Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول ملی ترکیه رکورد جدیدی در مسیر کاهش ارزش خود ثبت کرد این در حالی است که رجب طیب اردوغان از سیاست اقتصادی دولت این کشور دفاع کرد. خبرگزاری میزان – ارزش لیر، پول ملی ترکیه، پس از دفاع «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، از سیاست اقتصادی دولتش، به پایین‌ترین حد خود رسید.   به گزارش «رویترز»، لیر ترکیه روز دوشنبه، به دلیل نگرانی از سیاست اقتصادی این کشور به پایین‌ترین سطح ارزش خود در برابر دلار سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این کاهش ارزش پول ملی ترکیه، در حالی رخ داد که «اردوغان» روز یکشنبه از سیاست اقتصادی خود دفاع کرد و نوسان‌های نرخ ارز را حمله به اقتصاد ترکیه توصیف کرد. بیشتر بخوانید: ارزش لیر ترکیه باز هم کاهش یافت ادامه سقوط ارزش لیر در ترکیه وی همچنین گفت «سیاست جدید بر اساس نرخ بهره کم، بخشی از جنگ استقلال اقتصادی است که موفقیت آمیز ادامه دارد.»   رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت «من دیر یا زود، تورم را همان طور که در ابتدای رسیدن به قدرت انجام داده و تورم را تا ۴ درصد پایین آوردم، کاهش می‌دهم؛ اما اجازه نمی‌دهم شهروندان زیر سنگینی نرخ بهره لِه شوند.»   در سال جاری میلادی، پول ملی ترکیه بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.   لیر ترکیه، در ماه‌های اخیر در سیر نزولی قرار گرفته و نگرانی‌های محافل اقتصادی را در این کشور افزایش داده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: ترکیه رجب طیب اردوغان لیر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه ترکیه رجب طیب اردوغان لیر سیاست اقتصادی پول ملی ترکیه لیر ترکیه ارزش لیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد

امتداد  -از حوالی ظهر امروز، نرخ دلار در بازر سبزه میدان و منوچهری تهران در ادامه روند نزولی روز‌های گذشته به دامنه ۵۰ هزار تومان برگشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد  ،   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه بازار ارز غیررسمی تهران تحت تأثیر موج ریزشی که از اواخر هفته قبل شروع شده، کاهشی است. خبر‌های رسیده از سبزه‌میدان و خیابان منوچهری حاکی از ورود دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان است و مشاهدات میدانی از چهارراه استانبول هم این موضوع را تأیید می‌کند.

دلالانی که گفته می‌شود برخی از آن‌ها واسطه‌های برخی صرافان هستند، کانال‌های قیمتی را یکی پس از دیگری پایین آورده و نرخ‌های کمتر و کمتری روی میز قرار می‌دهند که شاید یک مشتری پیدا شود.

شروع لفظ در این بازار در ساعات ابتدایی معاملات حوالی ۶۰ هزار تومان بود، اما حالا برای آب کردن دلارهایشان، ۵۹ هزار و ۵۰۰ و حتی ۵۹ هزار را اعلام می‌کنند که همان هم خریداری ندارد.

این دلالان می‌گویند «هر کس توانست هفته گذشته دلارهایش را با نرخ ۶۲ و ۶۳ آب کند، که هیچ، وگرنه از این هفته باید با نرخ‌های دامنه ۵۰ کنار بیاییم.» آن‌ها با زبان شوخی و خنده می‌گویند «دیگر باید با “دلار شصتی” خداحافظی کنیم.»

سفته‌بازان خیابان استانبول که حالا تعدادشان از مشتری‌ها بیشتر شده، در یک دستشان موبایل است و از پشت گوشی خط می‌گیرند و همزمان نیم نگاهی به خبر‌های اقتصادی و سیاسی دارند. زمزمه آن‌ها درباره افزایش عرضه درهم در بازار دبی شنیده می‌شود و هر از گاهی از نتیجه مذاکرات ارزی در سفر فرزین به عربستان سراغ می‌گیرند.

به گفته برخی از این افراد، از زمانی که مرکز مبادله ارز‌های خدماتی را برای مصارف دانشجویی، درمانی، مسافرتی و … ارائه می‌کند، مشتریان ما هم به‌شدت کاهش یافته و تنها برخی افراد برای حفظ ارزش پول خود به سراغ بازار غیررسمی می‌آیند که آن هم با روند نزولی شکل گرفته فعلا متقاضی ندارد.

ایبنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد