Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ۲۰۰ هزار پرونده در دادگستری اردبیل و ۱۰۰ هزار پرونده را نیز در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته که این حجم از پرونده‌های قضائی در استان اردبیل قابل قبول نبوده و دور از شان مردم استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل،حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو صبح امروز در دیدار با مسئولان در اردبیل اظهار داشت: آموزه‌های دینی و روایات دین اسلام همواره به فرهنگ صلح و سازش تاکید ویژه دارد که در این زمینه لازم و ضروری است تا بتوانیم روحیه ایثارگری و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدا را در هشت سال دفاع مقدس به یک فرهنگ نهادینه تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ترویج این فرهنگ حسنه در جامعه بیش از پیش حائز اهمیت بوده و به همین منظور سال گذشته 200 هزار پرونده در دادگستری اردبیل مورد رسیدگی قرار گرفته و 100 هزار پرونده را نیز در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار داده‌ایم که این حجم از پرونده‌های قضائی در استان اردبیل قابل قبول نبوده و دور از شان مردم است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 هزار زندانی در استان داریم که به همین منظور نیاز است تا مدیریت جدی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه محقق شود که این موضوع با هدف ترویج سبک زندگی ایران اسلامی به عنوان یکی از موضوعات مهم جامعه امروزی تبدیل شده است.

کثیرلو تصریح کرد: ترویج صلح و سازش و کسب رضایت به عنوان ارکان مهم ترویج سبک زندگی اسلامی در استان اردبیل مورد تاکید بود و در این راستا مساجد و اقشار مختلف مردم در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند که باید مورد توجه قرار دهند که به همین منظور انس دادن مردم با آموزه‌های قرآنی و دینی بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: با توجه به این مهم میزان جرائم در جامعه می‌تواند کاهش چشم‌گیری پیدا کند و خدامحوری در این زمینه به عنوان اولویتی اساسی و مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: اطاله دادرسی «ابَر چالش» دستگاه قضائی استقوه قضائیه باید از حذف دادسراها در مناطق مرزی و محروم جلوگیری کندمعاون اول قوه قضائیه: قانون مبارزه با موادمخدر نیاز جدی به اصلاح دارد

بخشش 8 اعدامی با کسب رضایت از اولیای دم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین علوی رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل نیز در ادامه بیان کرد: در دهه‌های اخیر فرهنگ صلح و سازش کمرنگ‌تر شده و امری لازم و ضروری است تا در راستای ترویج این فرهنگ حسنه تمام تلاش خود را به کار گیریم و از ظرفیت و نقش مردم د این زمینه استفاده کنیم.

علوی ادامه داد: بیش از هر موضوع دیگری ترویج امر بخشایش و ایثارگری مهم‌تر است که این مهم را در آموزه‌های دینی و آیات و روایات دین اسلام مورد توجه قرار داده و با استفاده از کمک مردم و اقشار مختلف جامعه برای ترویج این فرهنگ ثابت قدم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته شورای حل اختلاف رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده و 18 فقره پرونده رضایت دریافت شده که 8 پرونده را با کسب رضایت از اولیای دم به بخشش منجر کرده‌ایم که امیدواریم این مهم همچنین به این شکل تداوم داشته باشد.

لزوم ارائه آموزش‌های لازم برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و مساجد گفت: استفاده از ظرفیت اقشار مختلف مردم با هدف آموزش مسائل روز، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه درصدد هستیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه به یک فرهنگ نهادینه تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: درصدد هستیم فرهنگ صلح و سازش را به عنوان ارکان مهم سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه‌سازی کنیم که استفاده از تمام توان و تلاش در این راستا امری مهم و اساسی است.

انتهای پیام/140/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبک زندگی اسلامی فرهنگ صلح و سازش استان اردبیل هزار پرونده حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در آیین گرامیداشت روز معلم، گفت: علم‌آموزی بدون در نظر گرفتن مسائل اخلاقی ارزش لازم را نداشته و نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد.

وی اضافه کرد: در سایه ترویج مسائل اخلاقی و تربیتی انسان‌های با اخلاق، عدالت خواه و خدمت‌گزار حاصل شده که می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: تربیت این نیرو‌های با ارزش و توانمند جزو رسالت خطیر معلمان و فرهنگیان در نظام جمهوری‌اسلامی است.

عباسی خطاب به دانش آموزان نیز گفت: نوجوانان و جوانان باید نسبت به تاریخ معاصر کشور و سرگذشت انقلاب اسلامی آگاهی داشته باشند و نسبت به رشادت و ازخودگذشتگی‌هایی که برای حفظ نظام اسلامی صورت گرفته، مطلع شوند.

وی فرهنگ و تمدن ایرانی را آمیخته با فرهنگ دینی دانست و افزود: تقویت فرهنگ بومی و اسلامی در بین جوانان و نوجوانان نقش بسزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی کشور‌های غربی دارد.

در پایان این مراسم از فرهنگیان نمونه شهرستان به مناسبت روز معلم با اهدای لوح قدردانی شد.

امروز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت سردار شهید مرتضی مطهری است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد