Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن رضوی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از سد ژاوه سنندج در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: میزان بارش‌ها در سال آبی جاری در استان‌های مختلف، فرق دارد اما در مجموع از ابتدای پاییز تا ۲۵ آذر نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیک به ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی به بارش‌های خوب اخیر در ۲۰ استان کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در زمستان امسال بارندگی نرمالی خواهیم داشت ولی با توجه به شرایط سال قبل که خشکسالی بوده و پاییز امسال با ۳۷ درصد کاهش ذخایر آبی مواجه بودیم، در مجموع سال جاری از نظر منابع آبی شرایط مطلوب و ایده‌آلی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده و با توجه به اقداماتی که براساس تجارب خشکسالی سال های قبل صورت گرفته، به نحوی هماهنگی شده که در سال ۱۴۰۱ کمترین مشکل را در بخش آب و برق برای مردم داشته باشیم.

رضوی همچنین با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، اضافه کرد: بر اساس تصمیم دولت، تا زمانی که پروژه‌های در دست اجرا و نیمه‌تمام به بهره‌برداری نرسد، طرح‌های جدید تعریف نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سیاست دولت اتمام پروژه‌های با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت در کمترین زمان است، ادامه داد: شرکت آب و نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای طی برنامه‌ای در سال جاری و سال آینده حدود ۱۵ سد را به بهره‌برداری می‌رساند.

سد ژاوه در ۳۹ کیلومتری جنوب غربی سنندج (مسیر سنندج - کامیاران) واقع شده است که کار احداث این سد بر روی رودخانه "گاورود" (ژاوه‌رو) در سال ۱۳۸۸ شروع شد و ساختمان آن در سال ۱۳۹۴ به پایان رسید.

با بهره‌برداری از این سد، ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایاب و دشت‌های دهگلان و قروه به آبی تبدیل خواهد شد البته کار آبگیری آن به دلیل در دست اجرا بودن پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج تاکنون انجام نشده است و بر اساس گفته مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، سد ژاوه و تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: بهره برداری منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد