Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به تخفیف‌های ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه صادرات و ترانزیت کالا، گفت: تسهیل فرآیند‌های صادرات و خروج کالا از بندر امیرآباد در دستورکار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی اصل سعیدی‌پور با تاکید بر اینکه صادرات،‌ مقوله‌ای بسیار مهم و جذاب برای کشور و فعالان اقتصادی است، اظهار داشت: اقتصادی را می‌توان پویا نامید که حجم صادرات آن بر وارداتش، افزون باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر جریان کالا به بخش عظیمی از تولیدات کشور اختصاص یافته و در بخش تولید، طی سال‌های اخیر برنامه ریزی بسیار مناسبی در کشور صورت گرفته است و همین مساله باعث شده شاهد بهبود وضعیت صادرات کالا باشیم.

کالاهای صادراتی از بندرامیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه در حوزه آهن‌آلات، مفتول، کاشی، مواد پتروشیمی، کاشی، سرامیک، سیمان پرورده و کالاهای کشاورزی در حال صادرات از بندر امیرآباد هستیم، گفت: میزان صادرات از بندر امیرآباد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۲ درصد رشد داشته است.

سعیدی‌پور با اشاره به اینکه از بندر نکا نیز معادل ۴۳۰ هزار تن کالا صادر شده است که عدد بسیار مناسبی است و نشان می‌دهد در استراتژی صادراتی خود موفق بوده‌ایم، عنوان کرد: تسهیل فرآیندهای صادراتی در دستورکار قرار دارد و بخش عظیمی از محوطه بندر به کالاهای صادراتی اختصاص یافته است.

وضعیت صادرات و ترانزیت کالا در بندر امیرآباد

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی ۲۵ درصد تخفیف در بخش تعرفه‌ای به کالاهای صادراتی بندرامیرآباد اختصاص داده است که بواسطه این اتفاق شاهد رشد ۱۸۵ درصدی در حوزه ترانزیت کالای خارجی در این بندرهستیم،‌ همچنین کالاهای ترانزیتی مشمول ۲۵ درصد تخفیف می‌شوند و سازمان بنادر و دریانوردی به خوبی تخفیف‌های ویژه‌ای را در این راستا مدنظر قرار داده است. ‌

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در ادامه با تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی در این بندر، خاطرنشان کرد: به محض تخلیه کالا،‌ بارگیری صادراتی انجام می‌شود تا کالا در حداقل زمان ممکن در بندر بماند و مشمول هزینه‌های صادراتی نشود.

سعیدی‌پور در رابطه با چالش‌های موجود در حوزه صادرات کالا،‌ عنوان کرد: یکی از چالش‌های موجود به خدمات ورود و خروج کالا مربوط می‌‌شود و با محدودیت‌هایی از سوی گمرک مواجه هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه بنادر شمالی کشور، در فصل‌های پر باران، عملیات بعضا دچار اخلال می‌شود که این مساله اجتناب ناپذیر است و در تلاش هستیم تا خدمت‌رسانی به بهترین شکل ممکن و در شرایط مساعد آب‌وهوایی انجام شود.

چشم انداز روشن صادرات کالا از بندر امیرآباد

سعیدی‌پور با تاکید بر اینکه چشم‌انداز کالاهای صادراتی روشن است و با توجه به سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته طی چند سال اخیر شاهد تقویت تولید داخل و بهبود روند صادرات کالا هستیم، اظهار داشت: بندر امیرآباد به صورت خاص یک بندر تولیدی و صادراتی بوده و از همسایگان داخلی تولید‌کننده‌ای برخوردار است،‌ همچنین بازار خوب مصرفی در کشورهای همسایه وجود دارد که باید به نحو مطلوب از این ظرفیت استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد تین سیمان کشاورزی گمرک سازمان بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد سازمان بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد کالاهای صادراتی ترانزیت کالا صادرات کالا سعیدی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries ، اعلام کرد: ۲۴ خدمه کشتی مذکور در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر مرزبان در مورد آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال که ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ توقیف شد، اظهار کرد: برخلاف ادعای رسانه‌های بیگانه و معاند از جمله رسانه‌های تحت حمایت رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی مبنی بر گروگانگیری خدمه کشتی مذکور که قویا تکذیب می‌شود، تمامی ۲۴ خدمه کشتی مذکور در سلامت کامل به سر می‌برند و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

وی افزود: در ابتدای امر ۲۵ خدمه کشتی MCS Aries با تابعیت کشورهای هند، پاکستان، فیلیپین، ۱ نفر روسیه و ۱ نفر استونی در کشتی وجود داشت که بلافاصله با هماهنگی دیپلماتیک یکی از این خدمه هندی که خانم بود و فعالیت کارورزی داشت از سایر خدمه جدا شد و به میهن خود بازگشت.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بلافاصله پس از توقیف کشتی مذکور و ابراز نگرانی سفارتخانه‌های خدمه روی کشتی، تماس‌های لازم از سوی دولت‌های متبوع با دستگاه وزارت امور خارجه ایران انجام شد و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی مکاتبات لازم انجام تا فعالیت‌ها دنبال شود.

هیچ‌گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیفی وجود ندارد

مرزبان با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیف شده وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت‌های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC 2006  ) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود، تمامی تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و تمامی خدمه آزادانه در کشتی حضور دارند و از تمامی حقوق لازم برخوردار هستند.

برقراری تماس تلفنی، اینترنتی و ملاقات با خدمه کشتی

وی با تاکید بر اینکه صرفا کشتی MCS Aries توقیف شده و خدمه کشتی توقیف نشده‌اند، عنوان کرد: این خدمه آزادانه روی کشتی حضور دارند و به امکانات اینترنتی و تلفنی جهت برقراری ارتباط با خانواده‌های خود برخوردار هستند و تمامی مراتب به سفارتخانه‌های متبوع اطلاع داده شده است و در عین حال با هماهنگی صورت گرفته سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های این اتباع، دیدار کرده‌اند و در هر زمان دیگری امکان دیدار مجدد وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نیست.

امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه کشتی 

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به نماینده مالک و دولت تحت پرچم کشتی اعلام کرده است که با رعایت شرایط ایمنی امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه روی کشتی وجود دارد، اظهار داشت: از نماینده مذکور درخواست شده در صورت تمایل، درخواست رسمی خود را ارائه کنند و پس از آن اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه خوشبختانه اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه به خانواده و دولت کشورهای متبوع خدمه کشتی ، اطمینان داد که جای هیچگونه نگرانی در خصوص تامین امنیت، سلامت و ایمنی خدمه وجود ندارد.

این مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطر نشان کرد: مسیر ارتباطی از سوی انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران نیز دنبال و مراتب منعکس شده و در حال حاضر فضای  بسیار آرامی در کشتی حاکم است و خدمه در سلامت کامل به سر می‌برند و تا زمانی که تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد، شرایط مساعد برای تمامی خدمه روی کشتی، فراهم خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران