Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه گاردین، دولت انگلیس اعلام کرد که تراس پس از استعفای دیوید فراست وزیر برگزیت مسئولیت پیوند رابطه انگلیس با اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیرد.

مسئولیت‌های وزارتخانه برگزیت از جمله ریاست کمیته مشترک و شورای همکاری که ناظر بر اجرای توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ و توافق همکاری و تجاری با این اتحادیه می‌شود، به تراس منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر برگزیت به دلیل ناامیدی از جهت‌گیری دولت بوریس جانسون استعفا کرد و در بحبوحه گسترش سراسری سویه اومیکرون ضربه بزرگی به دولت و بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور وارد شد.

به نوشته رویترز، استعفای فراست یکی از معماران اصلی راهبرد پر فراز و نشیب برگزیت جانسون، سوال‌هایی را در مورد کم و کیف جدایی از اتحادیه اروپا و روند مذاکرات ایرلند شمالی برانگیخته است.

این استعفا همچنین به احساس آشفتگی در دولت محافظه‌کار جانسون دامن زد. فراست در نامه استعفای خود از آینده برگزیت ابراز اطمینان کرد ولی گفت که نگرانی‌هایی در مورد جهت‌گیری دولت دارد. جانسون نیز در واکنش به این کناره‌گیری ابراز تأسف کرد.

خروج مذاکره‌کننده ارشد برگزیت در دولت انگلیس پس از آن رخ می‌دهد که برخی از قانونگذاران حزب محافظه‌کار به جانسون هشدار داده بودند که عملکرد خود را بهبود بخشد وگرنه با مخالفت آنان روبرو خواهد شد.

به تازگی انتشار یافته‌های یک نظرسنجی که از ۲۴ هزار و ۶۹۱ خواننده روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس در روزهای ۹ و ۱۰ دسامبر (۱۸ و ۱۹ آذر) انجام شد، نشان داد که با برملا شدن نقض شرایط قرنطینه و برگزاری یک میهمانی در دفتر کار نخست‌وزیری، ۵۹ درصد از رأی‌دهندگان خواهان استعفای جانسون شدند.

نتایج یک نظرسنجی دیگر نیز نشان داد اکثریت مردم انگلیس خواستار بازگشت کشورشان به اتحادیه اروپا هستند و برای الحاق مجدد به این اتحادیه رأی می‌دهند.

منبع: The Guardian برچسب‌ها انگلیس اتحادیه اروپا برگزیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا برگزیت انگلیس اتحادیه اروپا برگزیت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته