Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:20:15 GMT

سومین انتفاضه فلسطینیان در راه است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۸۸۱۹

سومین انتفاضه فلسطینیان در راه است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم از وجود تحولات و شواهد و قرائن شکل گیری سومین انتفاضه مسلحانه در سرزمین‌های فلسطینی و سرخوردگی سازمان‌های و موسسات امنیتی اسرائیل و دست برتر مقاومت و افزایش قدرت بازدارندگی آن خبر داد.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: نگرانی‌ها و سردرگمی مقامات سیاسی و امنیتی اسرائیل پس از حمله شهادت طلبانه دو فلسطینی به یک خودروی حامل سه شهرک نشین صهیونیست در نزدیکی شهرک «حوتس» در اطراف شهر نابلس و در منطقه جبل النار، رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله یکی از شهرک نشینان صهیونیست به هلاکت رسید و دو تن دیگر نیز زخمی شدند. چنین حملاتی به شهرک نشینان صهیونیست و با چنین شدتی که با برنامه ریزی‌های منظم صورت گرفته، بدان معنا است که تحولات بسیار جدی و حساسی ایجاد شده است که عبارتند از:

نخست آنکه اقدامات امنیتی اسرائیل در فراهم کردن حفاظت و تامین امنیت شهرک سازی ها، به طور قابل توجهی با شکست روبرو شده است و چتر امنیتی محافظت از شهرک سازی‌ها که اولویت سیستم امنیتی اسرائیل به شمار می‌رفت، دچار فرسایش شده است؛ این مسئله مهم پایه‌های اعتقادی کابینه راستگرای کنونی این رژیم را به لرزه می‌اندازد.

مساله دوم هماهنگی امنیتی میان رژیم اشغالگر اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی که ربع قرن است از شهرک نشینیان صهیونیست حمایت می‌کند و این مساله باعث جلوگیری از حملات نشده است ضمن آنکه این حملات در مناطقی که تشکیلات خودگردان فلسطین بر آن تسلط دارد، صورت می‌گیرد؛ بنابراین یک نظریه در میان مردم وجود دارد که این شکست ممکن است به دلیل بیداری ملی نیرو‌های امنیتی فلسطین و مسئولان آن‌ها و شورش این مسئولان ونیرو‌های امنیتی علیه محمود عباس، رئیس تشکلات خودگردان فلسطین و اطرافیان وی باشد. این شورش نتیجه وضعیت اسفناکی است در تشکیلات خودگردان وجود دارد چرا که فشار‌های تحقیرآمیز اسرائیل بر این تشکیلات بسیار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: 

درخواست عضو ارشد حماس برای مقاومت همه جانبه علیه صهیونیست‌‎ها مقاومت تنها راه مقابله با اشغالگری است دشمن بداند هر جنایتی مرتکب شود، با واکنش شدید مواجه خواهد شد

مساله سوم افزایش جوانان فلسطینی در سراسر مناطق کرانه باختری است؛ جوانانی که موفق شده اند فعالیت‌های مقاومت را گسترش دهند و پیشرفته‌تر کنند و عملیات بی سابقه و برنامه ریزی شده‌ای را انجام دهند و در این عملیات از سلاح استفاده کنند.
موضوع چهارم این است که هماهنگی‌های مخفیانه‌ای میان برخی اعضای جنش فتح از یک سو و گردان‌های مقاومت از سوی دیگر وجود دارد؛ گردان‌های مقاومت همچون جنبش حماس، جنبش جهاد اسلامی، جبهه خلق و همچنین گروه‌های مستقلی که به تازگی به مبارزه مسلحانه اعتقاد پیدا کرده اند.

مساله پنجم آن است که عملیات مقاومت مسلحانه در کرانه باختری به طور چشمگیری افزایش یافته است. همچنین استفاده از سلاح در این رشته عملیات نیز قابل ملاحظه است، چندی پیش شیخ فادی ابوشخیدم، یکی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، به سوی نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل در شهر اشغالی قدس شلیک کرد و در این عملیات یک نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند و سه نظامی دیگر را نیز زخمی کرد. روز گذشته نیز دو جوان به شهرک نشینان صهیونیست حمله کردند و ۱۶ گلوله به سوی خودروی آن‌ها شلیک کردند و به طور برنامه ریزی شده‌ای محل حادثه را ترک کردند درحالی که تاکنون هیچ گروه یا جنبشی مسئولیت این عملیات را به عهده نگرفته است و در این زمینه بیانیه‌ای صادر نشده است. البته اظهارات زیادی درباره حمایت از این عملیات از سوی جریان‌های مختلف فلسطینی شنیده می‌شود که از آن جمله به می‌توان به اظهار نظر‌های اعضای سازمان آزایبخش فلسطین اشاره کرد.

موضوع ششم آن است که اطلاعات زیادی وجود دارد که دو حقیقت جدید را در کرانه باختری به اثبات می‌رساند، حقیقت اول گسترش قابل ملاحظه استفاده از سلاح گرم است، چه به دلیل وجود کارگاه‌های تسلیحاتی بومی و محلی مانند سلاح کارلو (این سلاح با گلوله‌های ۹ میلی متری مجهز و پر می‌شود و در خشاب آن حداکثر امکان ذخیره ۲۵ فشنگ وجود دارد) و چه در نتیجه عملیات قاچاق سلاحی است که از سراسر مرز‌های اردن و دیگر مرزها، به فلسطین می‌رسد. اما نمی‌توان سومین عامل مهم را نیز بعید دانست که عبارت است از: خرید این سلاح‌ها از نظامیان اسرائیلی یا سرقت آن از انبار‌های سلاح اسرائیلی.

اما حقیقت دوم این است که مقاومت فلسطین در نبرد فکری با موسسات و سازمان‌های امنیتی اسرائیل نیز پیروز شده است چرا که در حال حاضر موسسات امنیتی اسرائیلی بسیار سرخورده، ضعیف و نا امید شده اند، زیرا دست برتر از آنِ نیرو‌های مقاومت است. نقطه اوج این برتری‌ها در عملیات تونل جلبوع (فرار شش اسیر فلسطینی از زندان‌های به شدت امنیتی اسرائیل) و افزایش قدرت بازدارندگی موشک‌های فلسطینی در نوار غزه است.

اسرائیل در  دو راهی چالش‌های راهبردی داخلی و خارجی قرار دارد

رژیم اشغالگر اسرائیل در حال حاضر در برابر دو چالش راهبردی قرار دارد، اولین چالش یک چالش داخلی است که با افزایش تعداد و نوع و کیفیت عملیات مقاومت، که شامل حملات با سلاح‌های سرد و گرم و زیر گرفتن با خودرو روبروست. دومین چالش، چالش خارجی است که ناشی از محور مقاومت شامل ایران، سوریه، عراق (بسیج مردمی)، یمن (جنبش انصار الله) و فلسطین اشغالی (کرانه باختری و نوار غزه) است و محبوبیت آن روز به روز در میان فلسطینی‌ها و افکار عمومی عربی و اسلامی رو به افزایش است و تهدید‌های آمریکا و اسرائیل را به چالش می‌کشد.

اطلاعات موجود در میان ساکنان کرانه باختری حاکیست موج جدیدی از اجرای عملیات مسلحانه به اهداف اسرائیلی ایجاد شده است، این موج جدید دقیقا شبیه به رشته عملیاتی است که قبل از انتفاضه مسلحانه در سال ۲۰۰۰ ایجاد شده بود. انتفاضه‌ای که آتش آن را یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین پس از شکست مذاکرات کمپ دیوید برافروخت. یاسر عرفات پیشنهاد‌هایی را که یل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا برای حل و فصل دائم و عقب نشینی فلسطینیان از حق خود در شهر قدس و حق بازگشت نپذیرفت، چرا که یاسرعرفات اعتقاد راسخ داشت که اسرائیل خواستار صلح و همزیستی با فلسطینیان نیست و توافق اسلو را به اجرا در نخواهد آورد.

بعید نیست که «جنبش جدید فتح» که جنبشی انقلابی است و می‌خواهد این جنبش را به اصول و چارچوب اولیه خود که همان مقاومت است؛ بازگرداند. جنبش جدید فتح در واکنش به شرایط موجود ناشی از سیاست‌های تحقیر آمیز و خفت بار تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله، شکل گرفته است، زیرا تشکیلات خود گردان فلسطین خود را در دامان رژیم اشغالگر انداخته و در برابر فشار‌ها و دیکته‌های مقامات امنیتی اسرائیل کاملا تسلیم شده است.

اقدام نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در تحویل عاملان عملیات نابلس - که همچون قهرمانان الگو گرفته از اسرای قهرمان عملیات فرار بزرگ از زندان جلبوع به شهر جنین پناه برده اند- اگر ثابت شود و البته احتمال دارد که نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان چنین کاری را هم انجام داده باشند، در این صورت، نیروی مقاومت به شدت در مقابل تشکیلات خودگردان فلسطین و نیرو‌های امنیتی آن خواهد ایستاد؛ همانطور که در برابر سرویس‌های امنیتی و نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل ایستاده اند؛

بنابراین سومین انتفاضه مسلحانه و هماهنگی سری عملیاتی بین جناح‌های مقاومت صرف نظر از وابستگی‌های ایدئولوژیک آن‌ها و آشتی جریان‌های فلسطینی و قرار گرفتن همه آن‌ها در چارچوب مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل، ممکن است یکی از برجسته‌ترین مسائل مطرح در مراحل آینده باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتفاضه سوم فلسطینی ها تحولات فلسطین محور مقاومت تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم اشغالگر اسرائیل نیرو های امنیتی امنیتی اسرائیل کرانه باختری تشکیلات خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است

 رادیو ارتش اسرائیل یکشنبه شب اعلام کرد که حزب الله لبنان از ماه مارس تا آوریل حدود یک هزار و ۵۰۰ موشک به (رژیم) اسرائیل شلیک کرده است.

به گزارش ایرنا، رادیو ارتش اسرائیل همچنین گزارش داده که حزب الله لبنان از ماه ژانویه تا فوریه حدود ۸۷۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که حزب الله طی روز جاری بیش از یکصد موشک شلیک کرده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد