Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@21:59:29 GMT

موافقت با پیشنهادات وزارت اقتصاد برای بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۹۶۷۰

موافقت با پیشنهادات وزارت اقتصاد برای بورس

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با پیشنهادات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای بورس موافقت شد.

به گزارش ایران آنلاین، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شب به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد گزارشی از مهار و کنترل رشد پایه پولی و نقدینگی کشور در سه ماهه گذشته ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، آمارها نشان می‌دهد عملکرد دولت اثر کاهنده ای بر رشد پایه پولی و نقدینگی گذاشته، به طوری که سرعت رشد پایه پولی کشور به میزان چهار و هشت دهم درصد از آنچه پیش بینی می‌شد کندتر شده و به رقم ۱۲ درصد کاهش یافته است.

دکتر رئیسی در این جلسه از بانک مرکزی خواست ساماندهی وضعیت بانک‌ها را در دستور کار قرار دهد تا در ماه‌‌های باقیمانده امسال کاهش رشد پایه پولی استمرار یافته و مدیریت شود.

در این جلسه همچنین پیشنهادهای وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد بازار بورس مطرح و با آن‌ها موافقت شد.

از جمله این پیشنهادها تعیین قیمت سوخت و خوراک گاز صنایع با توجه به ملاحظات بخش صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رشد پایه پولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد از پیشنهاد مصر در مورد توافق آتش بس و آزادی اسرا در غزه حمایت می‌کند و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست تا آن را تصویب کند.

براساس گزارش آر تی، گالانت در این خصوص گفت: این یک معامله خوب است و این وظیفه ماست که اسرا و به عنوان وزیر دفاع (جنگ) و نخست وزیر را بازگردانیم.

گالانت گفت که او علناً از این معامله تمجید نکرد تا هزینه آن افزایش پیدا نکند. وزیر جنگ اسرائیل در جلسه کابینه صهیونیستی اعلام کرد که این فرصتی برای تل آویو است تا اسرای خود را بازگرداند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که گالانت قویاً از این توافق حمایت و اشاره کرد که در جلسه کابینه نظامی پیشنهاد مصر تصویب شد. او تأیید کرد که این طرح مورد حمایت همه اعضای کابینه جنگ، از جمله روسای تشکیلات دفاعی قرار گرفته است.

او توضیح داد که نتانیاهو در ابتدا ملاحظات خود را ابراز کرد، اما این پیشنهاد در نهایت تصویب شد. رسانه‌ها گزارش دادند که در جلسه کابینه که پس از جلسه شورای جنگ برگزار شد، نتانیاهو و روسای تشکیلات دفاعی تصمیم گرفتند از ترس افشای اطلاعاتی که به مذاکرات آسیب می‌زند، آن را به اعضای کابینه توسعه یافته ارائه نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است