Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@19:51:46 GMT

یک بیماری وحشتناک در کمین قلیانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۹۹۷۴

یک بیماری وحشتناک در کمین قلیانی‌ها

استاد بیماری‌های مغز و اعصاب گفت:‌مصرف انواع مواد مخدر،قلیان و برخی داروهای بدن سازی باعث بروز بیماری «آرسی وی اس» و سکته مغزی می‌شود.

به گزارش مشرق، بابک زمانی، استاد بیماری‌های مغز و اعصاب در پاسخ به این پرسش که «آیا مصرف مواد مخدر باعث بروز سکته مغزی می‌شود؟»،گفت:بیماری «آر سی وی اس» باعث تنگ شدن رگ‌های مغز به شکل موقت و سردرد شدید می‌شود که علت مهم این بیماری مصرف مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بروز سردرد شدید در اثر ابتلا به این بیماری، ادامه داد: چیزی که می‌تواند این بیماری را همراه با سکته مغزی ایجاد کند مصرف قلیان است که اکنون در کشور خیلی رایج است.

استاد بیماری‌های مغز و اعصاب افزود:برخی داروهای بدن سازی نیز سبب سکته مغزی و بروز بیماری آر سی وی اس می‌شوند.

منبع:بهداشت نیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سلامت قلیان مواد مخدر اخبار سلامتی مدافعان سلامت بیماری سکته مغزی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد