Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور سابق افغانستان اظهارات نخست وزیر پاکستان در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی را تلاش برای ایجاد نفاق بین افغان‌ها خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان در واکنش به اظهارات «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی آن را « تلاش برای ایجاد نفاق بین افغان‌ها و اهانت به مردم افغانستان» دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتهاماتی که داعش در افغانستان فعال است و پاکستان از افغانستان تهدید می‌شود تبلیغاتی آشکار است، واقعیت مخالف این است و داعش تهدیدی از سوی پاکستان در افغانستان است.

کرزی در ادامه نیز از نخست وزیر پاکستان خواست تا از تبلیغات علیه افغانستان خودداری کرده و «در امور داخلی ما دخالت نکند».

رئیس جمهور سابق افغانستان همچنین تصریح کرد: پاکستان باید از اظهارنظر از طرف افغانستان در انجمن‌های بین‌المللی اجتناب کرده و در جهت ایجاد روابط مثبت و متمدن بین دو کشور کار کند.

فشار پاکستان به پناهجویان افغان همزمان با برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامیعمران خان: افغانستان توان مبارزه با تروریسم را نداشته باشد جهان در آرامش نخواهد بوددیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر پاکستان و مقامات خارجی در اسلام‌آبادپاکستان: هنوز برای به رسمیت شناختن طالبان بسیار زود است

عمران خان در سخنرانی خود در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی همچنین از  جامعه بین‌المللی و آمریکا خواسته بود تا در خصوص مسایل مربوط به حقوق بشر و حقوق زنان حساسیت‌های فرهنگی در افغانستان را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عمران خان اخبار پاکستان حامد کرزی اخبار افغانستان عمران خان اخبار پاکستان حامد کرزی اخبار افغانستان نخست وزیر پاکستان سازمان همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار نماینده ویژه و سفیر ایران در افغانستان گفت رسیدن آب به سیستان به حل مشکلات مردم دو کشور کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه و سفیر ایران پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر حکومت طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده استاستانکزی: به حقابه ایران متعهدیم اما در حال حاضر به اندازه رفع نیاز افغانستان آب داریم

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر ملا برادر، کاظمی قمی نیز در این دیدار اظهار داشت ایران آماده همکاری با افغانستان برای حل مشکلات بانکی تجار، مبارزه مشترک برای محفاظت از محیط زیست، به‌روزرسانی بخش کشاورزی و همچنین افزایش سطح تجارت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند