Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز یکشنبه هشدار داد که نسبت فقر در افغانستان به 97 درصد خواهد رسید و بیان کرد: در حال حاضر نرخ فقر در افغانستان 72 درصد بوده و در صورت ادامه روند کنونی، فقر در افغانستان تا نیمه نخست سال آینده میلادی به 97 درصد خواهد رسید. ناطقان:  «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز یکشنبه هشدار داد که نسبت فقر در افغانستان به 97 درصد خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




«دبورا لاینز» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان نیز خواستار تامین بودجه مورد نیاز برای جلوگیری از فروپاشی ساختار اقتصادی و اجتماعی افغانستان شد.

وی افزود که بلوکه کردن دارایی‌های افغانستان و همچنین جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این کشور، باعث می‌شود که میلیون‌ها افغانستانی با خطر گرسنگی مواجه شده و باعث ایجاد موج بزرگی از آوارگان افغانستانی خواهد شد.

یک مقام دیگر سازمان ملل نیز گفت در حال حاضر نرخ فقر در افغانستان 72 درصد بوده و در صورت ادامه روند کنونی، فقر در افغانستان تا نیمه نخست سال آینده میلادی به 97 درصد خواهد رسید.

با تسلط طالبان بر افغانستان، آمریکا حدود ۹.۵ میلیارد دلار دارایی‌های خارجی افغانستان را که در اختیار مؤسسات مالی این کشور قرار داشت، مسدود کرده است.

بانک جهانی چند روز پیش اما اعلام کرد که کشورهای کمک‌کننده مالی صندوق بازسازی افغانستان توافق کرده‌اند تا ۲۸۰ میلیون دلار از پول‌های مسدودشده‌ افغانستان آزاد و به برنامه‌ی جهانی غذا و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) منتقل شود.

همچنین صندوق بین‌المللی پول، حدود ۳۷۰ میلیون دلار از کمک‌های مالی خود به افغانستان را به‌دلیل عدم شفافیت جامعه‌ بین‌المللی در مورد به‌رسمیت‌شناختن طالبان توقیف کرده است.

بانک جهانی هم به پیروی از این اقدام، بودجه‌ افغانستان را متوقف کرده است. این بانک از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون بیش از پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به افغانستان داده است.

افزون بر این موارد، تقریبا ۷۵ درصد از بودجه‌ کارمندان غیرنظامی دولت و تمامی بودجه‌ دفاعی چهار میلیارد دلاری که قبل از این توسط آمریکا و متحدانش در ناتو پرداخت می‌شد، نیز از زمان سقوط افغانستان به‌دست طالبان قطع شده است. منبع: عصر ایران برچسب ها: فقر ، اقغانستان ، ناطقان ، صندوق ، گرسنگی ، کمک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فقر اقغانستان ناطقان صندوق گرسنگی کمک 97 درصد خواهد رسید فقر در افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک زن در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محسن حدادیان از نجات فرد گرفتار در بین دو دیوار خبر داد و اظهار کرد: پس از تماس با سامانه ۱۲۵، نیروها به محل اعزام شدند و فرد گرفتار که خانم بود و برای جمع‌آوری ضایعات وارد محل شده بود را نجات دادند.

وی افزود: آتش نشانان پس از شکافتن دیوار منزل همسایه توانستند فرد گرفتار را نجات بدهند.

حدادیان سن فرد گرفتار بین دیوار را بین ۳۰ تا ۴۰ سال اعلام کرد و گفت: وی پس از نجات، تحویل اورژانس داده شد.

دیگر خبرها

  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • نجات یک زن در بم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دیوار
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا