Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: هنوز تعدادی کنده نیم‌سوخته در محدوده حریق وجود دارد که امروز با کمک نیروهای حفاظتی، گروه‌های مردمی و بسیج و به‌کارگیری بالگردهای سپاه، پاکسازی کامل منطقه را انجام می‌دهیم. - اخبار استانها -

 محمدرضا کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، درباره آخرین وضعیت پارک ملی گلستان و حریق‌های رخ داده در روزهای اخیر در این ذخیره‌گاه ارزشمند زیست‌کره اظهار داشت: از چهارشنبه هفته گذشته 4 مورد حریق داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریق نخست همان روز شروع شد و عصر همان روز اطفا شد اما به علت سوختن کنده درختان برای پاکسازی نیروها را در منطقه نگه داشتیم و در نهایت 8 هکتار از پارک ملی گلستان در این حریق آسیب دید.

وی با بیان اینکه در حریق دوم 1.5 هکتار از عرصه‌های پارک ملی گلستان خسارت دید گفت: حریق دوم از ساعات ابتدایی شب پنجشنبه در منطقه " قوش چشمه" شروع شد و تا حدود ساعت 12 شب ادامه داشت و نیروهای حاضر در منطقه این آتش‌سوزی را خاموش کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: عصر روز جمعه در منطقه "کندسکوه" در محدوده منطقه حفاظت شده لوه و پارک ملی گلستان رخ داد که 2 هکتار از عرصه‌ها خسارت دید.

آخرین وضعیت حریق در پارک ملی گلستان| حضور 3 بالگرد در منطقه/ آتش مهار شدبالگردهای اطفای حریق 18سورتی پرواز بر فراز پارک ملی گلستان انجام دادند

وی بیان داشت: چهارمین مورد آتش‌سوزی نیز در منطقه " قوش چشمه" شروع شد تا شنبه شب ادامه داشت و صعب‌العبور بودن و وزش شدید باد در کنار وضعیت توپوگرافی منطقه کار اطفا را سخت و کند کرده بود اما با متوقف شدن وزش باد و به‌کارگیری بالگردها و نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و محیط زیست، بسیج و گروه‌های مردمی این حریق اطفا شد.

کنعانی گفت: از صبح دیروز حریق فعال در منطقه نداریم اما برخی کنده‌های نیم سوخته در محدوده حریق وجود دارد که باید پاکسازی می‌شد. برای همین 145 نفر از بخش‌های مختلف هم در منطقه حضور پیدا کردند و بالگردهای سپاه و هلال احمر هم همچنان در منطقه حاضر هستند

وی خاطرنشان کرد: بررسی شب گذشته ما نشان داد که هنوز تعدادی کنده درخت در منطقه داریم که امروز کار پاکسازی را انجام می‌دهیم چون اگر شاهد وزش باد باشیم، ممکن است دوباره آتش شعله‌ور شود. در حال حاضر هم بالگردها در منطقه هستند و نیروهای محیط زیست، بسیج، منابع طبیعی و گروه‌های مردمی نیز مشغول پاکسازی هستند. هر چند روز گذشته  70 تا 80 درصد محدوده حریق، پاکسازی شده و امروز هم پاکسازی کامل انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در سه حریق اخیر 11.5 هکتار از عرصه‌های پارک ملی گلستان خسارت دید و در مورد خسارت حریق چهارم باید منطقه از طریق جی پی اس مشخص شود که اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/582/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک ملی گلستان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدثر تیموری گفت:  ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست این متخلفان شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: شکار غیرمجاز پستانداران وحشی در شهرستان طی این مدت ۳۹ رأس بوده است که بیشترین شکار غیر مجاز مربوط به قوچ و میش با تعداد ۲۵ راس بوده است.

وی افزود: شکار پرندگان غیرمجاز نیز ۳۲ قطعه بوده که بیشترین آن سهره و کبک بوده است همچنین در حوزه تخلفات مربوط به صید آبزیان در سطح شهرستان نیز در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۰۵ عدد ماهی به صورت غیر مجاز صید شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگز گفت: با تلاش محیط بانان پارک ملی تندروه، تعداد ۱۷ متخلف قبل از اقدام به شکار طی سال گذشته شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

تیموری در خصوص کشفیات سلاح مجاز، غیرمجاز و دست ساز نیز گفت: طی این مدت در مجموع تعداد ۲۰ قبضه سلاح در شهرستان درگز از متخلفان کشف شده است.

وی اضافه کرد: در موضوع تخریب و تصرف در مناطق تحت مدیریت طی سال گذشته نیز تعداد هفت مورد شامل تصرف، شخم‌زنی و حفاری در مناطق تحت مدیریت شهرستان شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند، همچنین در حوزه آلودگی‌ها نیز ۷۶ مورد اخطاریه رفع آلودگی برای واحدهای مختلف صنعتی ، خدماتی و تولیدی صادر شده است.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۵۶۲ راس دام سبک غیر مجاز که به صورت غیر مجاز ، خارج از فصل چرا ، بدون پروانه و یا مازاد بر پروانه چرا وارد پارک ملی و مناطق تحت مدیریت شهرستان شده بودند را شناسایی و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

پارک ملی تندوره در شهرستان درگز و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست