Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نگرانی اولیا دانش آموزان برای برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس درشرایط کرونا کم نبود که حالا برخی از اولیای دانش آموزان البرزی از خرابی تاسیسات گرمایشی مدارس و یا روشن نکردن تاسیسات مدارس  به دلیل نبود سرایدار گلایه دارند.

رحمان درکی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، در این خصوص، با بیان اینکه فضاهای آموزشی استان البرز از کیفیت لازم برخوردار نیست، اظهار کرد:  اغلب مدارس استان قدمت بالایی دارند و زیرساخت‌های آنها  امکان ارائه خدمات مطلوب را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ۹۰۰ فضای فیزیکی در استان موجود است که بیش از ۵۰ درصد آنها فرسوده هستند و تاسیسات آنها با عیب‌های اساسی مواجه است.  

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در دو سال گذشته نسبت به تعمیر، بازسازی و استانداردسازی تاسیسات مدارس اقدام شده است. سال گذشته با صرف هزینه ۳۰ میلیارد تومان سیستم های  تعداد قابل توجهی از مدارس استان  بازسازی و استاندارد سازی شد.  

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مدرسه بعثت ۷ در حصارک پایین دارای نقص فنی در حوزه تاسیسات است، اضافه کرد: در سطح آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج تاسیسات ۵ مدرسه در یک ماه گذشته با مشکل مواجه شده است که برای رفع آن  منابع مالی لازم، تامین و پیمانکار انتخاب شده است که با انعقاد قرارداد، تا آخر هفته تاسیسات این مدارس بازسازی و تعمیر موتورخانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارس استان به صورت نیمه حضوری برگزار می‌شود، توضیح داد: دانش آموزان و کادرآموزشی فقط در ساعت‌های تعیین شده، در مدرسه حاضر می‌شوند. اما مدارس دایر و حضور کادر اداری در مدارس دائمی است. هنرستان‌ها نیز با توجه به اینکه فعالیت‌ها کارگاهی و مهارتی است، باید حضور داشته باشند.  

درکی گفت: در صورت خرابی تاسیسات گرمایشی مدارس، از دستگاه پلار به عنوان جایگزین استفاده می‌شود. مدیران مدارس نیز موظفند خرابی تاسیسات را در اسرع وقت به ادارات مربوطه گزارش دهند تا نسبت به تعمیر آن اقدام شود. در شهریورماه هرسال آیین نامه‌ای به مدیران مدارس ابلاغ تمام فرآیندهایی که باید توسط  مدیر مدرسه کنترل شود، از جمله بررسی تاسیسات موتورخانه پشت بام و غیره، یادآوری می‌شود.

وی در خصوص گلایه اولیای دانش آموزان در مورد خاموش بودن تاسیسات مدارس به دلیل نداشتن سرایدار، بیان کرد: موتورخانه‌های مدارس طی ۳ سال گذشته هوشمندسازی و براساس ساعات حضور در مدرسه تنظیم شده است و مدیر مدرسه  باید هفته ای دوبار وضعیت موتورخانه را  بررسی کند. 

معاون اداره کل آموزش و پرورش البرز در خصوص عدم انجام تعهدات پیمانکار به دلیل تغییر قیمت دلار و مصالح در ساخت مدارس، گفت: ساخت و ساز مدارس بر عهده اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس بوده و تموزش و پرورش بهره بردار است. اما با توجه به نوسان قیمت ها و  مبالغی که به صورت اوراق قرضه به پیمانکار ارائه می‌شود، اجرای پروژه برای پیمانکارها صرفه اقتصادی ندارد و اجرای پروژه با مشکل روبرو می شود. در حال حاضر ۳۲ پروژه جدید در سطح استان البرز از جمله مدرسه شهید مرجوعی با این مشکلات مواجه است که با توجه به اقدامات انجام شده مشکل این مدرسه تا دهه فجر حل خواهد شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدارس خبرگزاری فارس سرانه آموزشی سیستم گرمایشی زمستان دانش آموزان مناطق محرم البرز کرج دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار

سید محمدرضا هامشی و هیات همراه با حضور در مدرسه دخترانه ۱۹ دی و مدرسه پسرانه شهید رجایی روز معلم را به آموزگاران و کادر آموزشی این مدارس تبریک گفتند.

استاندار سمنان گفت: جامعه هدف معلمان و اساتید دانشگاه ها ، آینده سازان کشور هستند و توجه به دغدغه ها و مطالبات آنها ضروری است.

استان سمنان ۱۱ هزار فرهنگی و بیش از ۳ هزار استاد دانشگاه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • آسمان استان بوشهر بارانی شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است