Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و نهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

29 آذر ۱۳18، شركت آمريكايي سينكلر موفق شد قراردادي با دولت ايران امضا كند كه بر اساس آن امتياز استخراج و بهره برداري از منابع نفتي چهار ايالت از پنج ايالت شمالي ايران به اين شركت واگذار مي‌گردد.

29 آذر ۱۳34، قانون فروش خالصجات دولتی به تصویب مجلس سنا رسید.

29 آذر 1345، لایحه تشکیل مرکز توسعه صادرات ایران به تصویب نهایی رسید.

29 آذر ۱۳50، یک هیات هشت نفره از مقام‌ های برجسته رومانی به منظور بررسی و مذاکره درخصوص همکاری‌ های نفتی و پتروشیمی بین دو کشور وارد تهران شدند.

29 آذر ۱۳52، لایحه کاهش قیمت زمین به منظور مبارزه با افزایش بی ‌رویه قیمت ‌ها به مجلس داده شد.

29 آذر ۱۳۵7، سيدحسين موسوي دادستان تهران تأييد كرد مقامات بلندپايه كشور در دو ماه اخير 17 ميليارد تومان ارز از كشور خارج كرده اند.

29 آذر 1395، ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از آماده‌سازی زیرساخت مورد نیاز برای بانکداری بر بستر تلفن همراه خبر داد و گفت: در این شیوه که با شبیه‌سازی کارت‌های بانکی انجام می‌شود، سیم‌کارت‌های مشتریان جای کارت‌های بانکی را می‌گیرد. طبق گفته این مقام مسوول در قالب این طرح، پایانه‌های فروشگاهی می‌توانند از طریق فناوری‌های مختلفی چون ارتباطات نزدیک (ان. اف. سی) یا دوربین یا بارکدهای دو بعدی و نظایر آن با اپلیکیشن یا سیم‌کارت مشتری تراکنش را انجام دهند.

29 آذر 1396، 140 نماینده مجلس تصویب کردند که دیوان اصل 90 جایگزین کمیسیون اصل 90 شود. کمیسیونی که یکی از اصلی ‌ترین وظایف آن، بررسی و رسیدگی به شکایاتی است که از طرز کار مجلس، قوه مجریه و قوه ‌قضائیه به آن ارجاع می ‌شود.

29 آذر 1397، منابع خبری در عراق از تمدید ۹۰ روزه معافیت عراق از اجرای تحریم‌های ضدایرانی و یک‌جانبه آمریکا خبر دادند. برخی رسانه‌های عراقی به نقل از خبرگزاری فرانسه و از قول یک منبع دولتی حاضر در مذاکرات، از تمدید معافیت عراق از واردات نفت و گاز ایران به مدت سه ماه دیگر خبر داد.

29 آذر 1398، براساس آمار سازمان جهانی گردشگری، ۱۰ مقصد برتر ورودی گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۸ که ۴۰ درصد از ورودی‌های جهان را به خود اختصاص داده است نشان می‌دهد: فرانسه با رشد ۳ درصدی و ورود ۸۹ میلیون نفر در رتبه اول پربازدیدترین کشور جهان قرار گرفت و اسپانیا با ورود ۸۳ میلیون نفر و یک درصد رشد در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آن آمریکا، چین، ایتالیا، ترکیه، مکزیک، آلمان، تایلند و انگلیس با ۳۶ میلیون نفر که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است به ترتیب در رتبه‌های سوم تا دهم برترین مقصد ورود گردشگران خارجی قرار گرفتند.

29 آذر 1399، طبق گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، چین تا پایان ماه اکتبر (مهر-آبان) همچنان برترین شریک تجاری اتحادیه اروپا باقی مانده است. طبق گزارش جدید یورواستات، تجارت کالای چین با اتحادیه اروپا در ده ماه ابتدایی امسال به ۴۷۷.۷ میلیارد یورو (معادل ۵۸۲.۸ میلیارد دلار) رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲.۲ درصد جهش داشته است. در همین زمان (در دوره ژانویه تا اکتبر) تجارت اتحادیه اروپا با آمریکا ۱۱.۲ درصد در مقایسه با سال گذشته سقوط کرد و به ۴۶۰.۷ میلیارد یورو رسید. از ماه جولای چین جایگاه آمریکا را تصاحب کرده و به برترین شریک تجاری بلوک اروپا تبدیل شده است، حال آنکه تجارت بین‌المللی اروپا از ماه فوریه رو به افول گذاشته و در ماه آوریل به پایین سطح تاریخ خود رسیده بود. تجارت اروپا در ماه می رشد کرد و در ماه ژوئن تثبیت شد؛ اما با این حال هنوز پایین‌تر از سطح قبل از پاندمی است.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون اقتصاد در گذر زمان تاریخ اقتصاد اقتصاد آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون اتحادیه اروپا ایران و جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۶۲ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدزبیر موسوی، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست شورای بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، اظهار کرد: میانگین پرداخت کشوری ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصداست.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۶۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است و بقیه را حداکثر تا اواخر خرداد معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک ملی ۴۵۰ سهمیه داشتیم که ۴۱۶ واحد معرفی شده‌است، در سال جدید بانک‌ها اعلام کرده‌اند سیاست‌ها هنوز ابلاغ نشده‌است و پرداخت‌ها کمتر شده‌است، انتظار داریم کمی سخت‌گیری‌ها در بخش ضمانت‌ها نیز کمتر شود، سال جدید پرداختی در بانک ملی نداشتیم.

سهراب اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن از طرف بانک‌ها را شرح داد و گفت: بانک سپه ۷۰۰ سهمیه دارد که ۲۰۹ واحد انعقاد قرارداد شده‌ اما در سال جدید هنوز پرداختی انجام نشده‌است.

وی افزود: سهمیه بانک مسکن ۱۳۵۰ فقره بوده که از ۱۲۰۰ مورد معرفی شده ۴۲۴ مورد انعقاد قرارداد شده است.

اصالت‌زاده تصریح کرد: سهمیه بانک تجارت ۱۵۰۰ واحد سهیمه بوده که از این تعداد ۱۱۴۵ واحد معرفی شده ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد سایر بانک‌ها از سال گذشته تاکنون گفت: در بانک صادرات ۹۰۰ سهمیه داشتیم که ۲۶۳ مورد انعقاد قرارداد شده‌است، در بانک کشاورزی ۴۵۰ واحد سهمیه داشتیم ۴۱۴ مورد معرفی و ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهمیه بانک رفاه ۸۰۰ واحد بود که از ۶۸۴ واحد معرفی شده، ۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده‌است و بانک ملت ۵۵۰ سهمیه بود که ۳۴۳ واحد معرفی شده و ۳۱۵ واحد انعقاد قرارداد شده‌ است.

وی گفت: پست بانک نیز ۳۰۰ واحد سهمیه داشتیم که ۲۰۷ واحد معرفی کردیم و ۴۸ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

کد خبر 749365

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان