربی تلاش دارند تا با دادن وام و کمک های مالی بلاعوض جلوی فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما از بین رفتن محصولات کشاورزی و تعطیلی صنایع، کاهش درآمدهای حوزه گردشگری و نبود نیروی کار که اغلب مهاجران فلسطینی یا مهاجرانی از دیگر کشورها بودند، به بحران اقتصادی این رژیم دامن زده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور