Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:25:31 GMT

شکستن رکورد ترافیک تهران در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۰۶۹۹

شکستن رکورد ترافیک تهران در سال ۱۴۰۰

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به شکستن رکورد ترافیک تهران در سال جاری، گفت: ۲۷ آذرماه با یک‌هزار و ۷۰۱ کیلومتر مربع پرترافیک‌ترین روز سال را شاهد بودیم.

به گزارش مشرق، سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور با اشاره به شکستن رکورد ترافیک تهران در روز شنبه، در این رابطه اظهار کرد: حجم و طول ترافیک در تهران در صبح، عصر  و شب متفاوت است و این موضوع در روزهای بارانی و عادی با یکدیگر فرق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در شهر تهران طول ترافیکی صبحگاهی در یک روز عادی ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر و طول ترافیکی عصرگاهی ۲۳۰ تا ۲۶۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: خداحافظی با نمایشگاه ترافیکی پایتخت

وی با اشاره به زمان پیک ترافیک در تهران، گفت: ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۸:۳۰ زمان اوج ترافیک تهران و شروع و خاتمه ترافیک در یک روز عادی از ساعت ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ شب است.

این مقام انتظامی بیان کرد: ترافیک در روزهای عادی در محورهای شرقی مانند بزرگراه شهید بابایی و شهید زین‌الدین از ساعت ۶ صبح، در محورهای جنوبی مانند بزرگراه امام علی(ع) و بزرگراه نواب در مسیر جنوب به شمال ترافیک از ساعت ۰۵:۵۰ و در محورهای شمالی مانند محدوده خیابان شریعتی و ولیعصر(عج) و محدوده شمالی مانند بزرگراه شهید چمران و مدرس و محدوده ارتش از ساعت ۰۷:۰۰ صبح آغاز می‌شود.

موسوی‌پور به عدد مساحت کل ترافیک تهران در یک روز عادی اشاره و عنوان کرد: این عدد از یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع تا یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع شروع می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: شکل‌گیری و تراکم ترافیک در یک روز بارانی در غرب تهران و در آزادراه کرج ـ تهران از ساعت ۰۵:۱۵ و تقریباً ۱۵ دقیقه زودتر و در محورهای شرقی مانند بزرگراه شهید بابایی و زین‌الدین حدود ساعت ۰۵:۵۰ و ۱۰ دقیقه زودتر شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: آسیب‌های اجتماعی در شمال تهران

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در روزهای بارانی ترافیک در محورهای جنوبی در مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع) و جنوب به شمال نواب از ساعت ۰۵:۴۰ صبح و در محورهای شمالی از ساعت ۰۷:۰۰ صبح آغاز می‌شود و با روزهای عادی فرقی ندارد. 

وی متذکر شد: طول ترافیک صبحگاهی در یک روز بارانی مانند روز شنبه بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ کیلومتر و در روز عادی ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر است.

به گفته موسوی‌پور، طول ترافیک عصرگاهی در یک روز بارانی از ۲۹۰ تا ۳۵۰ کیلومتر و در روز عادی ۲۳۰ تا ۲۶۰ کلیومتر است.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: زمان پیک و اوج ترافیک در روزهای بارانی نیم ساعت بیشتر است یعنی ساعت ۰۸:۰۰ صبح و ۱۸:۴۵ اوج بار ترافیکی، شروع ترافیک ۰۵:۴۵ صبح و خاتمه آن ۲۲:۳۰ است یعنی به عبارتی دقیقاً یک ساعت و پانزده دقیقه شروع و خاتمه افزایش پیدا می‌کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مساحت کل ترافیک در یک روز بارانی از یک‌هزار و ۳۰۰ تا یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع است، اظهار کرد: نتیجه‌گیری که می‌توان از این عدد و ارقام  داشت این است که تقریباً بار ترافیک صبحگاهی در یک روز بارانی نیم ساعت زودتر شروع شده و بین روز بار ترافیکی پیوسته‌ای داریم.

وی عنوان کرد: در زمانی بارش نزولات آسمانی، ۳۵ تا ۶۰ درصد بار ترافیکی در سطح معابر  شهر تهران افزایش پیدا می‌کند و در تاریخ ۲۷ آذر ماه جاری با یک‌هزار و ۷۰۱ کیلومتر مربع پرترافیک‌ترین روز سال را شاهد بودیم.

موسوی‌پور درباره ترافیک و تراکم آن در روزهای بارانی، تصریح کرد: در مواقع مذکور سفرهایی که با موتورسیکلت انجام می‌شد با خودروها و وسایل‌نقلیه شخصی انجام می‌شود و تعداد زیادی از شهروندان که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردند از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین استفاده می‌کنند که همین امر باعث افزایش تراک و ترافیک می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: برای کاهش ترافیک در روزهای بارانی نیاز است که سفرهای غیرضروری کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ترافیک تهران آزادراه کرج غرب تهران تهران بزرگ راه پلیس راهور تهران شهر تهران طرح ترافیک تهران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ روزهای بارانی مقام انتظامی یک روز بارانی ترافیک تهران مانند بزرگراه کیلومتر مربع بار ترافیک طول ترافیک موسوی پور یک هزار روز عادی ساعت ۰۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  یوسف بنی اسدی افزود : در حال حاضر بارش باران راه های اصلی و فرعی در شهرستانهای سبزوار، خوشاب، باخرز و بجستان را تحت تاثیر قرار داده است.   وی گفت: جاده ترانزیتی سرخس - مشهد در محدوده گردنه مزداوند، جاده مشهد - کلات در محدوده گردنه گوجگی، بزرگراه باغچه - نیشابور، آزادراه باغچه - مشهد و جاده گناباد- فردوس در گردنه کلات نیز بواسطه بارش باران لغزنده گزارش شده است.   رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان کرد: مه غلیظ نیز دید افقی رانندگان در جاده مشهد- کلات در محدوده گردنه گوجگی و جاده فریمان - مشهد را محدود کرده است.   بنی اسدی اظهار کرد: با توجه به وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی جاده عشق آباد- بردسکن در حوزه خراسان جنوبی تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شده، لذا رانندگان برای سفر به استان خراسان جنوبی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.   وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات پیش رو، سفرهای جاده ای در خراسان رضوی از دیروز آغاز شده و امروز جمعه نیز ترددها به شکل محسوسی افزایش یافته است.   طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

دیگر خبرها

  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد
  • آسمان تهران تا کی بارانی است؟
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • آسمان تهران تا فردا بارانی است
  • محور چالوس یک طرفه شد
  • شکست‌ناپذیری در ۴۷ بازی متوالی؛ خیز لورکوزن برای شکستن رکورد تاریخی بنفیکا
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی