Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@21:49:31 GMT

کشته شدن سه معترض در تظاهرات سودان

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۷۶۲۶

کشته شدن سه معترض در تظاهرات سودان

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شبکه خبری اسکای نیوز یکشنبه شب به نقل از سندیکای پزشکان سودان گزارش داد که سه معترض در جریان درگیری با نیرو‌های امنیتی سودان کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن ده‌ها هزار معترض از اطراف کاخ ریاست جمهوری در خارطوم و مناطق دیگر، به سمت آنان تیراندازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک عضو سندیکای پزشکان گفت: شماری از معترضان از ناحیه سر، پا و سنیه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند و شماری نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار آسیب شده اند.

وی با بیان اینکه شماری از مصدومان اکنون در بیمارستان‌های خارطوم بستری هستند، حال آنان وخیم اعلام کرد.

تظاهر کنندگان در سومین سالگرد انقلاب سودان (۱۹ دسامبر ۲۰۱۸) خواستار تکمیل فرایند انتقال دموکراسی در این کشور شدند.

تظاهرکنندگان با ورود به منطقه اطراف کاخ ریاست جمهوری در خارطوم با پلیس درگیر شدند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان مقابل کاخ ریاست جمهوری به سوی آنان گاز اشک آور شلیک کرد.

هزاران سودانی با برگزاری تظاهرات موسوم به «موکب نجات» در شهر «ام درمان» خارطوم، وقوع کودتای نظامی را محکوم کردند.

این تظاهرات گسترده در شرایطی آغاز شده که نیرو‌های امنیتی همه پل‌های شهر ام درمان و ورودی و خروجی شهر خارطوم را بسته‌اند.

تظاهرات روز یکشنبه سودانی‌ها در پاسخ به فراخوان احزاب سیاسی این کشور برای حضور گسترده در تظاهرات علیه ارتش صورت گرفته است.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته شاهد اعتراض‌ها در رد تدابیر استثنایی «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت و فرمانده ارتش این کشور است که شامل اعلام وضعیت فوق العاده، انحلال شورا‌های حاکمیت و انتقالی می‌شود. احزاب سیاسی سودان برکناری عبدالله حمدوک نخست وزیر و دستگیری رهبران و مقامات سودانی توسط نظامیان را «کودتای نظامی» خوانده‌اند.

در ۲۱ نوامبر، البرهان و حمدوک یک توافقنامه سیاسی را امضا کردند که شامل بازگشت نخست وزیر به سمت خود، تشکیل دولت تکنوکرات، آزادی بازداشت شدگان سیاسی است. دو طرف در این توافق متعهد شدند که برای تکمیل مسیر دمکراتیک با یکدیگر همکاری کنند. این در حالی است که احزاب سیاسی و مدنی مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند و آن را «تلاش برای مشروعیت بخشیدن به کودتا» دانستند و متعهد شدند که اعتراضات را تا حصول حاکمیت کامل غیرنظامی ادامه دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون تظاهرات نیرو های امنیتی سودان آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس با انتشار تصویری از بازداشت یکی از دانشجویان معترض در آمریکا که وایرال شده، نوشت: «به بند کشیده شدن ‎آزادی در ‎آمریکا - رسانه‌های آمریکایی: دستگیری حداقل ۹۰۰ نفر از معترضان توسط ‎پلیس آمریکا در جریان اعتراضات دانشجویی در این کشور در حمایت از ‎غزه».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از گاز اشک آور علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آستین
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه+ فیلم
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه + فیلم
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم